Michael Wahlgren
Michael Wahlgren är grundare av Pineberry.
Michael är utbildad civilekonom och har jobbat med Internet i stora delar av sitt yrkesverksamma liv. De senaste 10 åren har Michael jobbat med sök och han har skrivit på Sökmotorkonsult.se sedan 2009.
Michael har skrivit två uppskattade böcker. SEO-boken Guldläge på nätet tillsammans med Magnus Bråth och AdWordsboken Bygg en pengamaskin med Michael Berman.

Användarsignaler som rankingfaktor på Google
En riktig vattendelare i branschen är om användarsignaler är en rankingfaktor. I denna artikel reder vi ut begreppen och var vi står i frågan.

POAS – Profit on Ad Spend
Funderar du på börja optimera din annonsering utefter POAS? Det krävs en hel för att lyckas med ett POAS-tänk men samtidigt finns det mycket att vinna.

Annonsera på Pinterest
Pinterest är en av flera sociala kanaler som utmanar Facebook om annonsörers marknadsbudget och det finns flera goda skäl att överväga att annonsera på Pinterest.

Amazon Ads större än YouTube
För första gången avslöjar Amazon hur stor deras annonsverksamhet är. Svaret är den är större än vad Google drar in på YouTube.

Rally för Google och frossa för Facebook
Veckans kvartalsrapporter från Google och Facebook har bjudit på flera spännande insikter för oss marknadsförare.

Hemsida, webbsajt och URL
Googlar du ordet ”hemsida” får du över 1,7 miljarder träffar. Det är utan tvekan ett begrepp som används flitigt. Samtidigt kan det vara ett förvirrande ord. Vi reder ut begreppen!

Använd portföljbudstrategier på Google Ads
Har du kampanjer med få konverteringar på Google Ads? Då kan det vara värt att fundera över att börja använda portföljbudstrategier och dra fördel av att aggregera data mellan kampanjer.

#79 Rätt budget
Årets första avsnitt av Sökpodden handlar om att sätta rätt marknadsföringsbudget, det snackas om ny mål i Google Ads och så avslutas avsnittet med en diskussion om vanliga anledningar till att SEO misslyckas. Du lyssnar väl?

Google dumpar FloC
Google gör sig av med FloC efter mycket kritik. Det nya system kommer istället heta Topics och vara helt fokuserat kring ämnen.

Långsiktig digital marknadsföring lönar sig
Det är inte bara inom SEO det finns stora fördelar med att vara långsiktig. Detta gäller för alla former av digital marknadsföring vilket vi visar genom vår egen utveckling de senaste sju åren.