Michael Wahlgren

Michael Wahlgren

Michael Wahlgren är grundare av Pineberry.

Michael är utbildad civilekonom och har jobbat med Internet i hela sitt yrkesverksamma liv. De senaste 10 åren har Michael jobbat med sökmotormarknadsföring och han har skrivit om sök på Sökmotorkonsult.se sedan 2009.

Michael har skrivit två uppskattade böcker. SEO-boken Guldläge på nätet tillsammans med Magnus Bråth och AdWordsboken Bygg en pengamaskin med Michael Berman.

Följ Michael Wahlgren

Alexander Öqvist, Michael Wahlgren och Viktor Calmhede i Sökpodden 18

#18 Äntligen!

Äntligen ett nytt avsnitt av Sökpodden och äntligen en ny pingvinen. Förutom att vi såklart pratar om den nya pingvinen pratar vi om vad som egentligen hände i början av september på Google. Vi avslutar med att försöka ta kål på några myter om länkar.

Nicklas Krus, Michael Wahlgren och Viktor Calmhede i Sökpodden 17

#17 Vattentäta skott

Så var det dags för avsnitt 17 av Sökpodden. I detta avsnitt pratar vi om 13 lite ovanliga SEO tips, undersöker vattentäta skott mellan AdWords och det organiska sökresultatet och djupdyker i budgivningen på Facebook. Du lyssnar väl?

xseosnack.png.pagespeed.ic.jCssTmlGt2

SEO-snack 25 augusti

Hej hej hallå! Hur har sommaren varit? Förhoppningsvis har du njutit av sommarvärme och ledighet, kanske så pass mycket att du nu längtar efter att slå dig ned vid datorn och jobba? Så känner i alla fall vi på Pineberry – […]

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Michael Berman i Sökpodden 16

#16 Pensionen

Efter ett kortare sommaruppehåll är det dags för avsnitt 16 av Sökpodden där vi pratar om 302 redirects jämfört med 301, att konverterande klick i AdWords ska pensioneras samt om content marketing är en bra länkstrategi. Du lyssnar väl?

Viktor Calmhede, Nicklas Krus och Michael Wahlgren i Sökpodden 15

#15 Irritation

I avsnitt 15 av Sökpodden pratar vi om det bredare sökresultatet och hur detta påverkar SEO och SEM. Därefter diskuterar vi hur man värderar länkar och sen avslutar vi med annonsfrekvens på Facebook. Du lyssnar väl?

rösta på bästa titeln

Hjälp oss välja titel

Nu när Google har breddat utseendet på sökresultatet är det hög tid att justera ens titlar. Nu vill vi ha din hjälp att välja titel. In och rösta!

Bredare sökresultat ger Google mer pengar

Längre annonser och titlar

Det blev en tidigt julafton i år för Google och alla AdWords-annonsörer. Med nästan 50 % större annonser kommer du som annonsör få fler klick samtidigt som Google tjänar mer pengar.

Michael Wahlgren, Michael Berman och Pontus Karlsson i Sökpodden 14

#14 Googles hatkärlek till SEO

Vad tycker Google egentligen om SEO? Varför är det så viktigt med matchtyper inom AdWords? Och vad händer nu när Google förbjuder annonsering på sms lån? Detta och mer lyssnar du på i avsnitt 14 av Sökpodden. Äntligen ett nytt […]

Maria Fernholm, Michael Wahlgren och Viktor Calmhede i Sökpodden 13

#13 Sextio procents lägre CPA

I rekordlånga avsnitt 13 av Sökpodden pratar vi om affärsmodeller i vår bransch. Vidare diskuterar vi Facebook DPA och varför det är så bra. Till sist avslutar vi med Google Search Console. Ett laddat avsnitt helt enkelt. Du lyssnar väl?

Pineberry först ut med en SEO-bok för barn

Vi är oerhört glada att kunna meddela att vi är först ut i Sverige att publicera en SEO-bok för barn. Pineberry’s SEO-bok för barn som boken heter har under tre månader testats på flertalet förskolor i Storstockholm och resultatet har […]

«3456710»