Simon Davidsson
Simon arbetar som Sökmotorkonsult på Pineberry med fokus på SEO och SEM.
Simon har en Master of Business Administration (MBA) inom Marknadsföring från Linnéuniversitetet i Kalmar. Han är ett stort fan av statistik, speciellt när den visar svarta siffror.
När Simon inte är på jobbet hittar man honom ute i joggingspåret eller fastklistrad framför tv:n när ishockeylaget LHC spelar sina
matcher.
Artiklar av: Simon Davidsson

Vi summerar SEM-året 2019
Har du hängt med i alla förändringar som skett under SEM året som gått? Om inte så har vi i den här artikeln summerat några av de mest intressanta förändringarna från SEM året 2019.

Google Shopping utökas med fler placeringar
I dagarna kom Google ut med en nyhet kring förändringar för Google Shopping som börjar gälla från och med i sommar. Dina Shopping-kampanjer kan då synas på fler av Googles nätverk om du har Sökpartners aktiverat som inställning i dina kampanjinställningar idag.

Vi summerar SEM-året 2018
SEM-året 2018 är slut och vi har nu summerat några av de händelser som vi ansåg vara värda att uppmärksamma lite extra. Du kan se hela listan här!

Utökade textannonser (ETA) blir nu ännu större
Nyhet! Under 2016 lanserade Google Ads de utökade textannonserna (ETA) och gjorde dem 47% större än sina föregångare. Två år senare har Google återigen öppnat upp för möjligheterna att göra annonserna ännu större.

20 SEO-krav på din e-handelsplattform
Vilka SEO-krav ska du ställa på din e-handelsplattform? Vi har tagit fram en komplett lista på 20 krav som hjälper dig när du ska utvärdera e-handelsplattformar.

Bästa annonsformaten för Googles Display-nätverk
Här listar vi de bästa formaten för Googles Displaynätverk. Läs mer här!

Jämför attributionsmodeller i Analytics
Svårt att bestämma vilken attributionsmodell du bör välja? I Analytics kan du enkelt jämföra olika attributionsmodeller med varandra. Läs mer här!

Få koll på din konverteringsgrad via Google Analytics
Har du koll på din webbsajts konverteringsgrad? Vi visar dig hur du enkelt kan följa den via Google Analytics.

Analyserar du korrekt data i Analytics?
Korrekt och detaljerad data i Google Analytics är en förutsättning för att fatta rätt beslut. Vi har därför tagit fram viktiga aspekter i Google Analytics som du bör ha koll på. Läs mer här!

Kontrollera om din e-handelsdata är korrekt
Om du har e-handelsspårning implementerat på din sajt så bör du säkerställa att den fungerar korrekt. Att ta affärsmässiga beslut som grundar sig på felaktig data kan bli en kostsam affär och något du bör undvika till varje pris. Här kan du läsa mer om hur du kontrollerar att din data stämmer!