Simon Davidsson

Simon Davidsson

Simon arbetar som Sökmotorkonsult på Pineberry med fokus på SEO och SEM.

Simon har en Master of Business Administration (MBA) inom Marknadsföring från Linnéuniversitetet i Kalmar. Han är ett stort fan av statistik, speciellt när den visar svarta siffror.

När Simon inte är på jobbet hittar man honom ute i joggingspåret eller fastklistrad framför tv:n när ishockeylaget LHC spelar sina matcher.


Artiklar av: Simon Davidsson

Analyserar du korrekt data i Analytics?

Korrekt och detaljerad data i Google Analytics är en förutsättning för att fatta rätt beslut. Vi har därför tagit fram viktiga aspekter i Google Analytics som du bör ha koll på. Läs mer här!

20 SEO-krav när du byter e-handelsplattform

Vilka SEO-krav ska du ställa när du byter e-handelsplattform? Vi har tagit fram en komplett lista på 20 krav som hjälper dig när du ska utvärdera e-handelsplattformar.

Kontrollera om din e-handelsdata är korrekt

Om du har e-handelsspårning implementerat på din sajt så bör du säkerställa att den fungerar korrekt. Att ta affärsmässiga beslut som grundar sig på felaktig data kan bli en kostsam affär och något du bör undvika till varje pris. Här kan du läsa mer om hur du kontrollerar att din data stämmer!

Bing Ads Editor för Mac

NYHET! Nu finns betaversionen av Bing Ads Editor tillgänglig för Mac. Det är ett verktyg som likt AdWords Editor kommer kunna öka användarvänligheten och spara tid för dig som annonserar på Bing.

budjustera i AdWords

Nytt sätt att budjustera enheter

NYHET! Google kommer framöver förbättra möjligheterna för annonsörer att göra budjusteringar i AdWords baserat på enheter. Det innebär att du som annonsör får nya möjligheter att påverka din synlighet på Google. Läs mer om nyheten här!

Här är AdWords nya design

Visste du om att Google ska designa om AdWords? Här kan du läsa mer om vad den nya designen innebär!

Sikta in dig på rätt målgrupper

Visste du att du som företagare kan ta hjälp av Google för att identifiera potentiella målgrupper? I det här inlägget går vi igenom hur du kan göra den informationen tillgänglig i Analytics och AdWords. Läs mer här!

Manuell annonsoptimering

Manuell annonsoptimering – så lyckas du!

I det här inlägget kommer vi att gå igenom hur du kan lyckas med manuell annonsoptimering. Genom att sköta din annonsoptimering själv kan du skaffa dig en större kontroll över annonsoptimeringen. Vi listar tre vanliga målsättningar samt förslag på viktiga mätetal som du kan använda dig av!

RLSA

Fånga dina besökare med RLSA

Läs om hur du kan sänka din kostnad per omvandling genom att använda dig av RLSA (Remarketing lists for search ads). Vi går igenom vilka valalternativ som finns inom RLSA samt hur du praktiskt går tillväga för att implementera dessa i ditt Adwordskonto!