Simon Davidsson

Simon arbetar som Head of Innovation på Pineberry med fokus på alla våra produkter. Han har en Master of Business Administration (MBA) inom Marknadsföring från Linnéuniversitetet i Kalmar. Han är ett stort fan av statistik, speciellt när den visar svarta siffror. När Simon inte är på jobbet hittar man honom ute i joggingspåret eller fastklistrad framför tv:n när ishockeylaget LHC spelar sina matcher.

Fast eller rörlig Google Ads budget?

Av Simon Davidsson

Fast eller rörlig Google Ads budget? Det korta svaret är att den alltid bör vara rörlig. Läs mer om varför i artikeln.

18 mars 2024

Kommentarer (0) Google Ads - sponsrade länkar

Vi summerar SEM-året 2019

Av Simon Davidsson

Har du hängt med i alla förändringar som skett under SEM året som gått? Om inte så har vi i den här artikeln summerat några av de mest intressanta förändringarna från SEM året 2019.

18 december 2019

Kommentarer (1) Google Ads - sponsrade länkar

Google Shopping utökas med fler placeringar

Av Simon Davidsson

I dagarna kom Google ut med en nyhet kring förändringar för Google Shopping som börjar gälla från och med i sommar.  Dina Shopping-kampanjer kan då synas på fler av Googles nätverk om du har Sökpartners aktiverat som inställning i dina kampanjinställningar idag.

21 maj 2019

Kommentarer (0) Google Ads - sponsrade länkar

Vi summerar SEM-året 2018

Av Simon Davidsson

SEM-året 2018 är slut och vi har nu summerat några av de händelser som vi ansåg vara värda att uppmärksamma lite extra. Du kan se hela listan här!

28 december 2018

Kommentarer (0) Google Ads - sponsrade länkar

Utökade textannonser (ETA) blir nu ännu större

Av Simon Davidsson

Nyhet! Under 2016 lanserade Google Ads de utökade textannonserna (ETA) och gjorde dem 47% större än sina föregångare. Två år senare har Google återigen öppnat upp för möjligheterna att göra annonserna ännu större.

31 augusti 2018

Kommentarer (0) Google Ads - sponsrade länkar

20 SEO-krav på din e-handelsplattform

Av Simon Davidsson

Vilka SEO-krav ska du ställa på din e-handelsplattform? Vi har tagit fram en komplett lista på 20 krav som hjälper dig när du ska utvärdera e-handelsplattformar.

19 oktober 2017

Kommentarer (12) SEO

Bästa annonsformaten för Googles Display-nätverk

Av Simon Davidsson

Här listar vi de bästa formaten för Googles Displaynätverk. Läs mer här!

28 september 2017

Kommentarer (2) Google Ads - sponsrade länkar

Jämför attributionsmodeller i Analytics

Av Simon Davidsson

Svårt att bestämma vilken attributionsmodell du bör välja? I Analytics kan du enkelt jämföra olika attributionsmodeller med varandra. Läs mer här!

4 juli 2017

Kommentarer (4) Marknadsföring

Få koll på din konverteringsgrad via Google Analytics

Av Simon Davidsson

Har du koll på din webbsajts konverteringsgrad? Vi visar dig hur du enkelt kan följa den via Google Analytics.

27 mars 2017

Kommentarer (0) Marknadsföring

Analyserar du korrekt data i Analytics?

Av Simon Davidsson

Korrekt och detaljerad data i Google Analytics är en förutsättning för att fatta rätt beslut. Vi har därför tagit fram viktiga aspekter i Google Analytics som du bör ha koll på. Läs mer här!

2 februari 2017

Kommentarer (0) Internetmarknadsföring