Sökmotorkonsult.se

Vi firar 1 000 artiklar!

Sökmotorkonsult firar 1000 artiklar

I höstas fyllde vår blogg här på Sökmotorkonsult.se 10 år. I dag har vi glädjen att fira att vi tillsammans skrivit hela 1 000 artiklar om SEO, AdWords, Facebook Ads, webbanalys och många fler ämnen. 

I vått och torrt har vi under de senaste 10 åren skrivit och publicerat cirka två artiklar per vecka. Nu har vi nått den smått magiska milstolpen 1 000 artiklar. Vår tusende artikel skrevs av Erik Bråneryd och handlade om nya Google Search Console.

Jag är mycket stolt över att vi skrivit så många och så bra artiklar under så många år. Nyckeln till framgången är att vi varit många som delat på skrivandet. Vi är 34 personer som genom åren skrivit på Sökmotorkonsult.se. Tusen tack till Aaron, Alexander, Carl-Henrik, Daniel, David, Jerry, Emma, Erik A, Erik B, Fredrik, Gabriella, Jennie, Johanna, Jonas, Kristin, Kristoffer, Lisa, Lucas, Magnus, Malin, Marc, Maria F, Maria H, Michael B, Michael W, Nicklas, Olle, Pontus, Sara, Simon, Tilde, Ulrika, Viktor och Viktoria. Utan er hade vi inte nått denna milstolpe.

När vi fyllde 10 år gjorde vi en topplista över de mest lästa artiklarna. Denna gång gör vi istället en lista över några av de roligare artiklar vi har skrivit på Sökmotorkonsult.se. Samtliga har den gemensamma nämnare att de publicerats den 1:e april:

Tack till alla läsare

Förutom att tacka alla som skrivit på Sökmotorkonsult.se genom åren vill vi såklart tacka alla läsare. Det är för er vi skriver och utan ert engagemang och stöd hade det inte blivit många artiklar. Hoppas ni följer med på nästkommande 1 000 artiklar!

 

Sidan är senast uppdaterad 2018-02-08

2 kommentarer

  1. Grymt jobbat!
    Jag har läst er blogg genom åren och lärt mig mycket om SEO. Fortsätt göra ett bra jobb.

    Kommentar av Nille Frosteryd

  2. Tack Nille,

    Kul att du gillar vår blogg!

    Michael

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Kristian Jältsäter, Michael Wahlgren och Simon Davidsson i avsnitt 79 av Sökpodden.

#79 Rätt budget

Årets första avsnitt av Sökpodden handlar om att sätta rätt marknadsföringsbudget, det snackas om ny mål i Google Ads och så avslutas avsnittet med en diskussion om vanliga anledningar till att SEO misslyckas. Du lyssnar väl?

FloC blir Topics

Google dumpar FloC

Google gör sig av med FloC efter mycket kritik. Det nya system kommer istället heta Topics och vara helt fokuserat kring ämnen.

Antal offertförfrågningar Pineberry.com per år

Långsiktig digital marknadsföring lönar sig

Det är inte bara inom SEO det finns stora fördelar med att vara långsiktig. Detta gäller för alla former av digital marknadsföring vilket vi visar genom vår egen utveckling de senaste sju åren.

DuckDuckGo

Kan DuckDuckGo hota?

Det görs mer än 100 miljoner sökningar om dagen på DuckDuckGo. Innebär detta att Google, Bing och andra sökmotorer ska börja se DuckDuckGo som ett reellt hot?

CPM - cost per mille

Vad är en bra CPM?

Är 72 en bra CPM på Facebook? I denna artikel skriver vi om fyra olika saker som påverkar hur mycket du kommer betala i CPM när du annonserar i sociala medier.