Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 14 954 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Vi firar 1 000 artiklar!

Sökmotorkonsult firar 1000 artiklar

I höstas fyllde vår blogg här på Sökmotorkonsult.se 10 år. I dag har vi glädjen att fira att vi tillsammans skrivit hela 1 000 artiklar om SEO, AdWords, Facebook Ads, webbanalys och många fler ämnen. 

I vått och torrt har vi under de senaste 10 åren skrivit och publicerat cirka två artiklar per vecka. Nu har vi nått den smått magiska milstolpen 1 000 artiklar. Vår tusende artikel skrevs av Erik Bråneryd och handlade om nya Google Search Console.

Jag är mycket stolt över att vi skrivit så många och så bra artiklar under så många år. Nyckeln till framgången är att vi varit många som delat på skrivandet. Vi är 34 personer som genom åren skrivit på Sökmotorkonsult.se. Tusen tack till Aaron, Alexander, Carl-Henrik, Daniel, David, Jerry, Emma, Erik A, Erik B, Fredrik, Gabriella, Jennie, Johanna, Jonas, Kristin, Kristoffer, Lisa, Lucas, Magnus, Malin, Marc, Maria F, Maria H, Michael B, Michael W, Nicklas, Olle, Pontus, Sara, Simon, Tilde, Ulrika, Viktor och Viktoria. Utan er hade vi inte nått denna milstolpe.

När vi fyllde 10 år gjorde vi en topplista över de mest lästa artiklarna. Denna gång gör vi istället en lista över några av de roligare artiklar vi har skrivit på Sökmotorkonsult.se. Samtliga har den gemensamma nämnare att de publicerats den 1:e april:

Tack till alla läsare

Förutom att tacka alla som skrivit på Sökmotorkonsult.se genom åren vill vi såklart tacka alla läsare. Det är för er vi skriver och utan ert engagemang och stöd hade det inte blivit många artiklar. Hoppas ni följer med på nästkommande 1 000 artiklar!

 

2 kommentarer

  1. Grymt jobbat!
    Jag har läst er blogg genom åren och lärt mig mycket om SEO. Fortsätt göra ett bra jobb.

  2. Tack Nille,

    Kul att du gillar vår blogg!

    Michael

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

personliga jordgubbar

Inte lika personliga sökresultat på Google längre

Tidigare var alla sökresultat personliga. Numera tar Google främst hänsyn till din geografiska plats samt vad du nyligen googlat efter när de personaliserar ditt sökresultat.

Mål bordshockey

Vikten av mätbara mål för Google Ads

För att lyckas med din annonsering på Google Ads är det viktigt att du arbetar efter tydliga och mätbara mål. Vilka mål du ska välja beror på vad ditt företag sysslar med. Missar du att sätta mål går du miste om de stora fördelar som Google Ads har att erbjuda.

Google sökresultat

Hitta länkmöjligheter med hjälp av Googles sökkommandon

Existerande omnämnanden kan vara en guldgruva för att skapa nya länkar. Med Googles sökkommandon kan du hitta sidor som nämner ditt varumärke – men inte länkar till din sajt. Förhoppningsvis kan du omvandla många av dessa omnämnanden till riktiga länkar.

Utökade textannonser (ETA) blir nu ännu större

Nyhet! Under 2016 lanserade Google Ads de utökade textannonserna (ETA) och gjorde dem 47% större än sina föregångare. Två år senare har Google återigen öppnat upp för möjligheterna att göra annonserna ännu större.

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Viktoria Nerell i avsnitt 41 av Sökpodden

#41 Medic Update

Äntligen är Sökpodden tillbaka efter ett välförtjänt sommarlov! I avsnitt 41 pratar vi bland annat om Google Medic Update och så jämför vi det gamla och nya gränssnittet i Google Ads. Du lyssnar väl?

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner