Sökmotorkonsult.se

248 tester hittills idag

Om du är en trogen besökare i den här bloggen har du säkerligen inte missat vårt verktyg för att mäta on page-faktorer. Om du inte testat det förut är det på tiden att du gör det. Just nu var det inte det jag tänkte skriva om utan jag tänkte ge lite data om hur populärt det faktiskt är. Nu kl 19.30 har det testats 248 sidor hittills idag. Det är faktiskt inte en särskilt ovanlig siffra, det brukar vara ungefär så mycket per dag.

En annan intressant siffra är att det sedan starten testats 23 sidor som fått 100 poäng vilket inte alls är så få som det låter som. 100 poäng är väldigt svårt att få, t ex har den här bloggen 93 poäng trots dess position på sökordet Sökmotoroptimering. Det blir en väldigt låg procent av alla sidor däremot, det har gjorts närmare 30.000 tester sedan starten.

Sidan är senast uppdaterad 2012-11-06

2 kommentarer

  1. Hej,

    Ert analysverktyg anser att GottÖl.se inte är en giltig domän. Dags att lägga in stöd för domäner med svenska tecken?

    Mvh

    Åke H

    Kommentar av Åke Hjalmarsson

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Sökmotormuseum

Pineberry öppnar världens första sökmotormuseum

Efter 16 framgångsrika år inom digital marknadsföring har vi på Pineberry beslutat att utöka våra tjänster genom att öppna det allra första sökmotormuseet.

Simon Davidsson, Michael Wahlgren och Tilde Mattsson i avsnitt 92 av Sökpodden

#92 Fåfänga

Avsnitt 92 av Sökpodden är här! Denna gång pratar Simon, Micke och Tilde om Bing är värt att satsa på, går igenom några nyheter som kommit inom Performance Max och avslutar avsnittet med en diskussion om nyckeltal som faller under det mindre smickrande begreppet Vanity Metrics. Du lyssnar väl?

Google analytics

Din data i GA4 kommer skilja sig

Stämmer inte din siffror i GA4 mot det du ser i UA? Även om detta kan kännas frustrerande är det väntat. GA4 och UA skiljer sig på så många sätt att datan inte är helt jämförbar. Däremot kan det vara bra att förstå varför du ser skillnader i dina siffror och hur stora skillnaderna är.

inget att förlora

Våga mer i sämre tider

Det finns fördelar med att det är sämre tider. En sådan är att du ges möjlighet att våga mer med din marknadsföring. Du har helt enkelt mindre att förlora. Så passa på att göra de stora förändringarna i din marknadsföring som du dragit dig för att göra tidigare.

black friday datum

När är black friday & cyber monday 2023? – Alla datum!

Nu för tiden finns det många kampanj- och temadagar att hålla reda på, särskilt under hösten när det är viktiga händelser som Black Week, Cyber Monday och Black Friday. Här är de datum du behöver hålla koll på!