Få 11 tips om hur du lyckas på Google direkt på mailen Gå vår mailkurs gratis ×
Köp SEO-boken Guldläge på nätet till specialpris! Köp SEO-boken Guldläge på nätet ×
Vill du jobba som Sökmotorkonsult på en av Sveriges ledande byråer? Jobb som Sökmotorkonsult? ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 13 869 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

30 000 har använt vårt SEO-verktyg

30 000 som använt vårt SEO-verktyg

Det är med stor glädje att jag precis noterade att vi kommit upp i fantastiska 30 000 analyser som gjorts via vårt SEO-verktyg (ligger högst upp till höger på sajten om någon missat det).

När vi lanserade verktyget i februari i år (2009) så hade vi ganska höga förhoppningar på det, men jag måste medge att det mottagits mycket bättre än förväntat. Och framförallt används det flitigt varje dag vilket är väldigt kul att följa.

Nu är det inte 30 000 unika personer som använt verktyget då många använder det flera gångar. Vi har faktiskt fått mejl från webbyråer som undrar om det finns några begränsningar i hur mycket man får använda verktyget.  Självklart finns det inga sådana begränsningar.

En ganska vanlig och kul syn i hur verktyget används är att de som använder verktyget direkt åtgärdar de SEO-brister som påpekas i analysen. Ofta ser man en sida testats 3 gånger under en timme och att poängen går från t ex 45 till 85 av 100.

Sedan en kort tid tillbaka är det möjligt för alla att följa hur många analyser som görs samt vad snittpoängen är (syns högst upp till höger på varje sida – statstiken uppdateras en gång per timme). Just nu ligger snittpoängen på 64 av 100.

Till slut vill jag rikta ett stort tack till Olof Larsson (Systemutvecklare på Pineberry) som byggde verktyget och gav värdefull feedback på Magnus och mina specifikationer.

5 kommentarer

  1. Det är jättekul att så många använder verktyget. Något som vi kan hoppas på är att när 60 000 analyser gjorts så har snittbetyget stigit, vilket skulle kunna tyda på att folk som läser denna och andra sidor om sökmotoroptimering faktiskt lär sig och blir bättre.

  2. Ja det skulle kunna vara rejält intressant att göra någon form av mätning på snittförbättrning.

    Kommentar av Magnus

  3. Det skulle i dagsläget vara fullt möjligt att generera fina grafer, tex över snittbetyget per mån, vecka eller dag. På så vis skulle man få en överblick på utvecklingen för snittbetyget/antalet analyser mm.

  4. Jag har testat verktyget ett antal gånger och gillar det starkt.

    Kommentar av

    crille vuorenmaa

  5. Grattis!
    Det är ett riktigt smidigt verktyg som ni ska ha en stor eloge för.

    Kommentar av Mats

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

rösta på bästa titeln

Hjälp oss välja titel

Nu när Google har breddat utseendet på sökresultatet är det hög tid att justera ens titlar. Nu vill vi ha din hjälp att välja titel. In och rösta!

Bredare sökresultat ger Google mer pengar

Längre annonser och titlar

Det blev en tidigt julafton i år för Google och alla AdWords-annonsörer. Med nästan 50 % större annonser kommer du som annonsör få fler klick samtidigt som Google tjänar mer pengar.

planera-testa-förbättra-implementera-SEO-strategi

SEO-strategi med Adwords

Lär dig bearbeta rätt typ av sökord för din SEO-strategi med hjälp av dina Adwordskampanjer. Tips på flera av Adwords verktyg som underlättar ditt SEO-arbete.

sokpodden_avsnitt-14

#14 Googles hatkärlek till SEO

Vad tycker Google egentligen om SEO? Varför är det så viktigt med matchtyper inom AdWords? Och vad händer nu när Google förbjuder annonsering på sms lån? Detta och mer lyssnar du på i avsnitt 14 av Sökpodden. Äntligen ett nytt […]

Kom igång

Bygg din egen affiliatesajt – Steg 1

Har du funderat på att bygga dig en egen affiliatesajt. Följ då vår artikelserie för hur man bygger en affiliatesajt effektivt ur ett SEO-perspektiv. I första delen handlar det om att lokalisera sökord och köpa domän.