Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

30 000 har använt vårt SEO-verktyg

30 000 som använt vårt SEO-verktyg

Det är med stor glädje att jag precis noterade att vi kommit upp i fantastiska 30 000 analyser som gjorts via vårt SEO-verktyg (ligger högst upp till höger på sajten om någon missat det).

När vi lanserade verktyget i februari i år (2009) så hade vi ganska höga förhoppningar på det, men jag måste medge att det mottagits mycket bättre än förväntat. Och framförallt används det flitigt varje dag vilket är väldigt kul att följa.

Nu är det inte 30 000 unika personer som använt verktyget då många använder det flera gångar. Vi har faktiskt fått mejl från webbyråer som undrar om det finns några begränsningar i hur mycket man får använda verktyget.  Självklart finns det inga sådana begränsningar.

En ganska vanlig och kul syn i hur verktyget används är att de som använder verktyget direkt åtgärdar de SEO-brister som påpekas i analysen. Ofta ser man en sida testats 3 gånger under en timme och att poängen går från t ex 45 till 85 av 100.

Sedan en kort tid tillbaka är det möjligt för alla att följa hur många analyser som görs samt vad snittpoängen är (syns högst upp till höger på varje sida – statstiken uppdateras en gång per timme). Just nu ligger snittpoängen på 64 av 100.

Till slut vill jag rikta ett stort tack till Olof Larsson (Systemutvecklare på Pineberry) som byggde verktyget och gav värdefull feedback på Magnus och mina specifikationer.

5 kommentarer

  1. Det är jättekul att så många använder verktyget. Något som vi kan hoppas på är att när 60 000 analyser gjorts så har snittbetyget stigit, vilket skulle kunna tyda på att folk som läser denna och andra sidor om sökmotoroptimering faktiskt lär sig och blir bättre.

  2. Ja det skulle kunna vara rejält intressant att göra någon form av mätning på snittförbättrning.

    Kommentar av Magnus

  3. Det skulle i dagsläget vara fullt möjligt att generera fina grafer, tex över snittbetyget per mån, vecka eller dag. På så vis skulle man få en överblick på utvecklingen för snittbetyget/antalet analyser mm.

  4. Jag har testat verktyget ett antal gånger och gillar det starkt.

    Kommentar av crille vuorenmaa

  5. Grattis!
    Det är ett riktigt smidigt verktyg som ni ska ha en stor eloge för.

    Kommentar av Mats

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Butik med öppet-skylt

Så optimerar du för Black week och andra kampanjer på bästa sätt

Black Week är officiellt igång och för de företag som har gjort sin SEO rätt kommer veckan innebära ett enormt uppsving i gratis och köpstark trafik från Google. I den här bloggposten går vi igenom vad som är viktigt att […]

Simon Davidsson, Michael Wahlgren och Pontus Karlsson i Sökpodden avsnitt 55

#55 Sistrix

Då var det äntligen dags för ett nytt avsnitt av Sökpodden. I denna novemberutgåva är ämnena Sistrix, Google Shoppings tillväxt samt Cookiegeddeon. Du lyssnar väl?

Mobillåda - en mobil tas upp ur en låda

Mobillåda – En låda som löser alla dina problem?

Man tar problemet och köper sedan en låda att lägga problemet i, gärna med problemets namn på lådan. Voila! En mobillåda. Klart. Men man gör inget åt det som egentligen är problemet.

Japanese Keyword Hack – Hur du löser det

Har du blivit drabbad av Japanese Keyword Hack? Här är en guide hur du snabbt kan återta positionerna och få bort alla hackade URL:er från Googles index.

Kristian Jältsäter Digital Marknadsföring

Digital Marknadsföring – Vad är det?

Att förstå sig på digital marknadsföring kan vara svårt. Hur kan branschen upplevas när någon kommer in i den från ett annat håll? Behövs egentligen alla olika titlar och vad får man egentligen kalla sig? Varför kan en junior vara […]

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner