Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

5 misstag på en landningssida

landningssidor

Har ert företag gjort några av de vanligaste SEO-misstagen som brukar göras när man bygger landningssidor? Vi ger er 5 vanliga misstag som företag gör när de bygger landningssidor idag.

Landningssidor* har länge varit en viktig del av arbetet med sökmotoroptimering. Trots det är det fortsatt idag många nya och befintliga webbplatser som saknar landningssidor för företagets viktigaste tjänster, produkter eller produktkategorier. Webbplatsen blir en allt viktigare plattform för företag och saknar ni idag landningssidor för era viktigaste produktkategorier finns det stor potential i att ta marknadsandelar med hjälp av er webbplats.

Vill ni ta er webbplats till nästa nivå bör ni bygga en webbplatsstruktur som gör det möjligt att skapa landningssidor för var och en av era viktigaste produktkategorier eller tjänster. Vi har här samlat 5 vanliga SEO-misstag som ofta görs när man bygger landningssidor, vilket försämrar synligheten i sökmotorerna:

  1. Saknar landningssidans sökord i titeln.
  2. Saknar H1a eller saknar sökordet i H1an.
  3. För många sökord är kopplade till samma landningssida.
  4. Landningssidan saknar unikt innehåll.
  5. Det saknas interna länkar till landningssidan.

Har ert företag landningssidor som följer dessa 5 punkter har ni byggt en god grund att generera organisk trafik till er webbplats på era viktigaste sökord.

*Landningssida innebär i detta fall den sida som besökaren är tänkt att hamna på efter att ha sökt på ett specifikt sökord.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Amazon Ads och Amazon SEO

Sälja på Amazon? – 7 fokusområden att ta i beaktning

Intresserad av att sälja på Amazon? Vi har tagit fram en guide med 7 fokusområden som du bör lägga vikt vid för att lyckas med Amazon som kanal. Det berör allt ifrån försäljningslogik till marknadsföring.

Gratis Google Shopping – Nu även i vanliga sökresultatet

För två månader sen började Google visa organiska sökresultat i Google Shopping-tabben – helt gratis för alla e-handlare. Nu kommer samma förändring även till Googles vanliga sökresultat. Här är vad vi vet hittills.

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Maria Fernholm i avsnitt 62 av Sökpodden

#62 Mygg & Kameler

I avsnitt 62 av Sökpodden frågar vi oss om Core web vitals är något att ha, vi spionerar på konkurrenter med hjälp av auktionsinformationen i Google Ads och så tar vi oss an Amazonutmanaren Facebook Shops. Du lyssnar väl?

Billiga klick och låg konkurrens med Bing Shopping

För några månader sedan lanserades en betaversion av Bing Shopping i Sverige. För de annonsörer som är tidiga med att testa, kan det innebära billiga klick och låg konkurrens.
I denna artikel går vi igenom hur man enkelt kan komma igång med sin Bing annonsering och vilka fördelar det finns med att vara tidig med att testa.

Vad avgör om en annons är bra – CTR eller CR?

Vad är det viktigaste mätetalet vid annonstestning i Google Ads? Är det klickfrekvens (CTR) eller konverteringsgrad (CR)? I denna artikel får du reda på ”svaret” på denna eviga fråga.

Bing Partner


Preferred Facebook Marketing Partner