Sökmotorkonsult.se

5 misstag på en landningssida

landningssidor

Har ert företag gjort några av de vanligaste SEO-misstagen som brukar göras när man bygger landningssidor? Vi ger er 5 vanliga misstag som företag gör när de bygger landningssidor idag.

Landningssidor* har länge varit en viktig del av arbetet med sökmotoroptimering. Trots det är det fortsatt idag många nya och befintliga webbplatser som saknar landningssidor för företagets viktigaste tjänster, produkter eller produktkategorier. Webbplatsen blir en allt viktigare plattform för företag och saknar ni idag landningssidor för era viktigaste produktkategorier finns det stor potential i att ta marknadsandelar med hjälp av er webbplats.

Vill ni ta er webbplats till nästa nivå bör ni bygga en webbplatsstruktur som gör det möjligt att skapa landningssidor för var och en av era viktigaste produktkategorier eller tjänster. Vi har här samlat 5 vanliga SEO-misstag som ofta görs när man bygger landningssidor, vilket försämrar synligheten i sökmotorerna:

  1. Saknar landningssidans sökord i titeln.
  2. Saknar H1a eller saknar sökordet i H1an.
  3. För många sökord är kopplade till samma landningssida.
  4. Landningssidan saknar unikt innehåll.
  5. Det saknas interna länkar till landningssidan.

Har ert företag landningssidor som följer dessa 5 punkter har ni byggt en god grund att generera organisk trafik till er webbplats på era viktigaste sökord.

*Landningssida innebär i detta fall den sida som besökaren är tänkt att hamna på efter att ha sökt på ett specifikt sökord.

Sidan är senast uppdaterad 2014-05-19

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Visualisering av hur MySpace kändes mot slutet, som en stor spökstad. Några suddiga personer syns framför MySpace loggan.

MySpace – Från social mediejätte till spökstad

Lär dig mer om en av de första stora sociala nätverksplattformarna på internet, MySpace. Hitta ut hur sajten grundades, och hur den kom att bli en av de mest populära mötesplatserna på nätet under storhetstiden. Läs också om uppköpet av MySpace och hur det ledde till miljonförluster, samt om sajtens nedgång mot slutet.

Mockup-bild: Bing powered by ChatGPT

Microsoft ryktas implementera ChatGPT i Bing

Microsoft ryktas ha långtgående planer på att implementera ChatGPT i sin sökmotor Bing inom kort. Skulle ryktet visa sig stämma kan det skaka om sökmotormarknaden som vi känner den rejält.

Champagne-guld

SEM-året 2022

Vår head of SEM Felix Brynje summerar SEM-året 2022. Stort fokus på privacy och Smart shopping som ersattes av Performance Max är några av de saker du kan läsa om i denna artikel.

SEO-året 2022 - en nyårsresumé

SEO-året 2022

Slutet på coronadopingen, hela tio kända algoritmuppdateringar och alla pratar ChatGPT. Det har varit ett händelserikt SEO-år även i år. Här är vår årskrönika för SEO-året 2022.

Red alert

Så kan ChatGPT påverka Googles framtid

Kan ChatGPT på allvar rubba Googles dominans på sökmotormarknaden? I den här artikeln spekulerar vi hur framtiden kan komma att se ut.