Sökmotorkonsult.se

5 misstag på en landningssida

landningssidor

Har ert företag gjort några av de vanligaste SEO-misstagen som brukar göras när man bygger landningssidor? Vi ger er 5 vanliga misstag som företag gör när de bygger landningssidor idag.

Landningssidor* har länge varit en viktig del av arbetet med sökmotoroptimering. Trots det är det fortsatt idag många nya och befintliga webbplatser som saknar landningssidor för företagets viktigaste tjänster, produkter eller produktkategorier. Webbplatsen blir en allt viktigare plattform för företag och saknar ni idag landningssidor för era viktigaste produktkategorier finns det stor potential i att ta marknadsandelar med hjälp av er webbplats.

Vill ni ta er webbplats till nästa nivå bör ni bygga en webbplatsstruktur som gör det möjligt att skapa landningssidor för var och en av era viktigaste produktkategorier eller tjänster. Vi har här samlat 5 vanliga SEO-misstag som ofta görs när man bygger landningssidor, vilket försämrar synligheten i sökmotorerna:

  1. Saknar landningssidans sökord i titeln.
  2. Saknar H1a eller saknar sökordet i H1an.
  3. För många sökord är kopplade till samma landningssida.
  4. Landningssidan saknar unikt innehåll.
  5. Det saknas interna länkar till landningssidan.

Har ert företag landningssidor som följer dessa 5 punkter har ni byggt en god grund att generera organisk trafik till er webbplats på era viktigaste sökord.

*Landningssida innebär i detta fall den sida som besökaren är tänkt att hamna på efter att ha sökt på ett specifikt sökord.

Sidan är senast uppdaterad 2014-05-19

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

DuckDuckGo

Kan DuckDuckGo hota?

Det görs mer än 100 miljoner sökningar om dagen på DuckDuckGo. Innebär detta att Google, Bing och andra sökmotorer ska börja se DuckDuckGo som ett reellt hot?

CPM - cost per mille

Vad är en bra CPM?

Är 72 en bra CPM på Facebook? I denna artikel skriver vi om fyra olika saker som påverkar hur mycket du kommer betala i CPM när du annonserar i sociala medier.

SEM-året 2021

Vår head of SEM Jonathan Olsson summerar Google Ads-året 2021. Allt från ändrade matchtyper till cookie-döden.

SEO-året 2021

SEO-året 2021

2021 börjar lida mot sitt slut och det har blivit dags att sammanfatta året som gått ur ett SEO-perspektiv.

Victor Alenlid, Nicklas Krus och Michael Wahlgren i avsnitt 78 av Sökpodden

#78 Läckor

Då var det dags för årets sista avsnitt av Sökpodden. Denna gång är våra ämnen risker inom SEO, vi pratar läckor på Google Ads och sist men inte minst dyker vi ned i annonsering på Pinterest. Du lyssnar väl?