Sökmotorkonsult.se

500 000 har gjort en SEO-analys

Halv miljon SEO-analyser

Fler än 500 000 analyser har nu gjorts i vårt verktyg sedan det lanserades 2009. Det är mer än 100 analyser varje dag under 13 år.

När Magnus Bråth, Olof Larsson och jag i början av 2009 satt och spånade på att bygga ett enkelt verktyg för SEO-analys kunde vi inte drömma om att det en dag skulle ha använts en halv miljon gånger. Under de nästan 5 000 dagar som gått sedan verktyget lanserades har det använts mer än 100 gånger per dag – varje dag! Helt ofattbart att det blivit så populärt.

Enkelt verktyg

Det är ingen tvekan om att det finns betydligt bättre och mer avancerade verktyg för SEO-analys än vårt. Sedan 2009 har det dessutom tillkommit många bra verktyg som jag själv använder ofta.

Med det sagt tycker jag ändå att vårt verktyg fortfarande gör vad som var den ursprungliga tanken. Det analyserar att det viktigaste sökordet för en webbsida är med i de viktigaste elementen som titel, rubrik, brödtext och så vidare. Varken mer eller mindre.

Redan 2009 var verktyget väldigt enkelt och begränsat, och med tanke på utvecklingen av SEO under de senaste 13 åren är vårt verktyg ännu enklare i dag. Och det är kanske just det som gjort det så populärt genom åren.

Bra resultat

Det är många som hört av sig till oss och berättat vilka bra resultat de lyckats med på Google tack vare vårt verktyg. Ofta har det handlat om mindre företag eller sajter som inte tidigare jobbat med SEO och som nu med hjälp av vår kostnadsfria SEO-analys lyckats börja att optimera sin sajt. Det är såklart väldigt kul att höra att verktyget lett till bra resultat!

Detta är också anledningen till att vi har kvar verktyget trots att tiden på flera sätt sprunget ifrån det. Har du ännu inte testat vår kostnadsfria SEO-analys gör du det här.

 

Sidan är senast uppdaterad 2021-12-13

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Kristian Jältsäter, Michael Wahlgren och Simon Davidsson i avsnitt 79 av Sökpodden.

#79 Rätt budget

Årets första avsnitt av Sökpodden handlar om att sätta rätt marknadsföringsbudget, det snackas om ny mål i Google Ads och så avslutas avsnittet med en diskussion om vanliga anledningar till att SEO misslyckas. Du lyssnar väl?

FloC blir Topics

Google dumpar FloC

Google gör sig av med FloC efter mycket kritik. Det nya system kommer istället heta Topics och vara helt fokuserat kring ämnen.

Antal offertförfrågningar Pineberry.com per år

Långsiktig digital marknadsföring lönar sig

Det är inte bara inom SEO det finns stora fördelar med att vara långsiktig. Detta gäller för alla former av digital marknadsföring vilket vi visar genom vår egen utveckling de senaste sju åren.

DuckDuckGo

Kan DuckDuckGo hota?

Det görs mer än 100 miljoner sökningar om dagen på DuckDuckGo. Innebär detta att Google, Bing och andra sökmotorer ska börja se DuckDuckGo som ett reellt hot?

CPM - cost per mille

Vad är en bra CPM?

Är 72 en bra CPM på Facebook? I denna artikel skriver vi om fyra olika saker som påverkar hur mycket du kommer betala i CPM när du annonserar i sociala medier.