Sökmotorkonsult.se

500 000 har gjort en SEO-analys

Halv miljon SEO-analyser

Fler än 500 000 analyser har nu gjorts i vårt verktyg sedan det lanserades 2009. Det är mer än 100 analyser varje dag under 13 år.

När Magnus Bråth, Olof Larsson och jag i början av 2009 satt och spånade på att bygga ett enkelt verktyg för SEO-analys kunde vi inte drömma om att det en dag skulle ha använts en halv miljon gånger. Under de nästan 5 000 dagar som gått sedan verktyget lanserades har det använts mer än 100 gånger per dag – varje dag! Helt ofattbart att det blivit så populärt.

Enkelt verktyg

Det är ingen tvekan om att det finns betydligt bättre och mer avancerade verktyg för SEO-analys än vårt. Sedan 2009 har det dessutom tillkommit många bra verktyg som jag själv använder ofta.

Med det sagt tycker jag ändå att vårt verktyg fortfarande gör vad som var den ursprungliga tanken. Det analyserar att det viktigaste sökordet för en webbsida är med i de viktigaste elementen som titel, rubrik, brödtext och så vidare. Varken mer eller mindre.

Redan 2009 var verktyget väldigt enkelt och begränsat, och med tanke på utvecklingen av SEO under de senaste 13 åren är vårt verktyg ännu enklare i dag. Och det är kanske just det som gjort det så populärt genom åren.

Bra resultat

Det är många som hört av sig till oss och berättat vilka bra resultat de lyckats med på Google tack vare vårt verktyg. Ofta har det handlat om mindre företag eller sajter som inte tidigare jobbat med SEO och som nu med hjälp av vår kostnadsfria SEO-analys lyckats börja att optimera sin sajt. Det är såklart väldigt kul att höra att verktyget lett till bra resultat!

Detta är också anledningen till att vi har kvar verktyget trots att tiden på flera sätt sprunget ifrån det. Har du ännu inte testat vår kostnadsfria SEO-analys gör du det här.

 

Sidan är senast uppdaterad 2021-12-13

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Avsnitt 88 av Sökpodden med Sonlard Berglund, Michael Wahlgren och Ricci Chan-Udom

#88 Framtiden för länkar

I avsnitt 88 av Sökpodden dissekerar vi Metas nya ramverk Performance 5 innan vi går vidare till ett snack om Google Sheets och SEO. Vi avslutar med en diskussion om länkar kommer minska i betydelse. Lyssna gärna!

När börjar julen? Börjar julen tidigare varje år?

När börjar julen? Är det tidigare varje år?

Julhandeln tycks börja tidigare varje år. Men när börjar julen på riktigt? Är det när de första butikerna börjar dekorera inför julen? Eller först på julafton? Vad det än är, är det en sak som är säker: vi har svaret. Läs vidare!

kan man köpa facebook likes?

Ska man köpa likes på Facebook & Instagram (eller vilken social media som helst)?

Kan man köpa Facebook-följare, Instagram-likes eller Tiktok-följare? Ja, men det är ingen bra idé. Varför? Jo, det kan vi förklara för dig. Vi ger dig också tips och idéer om hur du kan arbeta med sociala medier utan att behöva köpa likes.

hemstickade plagget

Det hemstickade plagget – vann den på söket?

För ungefär två veckor sen gjorde jag en genomgång av tänkbara kandidater för Årets Julklapp 2022. Idag släpptes nyheten vad som till slut fick äran, och det blev det hemstickade plagget. Men är det också detta också poppis på Google? Låt oss ta en titt.

Årets julklapp 2022

Vad blir Årets julklapp 2022?

Det är den tid på året igen då vi alla börjar fundera på vad vi ska köpa till jul. Men vad blir den heta julklappen i år? Vi har tagit en titt på söket och hittat några produkter och tjänster som sannolikt kommer att vara populära julklappar 2022. Här kommer de bästa julklapparna enligt söktrenderna!