Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 14 954 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

All in One SEO Pack för WordPress

Om du liksom jag gillar att använda WordPress, den här bloggen använder till exempel WP, har jag ett tips på ett plugin som jag tycker är ett måste. Det finns hur många SEO-Plugins som helst till WordPress men det finns ett som jag tycker sticker ut. Det är inga konstigheter, gör inget fult med din blogg, det som görs är att det ger dig en viss frihetsgrad utan allt för mycket arbete.

All in One SEO Pack

Jag pratar om All in One SEO Pack. När du installerat packetet får du lite fler alternativ när du fyller i en bloggpost.

Så här säger dom själva (översatt från engelska):

  • Optimerar automatiskt dina titlar för sökmotorer
  • Genererar META-taggar automatiskt
  • Undviker Duplicate Content man annars brukar hitta på WordPressbloggar
  • För WP 2.7 behöver du inte ens titta på options, det funkar direkt.
  • Du kan overridea alla titel och META-settings hur du vill.
  • Du kan finjustera allt
  • Bakåtkompatibelt med många andra plugins som Auto Meta, Ultimate Tag Warrior med flera.

Det sätt jag själv använder All in One SEO Pack är just finjusteringen som jag tycker är det elegantaste. På varje post får du ett antal fler val iom All in One SEO Pack. Du kan skriva in en egen titel, description och keywords (jag använder knappt keywords men om man vill göra lite extra är det ju kul). Mitt råd är att ladda ner det och du hittar det här…

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Michael Wahlgren, Pontus Karlsson och Maria Fernholm i avsnitt 34 av Sökpodden

#34 Kladdigt sökresultat

I årets sista avsnitt av Sökpodden börjar vi med de nya långa beskrivningarna i sökresultatet. Är de bra eller dåliga för SEO? Vi går vidare till hur du använder visningsandel för att optimera din annonsering med AdWords. Slutligen tar vi upp hur du optimerar för konverteringar på Facebook Ads. Du lyssnar väl?

Google Shopping

Missvisande data i Google Shopping

Google registrerar en annonsvisning för Google Shopping, trots att den inte exponerats för användaren. Detta kan leda till missvisande data. Läs mer här!

Utökat utrymme för meta descriptions i sökresultaten

Google utökar utrymmet där meta descrptions syns i sökreslutaten. Vi funderar över varför samt ger våra kortsiktiga rekommendationer på hur man bör agera kring detta.

Anton Johansson, Michael Wahlgren och Christian Litezings i Sökpodden avsnitt 33

#33 Special: Pineberry 10 år

Den 29 november 2007 startade vi Pineberry. Detta tioårsjubileum firas med ett specialavsnitt av Sökpodden där vi pratar om vad som hänt i branschen de senaste tio åren samt blickar mot framtiden. Nu är det kort tid mellan avsnitten! Avsnitt #32 […]

promotion extension erbjudandetillägg

Ge dina annonser en extra push med erbjudandetillägg

Med nya annonstillägget Erbjudandetillägg/Promotion extensions kan du lyfta fram rabatter & erbjudanden i anslutning till dina annonser. Läs vår steg-för-steg guide här!

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner