Guldläge och Pengamaskinen till paketpris. Perfekt sommarläsning! Sommarläsning till paketpris! ×
Sommarläsning! Böckerna Guldläge och Pengamaskinen till paketpris. Sommarläsning till paketpris! ×
Sökmotorkonsult.se

All in One SEO Pack för WordPress

Om du liksom jag gillar att använda WordPress, den här bloggen använder till exempel WP, har jag ett tips på ett plugin som jag tycker är ett måste. Det finns hur många SEO-Plugins som helst till WordPress men det finns ett som jag tycker sticker ut. Det är inga konstigheter, gör inget fult med din blogg, det som görs är att det ger dig en viss frihetsgrad utan allt för mycket arbete.

All in One SEO Pack

Jag pratar om All in One SEO Pack. När du installerat packetet får du lite fler alternativ när du fyller i en bloggpost.

Så här säger dom själva (översatt från engelska):

  • Optimerar automatiskt dina titlar för sökmotorer
  • Genererar META-taggar automatiskt
  • Undviker Duplicate Content man annars brukar hitta på WordPressbloggar
  • För WP 2.7 behöver du inte ens titta på options, det funkar direkt.
  • Du kan overridea alla titel och META-settings hur du vill.
  • Du kan finjustera allt
  • Bakåtkompatibelt med många andra plugins som Auto Meta, Ultimate Tag Warrior med flera.

Det sätt jag själv använder All in One SEO Pack är just finjusteringen som jag tycker är det elegantaste. På varje post får du ett antal fler val iom All in One SEO Pack. Du kan skriva in en egen titel, description och keywords (jag använder knappt keywords men om man vill göra lite extra är det ju kul). Mitt råd är att ladda ner det och du hittar det här…

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Både ha och äta kakan

Relevanta annonser eller integritet

Både den nya dataskyddsförordningen GDPR och Apple slår ett slag för integriteten. Samtidigt ökar användandet av annonsblockerare då vi inte gillar att mötas av irrelevanta annonser. Går dessa två saker ihop?

Maria Fernholm, Michael Wahlgren och Michael Berman i Sökpodden avsnitt 28

#28 Giriga förändringar?

Sista avsnittet innan Sökpodden går på sommarlov. Denna månad pratar vi om försämringar i AdWords, jublar över utökad Quality Score-data och avgör hur stor budgeten på Facebook ska vara.

Michael Berman, Maria Fernholm, Joel Unge och Michael Wahlgren inför Sökpodden 28

SEO för poddar

Att lyssna på poddar är populärt. Men hur optimerar du din podd för Google? Vi går i detta inlägg igenom ett antal saker du bör tänka på när det gäller att sökmotoroptimera din podcast.

målvärde i google analytics

Sätt ett ekonomiskt värde på dina mål i Google Analytics

När du har satt upp mål för din webbplats så är det viktigt att sätta ett ekonomiskt värde på respektive mål. På så sätt kan du bedöma om dina digitala satsningar är lönsamma eller inte, samt se vilken kanal som presterar bäst. […]

IF-funktioner adwords

Ad customizers – IF-funktioner i AdWords

Nå användare som lämnat varukorgen med ett skräddarsytt budskap och visa unika annonser för olika enheter. Läs mer om Google AdWords IF-funktioner för textannonser så du kan anpassa budskapet för olika målgrupper!

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner