Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

All in One SEO Pack för WordPress

Om du liksom jag gillar att använda WordPress, den här bloggen använder till exempel WP, har jag ett tips på ett plugin som jag tycker är ett måste. Det finns hur många SEO-Plugins som helst till WordPress men det finns ett som jag tycker sticker ut. Det är inga konstigheter, gör inget fult med din blogg, det som görs är att det ger dig en viss frihetsgrad utan allt för mycket arbete.

All in One SEO Pack

Jag pratar om All in One SEO Pack. När du installerat packetet får du lite fler alternativ när du fyller i en bloggpost.

Så här säger dom själva (översatt från engelska):

  • Optimerar automatiskt dina titlar för sökmotorer
  • Genererar META-taggar automatiskt
  • Undviker Duplicate Content man annars brukar hitta på WordPressbloggar
  • För WP 2.7 behöver du inte ens titta på options, det funkar direkt.
  • Du kan overridea alla titel och META-settings hur du vill.
  • Du kan finjustera allt
  • Bakåtkompatibelt med många andra plugins som Auto Meta, Ultimate Tag Warrior med flera.

Det sätt jag själv använder All in One SEO Pack är just finjusteringen som jag tycker är det elegantaste. På varje post får du ett antal fler val iom All in One SEO Pack. Du kan skriva in en egen titel, description och keywords (jag använder knappt keywords men om man vill göra lite extra är det ju kul). Mitt råd är att ladda ner det och du hittar det här…

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Nicklas Krus, Michael Wahlgren och Björn Bydén i avsnitt 59 av Sökpodden

#59 Gasa eller bromsa?

Hur ska du tänka kring din digitala marknadsföring i kristider? Vilka utmaningar finns vid SEO-migreringar? Hur kalibrerar jag min attributionsmodell? Detta är tre av frågorna som vi tar oss an i avsnitt 59 av Sökpodden.

betalvägg strukturerad data

Strukturerad data för innehåll bakom betalvägg

Undvik att ditt innehåll bakom betalvägg klassas som cloaking. I det här inlägget går Fredrik igenom hur du använder strukturerad data för att göra det tydligt för Google vad besökaren måste betala för att få se.

Långdistanslöpare springer i solnedgång

Långsiktig SEO – En lönsam investering

Under årets Webbdagarna höll Björn Bydén från Pineberry en föreläsning på hur företag kan jobba långsiktigt med SEO på ett sätt som bidrar med kundvärde, bygger varumärke och är väldigt lönsamt. Här är en kortare sammanfattning av den föreläsningen.

SEO i kristider

När händelser sker i vår omvärld är det många som tar hjälp av Google för att inhämta mer information. Här tipsar vi om hur samhällsbärande instanser kan jobba för att snabbt fånga upp vilka frågor medborgarna ställer i syfte att kunna bidra med sakliga och korrekta svar.

JavaScript SEO – Få Google att gilla din snygga sajt

Här är ett inlägg om vad JavaScript är, hur de ställer till problem för dig som jobbar med SEO och vad du kan göra för att lösa det.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner