Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 14 954 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

All in One SEO Pack för WordPress

Om du liksom jag gillar att använda WordPress, den här bloggen använder till exempel WP, har jag ett tips på ett plugin som jag tycker är ett måste. Det finns hur många SEO-Plugins som helst till WordPress men det finns ett som jag tycker sticker ut. Det är inga konstigheter, gör inget fult med din blogg, det som görs är att det ger dig en viss frihetsgrad utan allt för mycket arbete.

All in One SEO Pack

Jag pratar om All in One SEO Pack. När du installerat packetet får du lite fler alternativ när du fyller i en bloggpost.

Så här säger dom själva (översatt från engelska):

  • Optimerar automatiskt dina titlar för sökmotorer
  • Genererar META-taggar automatiskt
  • Undviker Duplicate Content man annars brukar hitta på WordPressbloggar
  • För WP 2.7 behöver du inte ens titta på options, det funkar direkt.
  • Du kan overridea alla titel och META-settings hur du vill.
  • Du kan finjustera allt
  • Bakåtkompatibelt med många andra plugins som Auto Meta, Ultimate Tag Warrior med flera.

Det sätt jag själv använder All in One SEO Pack är just finjusteringen som jag tycker är det elegantaste. På varje post får du ett antal fler val iom All in One SEO Pack. Du kan skriva in en egen titel, description och keywords (jag använder knappt keywords men om man vill göra lite extra är det ju kul). Mitt råd är att ladda ner det och du hittar det här…

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

personliga jordgubbar

Inte lika personliga sökresultat på Google längre

Tidigare var alla sökresultat personliga. Numera tar Google främst hänsyn till din geografiska plats samt vad du nyligen googlat efter när de personaliserar ditt sökresultat.

Mål bordshockey

Vikten av mätbara mål för Google Ads

För att lyckas med din annonsering på Google Ads är det viktigt att du arbetar efter tydliga och mätbara mål. Vilka mål du ska välja beror på vad ditt företag sysslar med. Missar du att sätta mål går du miste om de stora fördelar som Google Ads har att erbjuda.

Google sökresultat

Hitta länkmöjligheter med hjälp av Googles sökkommandon

Existerande omnämnanden kan vara en guldgruva för att skapa nya länkar. Med Googles sökkommandon kan du hitta sidor som nämner ditt varumärke – men inte länkar till din sajt. Förhoppningsvis kan du omvandla många av dessa omnämnanden till riktiga länkar.

Utökade textannonser (ETA) blir nu ännu större

Nyhet! Under 2016 lanserade Google Ads de utökade textannonserna (ETA) och gjorde dem 47% större än sina föregångare. Två år senare har Google återigen öppnat upp för möjligheterna att göra annonserna ännu större.

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Viktoria Nerell i avsnitt 41 av Sökpodden

#41 Medic Update

Äntligen är Sökpodden tillbaka efter ett välförtjänt sommarlov! I avsnitt 41 pratar vi bland annat om Google Medic Update och så jämför vi det gamla och nya gränssnittet i Google Ads. Du lyssnar väl?

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner