Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Den nya pandan kommer

De flesta trogna läsare av denna blogg kommer säkert ihåg vad som funnits att läsa här tidigare om Googles Panda-uppdatering, ett av de mer omfattande filtren som sökgiganten någonsin har rullat ut. Syftet med den första pandan var att slå till mot s.k. content farms, ett resultat som detta fick var att eHow, en typisk content farm, fick lägga ned verksamheten.

Nu har alltså den senaste pandan, version 3.2, gjort entré på andra sidan Atlanten. Enligt Barry Schwartz skedde det 18 januari. Det finns kanske ingen större anledning för webmasters att vara rädda för denna senaste panda. Det rör sig nämligen bara om en data refresh, inte om några förändringar i algoritmen. En intressant förändring som rapporteras från det stora landet i väster är dock att en del sajter som påverkades negativt av tidigare pandor nu är uppe på samma trafiknivåer som innan den första pandan introducerades. Man skulle alltså kunna se version 3.2 som en finkalibrering, med syfte att få pandan att fungera mer som det ursprungligen var tänkt.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Årets Julklapp 2019

Vad blir årets julklapp 2019?

Och se det snöar! Äntligen är julhandeln 2019 igång. Vi ser över vilka produkter som haft en god utveckling under året och som potentiellt kan bli årets julklapp 2019.

Är rankingfaktorer och rankingsignaler samma sak?

Googles rankingsystem med algoritmer, rankingfaktorer och rankingsignaler kan vara knepigt att förstå sig på. Men är det någon skillnad på faktorer och signaler, eller betyder de samma sak? Här följer en problematisering av dessa begrepp, samt frågeställningar kring hur man […]

Optimera ditt produktflöde

Så optimerar du ditt produktflöde för Google Shopping

Annonsering med Google Shopping har blivit allt mer vanligt bland Sveriges e-handlare. Vi har kollat lite närmare på vad en produktflöde innehåller samt hur du optimerar det på bästa sätt. Lär dig grunderna här!

google shopping kampanjstruktur

Skapa en bra kampanjstruktur för Google Shopping

Google Shopping har sedan en tid tillbaka varit väldigt populärt bland e-handlare. Mycket på grund av att den höga konverteringsgraden. Här kan du läsa om våra bästa tips för att lyckas med en lönsam Google Shopping-annonsering.

Bert

Här kommer BERT – största förändringen på länge

Google rullar ut BERT – en av de största förändringarna för sök på väldigt länge. Här är de viktigaste sakerna du behöver känna till om BERT. 

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner