Sökmotorkonsult.se

Er webbplats i realtid

statistik

Få era medarbetare att inspireras av hur mycket trafik er webbplats driver i realtid. Vi har tagit fram en realtidsdashboard för Google Analytics som gör detta möjligt. 

I Google analytics finns det idag möjligheten att skapa översikter (dashboards) som vi tidigare skrivit om. Det går sedan ett bra tag tillbaka även att ta dashboards en nivå till, genom att skapa en som visar webbplatsens statistik i realtid. Det ger oss möjligheten att ta fram en översikt som kan användas för att dela med sig av information om webbplatsen till alla på företaget i realtid. På många arbetsplatser som arbetar med ett fokus på onlineverksamhet kan man med hjälp av en centralt placerad skärm på kontoret inspirera genom att påvisa webbplatsens trafik i realtid. Vi har tagit fram ett förslag på en dashboard för detta syfte som vi hoppas på att ni kommer ha stor nytta av ute på era kontor runt om i Sverige.

  1. Logga in på Google analytics
  2. Öppna länken i samma webbläsare som du är inloggad i analytics
  3. Välj vilken vy som översikten ska implementeras på
  4. Klart

https://www.google.com/analytics/web/template?uid=Eq3yRYGgT5iqarFN11daSQ

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Jonathan Olsson, Michael Wahlgren och Maria Fernholm i avsnitt 65 av Sökpodden

#65 Smalt eller svalt

Då var det äntligen dags för avsnitt 65 av Sökpodden. Denna gång pratar Maria, Jonathan och Michael om inlärningsfasen på Facebook Ads, startsidan & SEO och avslutar med ett snack om app-kampanjer på Google Ads. Du lyssnar väl?

Gratis Google Shopping är nu live i Sverige

De kostnadsfria Google Shopping-resultaten är nu live i Sverige. Förändringen ger e-handlare nya möjligheter att driva köpstark trafik till sina sajter från Google. 

Digital PR & SEO

Så nyttjar du synergierna mellan SEO och Digital PR på bästa sätt

Genom att nyttja synergierna mellan SEO och Digital PR kan du driva mer trafik från Google och samtidigt stärka ditt varumärke. Lär dig mer om hur de olika disciplinerna kan växelverka med varandra för att lyfta din verksamhet till nya höjder.

attribution-facebook-28-dagar

Facebook tar bort 28 dagars attributionsfönstret

Facebook väljer att plocka bort deras längsta attributions fönster på 28 dagar. En förändring som kommer påverka många av oss annonsörer på Facebook. Läs mer om hur det kommer påverka er här!

Singles' day, singlarnas dag 2020

Singles’ Day – Allt du behöver veta om nya ”Black Friday”

Först Black Friday, Cyber Monday, Black Week, Cyber Weekend och nu Singles’ day? Ja, de börjar dyka upp fler kampanjperioder på höstens säljmarknad. Här är allt du behöver veta om Singlarnas Dag och vad de kan göra för din business.

Bing Partner


Preferred Facebook Marketing Partner