Sökmotorkonsult.se

Färre länkar i Webmaster Tools

The missing link

Har det försvunnit en hel massa länkar för dig i Webmaster Tools? Du är inte ensam, det är ett utbrett ”problem” och många undrar vad som är fel.

Vi och en många andra som arbetar med sökmotoroptimering har fått frågan och det verkar mycket riktigt som det försvunnit en hel massa länkar från Webmaster Tools. Vissa sajtägare rapporterar så mycket som att 80% av länkarna inte längre syns i Webmaster Tools, det är inte förknippat med tapp i positioner däremot.

Ingen ko på isen

Min bedömning är alltså att det inte är dags att få panik, du kan nog utgå från att det bara är redovisningen av länkarna som strular eller ändrats. Du har inte över natten tappat 80% av dina länkar och Google har troligen inte ändrat hur de ser på länkarna, bara hur de visar dem. Det går inte att vara säker på det här tyvärr, det kan vara en indikation att Google väljer att sluta visa vissa länkar, jag skulle inte kasta mig över förändringsspaken än utan vänta och se. Som så ofta inom sökmotoroptimering

 

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Jonathan Olsson, Michael Wahlgren och Maria Fernholm i avsnitt 65 av Sökpodden

#65 Smalt eller svalt

Då var det äntligen dags för avsnitt 65 av Sökpodden. Denna gång pratar Maria, Jonathan och Michael om inlärningsfasen på Facebook Ads, startsidan & SEO och avslutar med ett snack om app-kampanjer på Google Ads. Du lyssnar väl?

Gratis Google Shopping är nu live i Sverige

De kostnadsfria Google Shopping-resultaten är nu live i Sverige. Förändringen ger e-handlare nya möjligheter att driva köpstark trafik till sina sajter från Google. 

Digital PR & SEO

Så nyttjar du synergierna mellan SEO och Digital PR på bästa sätt

Genom att nyttja synergierna mellan SEO och Digital PR kan du driva mer trafik från Google och samtidigt stärka ditt varumärke. Lär dig mer om hur de olika disciplinerna kan växelverka med varandra för att lyfta din verksamhet till nya höjder.

attribution-facebook-28-dagar

Facebook tar bort 28 dagars attributionsfönstret

Facebook väljer att plocka bort deras längsta attributions fönster på 28 dagar. En förändring som kommer påverka många av oss annonsörer på Facebook. Läs mer om hur det kommer påverka er här!

Singles' day, singlarnas dag 2020

Singles’ Day – Allt du behöver veta om nya ”Black Friday”

Först Black Friday, Cyber Monday, Black Week, Cyber Weekend och nu Singles’ day? Ja, de börjar dyka upp fler kampanjperioder på höstens säljmarknad. Här är allt du behöver veta om Singlarnas Dag och vad de kan göra för din business.

Bing Partner


Preferred Facebook Marketing Partner