Sökmotorkonsult.se

Förändringar i redaktionen

5 nya medarbetare på vår redaktion

Jag är väldigt glad att kunna meddela att vi har 5 nya medarbetare på redaktionen här på Sökmotorkonsult.se; Jennie, Lucas, Michael, Pontus och Viktor. Välkomna! Alla 5 är sökmotorkonsulter på Pineberry och började skriva regelbundet på Sökmotorkonsult.se för någon vecka sedan.

Nu när vi är fler än tidigare kommer vi ha möjlighet att skriva mer. Vårt mål är att publicera minst två artiklar varje vecka, året om. Nästa vecka kommer ni till exempel få ta del av två undersökningar vi precis genomfört. Den första gällande trafik från mobila enheter och den andra undersöker hur stora Bing egentligen är i Sverige.

Pineberrys mål med Sökmotorkonsult.se är att bidra till att intresset för sök ökar i Sverige, skapa diskussion och öka kunskapsnivån. Har ni förslag på ämnen ni vill att vi ska skriva om eller undersökningar ni vill att vi gör så tar vi tacksamt emot dessa.

Magnus Bråth gör uppehåll på Sökmotorkonsult.se

Magnus har skrivit på Sökmotorkonsult.se sedan 2007 och det var han som initierade bloggen i Pineberrys regi. Magnus slutade att jobba på Pineberry för knappt två år sedan och har sedan dess bland annat byggt upp en egen verksamhet.

Då den senare kräver mer och mer tid av Magnus kommer han göra ett uppehåll i sitt bloggande här på Sökmotorkonsult.se. Jag är ytterst tacksam för det jobb och det engagemang som Magnus lagt ned på Sökmotorkonsult.se och det är inte omöjligt att ni kommer kunna läsa honom här igen längre fram.

Trevlig helg!

 

Sidan är senast uppdaterad 2013-10-04

2 kommentarer

  1. Tråkigt att Magnus slutar att blogga här men ska bli kul att läsa inlägg från de andra :)

  2. Det ska bli spännande att läsa de nya´s artiklar och se vad de har att komma med för ideer och tankar inom branschen. Tråkigt att Magnus slutar men jag följer honom på seo-form och WM med sina åsikter m.m. där.

    Kommentar av Lennart Heleander

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Kristian Jältsäter, Michael Wahlgren och Simon Davidsson i avsnitt 79 av Sökpodden.

#79 Rätt budget

Årets första avsnitt av Sökpodden handlar om att sätta rätt marknadsföringsbudget, det snackas om ny mål i Google Ads och så avslutas avsnittet med en diskussion om vanliga anledningar till att SEO misslyckas. Du lyssnar väl?

FloC blir Topics

Google dumpar FloC

Google gör sig av med FloC efter mycket kritik. Det nya system kommer istället heta Topics och vara helt fokuserat kring ämnen.

Antal offertförfrågningar Pineberry.com per år

Långsiktig digital marknadsföring lönar sig

Det är inte bara inom SEO det finns stora fördelar med att vara långsiktig. Detta gäller för alla former av digital marknadsföring vilket vi visar genom vår egen utveckling de senaste sju åren.

DuckDuckGo

Kan DuckDuckGo hota?

Det görs mer än 100 miljoner sökningar om dagen på DuckDuckGo. Innebär detta att Google, Bing och andra sökmotorer ska börja se DuckDuckGo som ett reellt hot?

CPM - cost per mille

Vad är en bra CPM?

Är 72 en bra CPM på Facebook? I denna artikel skriver vi om fyra olika saker som påverkar hur mycket du kommer betala i CPM när du annonserar i sociala medier.