Sökmotorkonsult.se

Förändringar i redaktionen

5 nya medarbetare på vår redaktion

Jag är väldigt glad att kunna meddela att vi har 5 nya medarbetare på redaktionen här på Sökmotorkonsult.se; Jennie, Lucas, Michael, Pontus och Viktor. Välkomna! Alla 5 är sökmotorkonsulter på Pineberry och började skriva regelbundet på Sökmotorkonsult.se för någon vecka sedan.

Nu när vi är fler än tidigare kommer vi ha möjlighet att skriva mer. Vårt mål är att publicera minst två artiklar varje vecka, året om. Nästa vecka kommer ni till exempel få ta del av två undersökningar vi precis genomfört. Den första gällande trafik från mobila enheter och den andra undersöker hur stora Bing egentligen är i Sverige.

Pineberrys mål med Sökmotorkonsult.se är att bidra till att intresset för sök ökar i Sverige, skapa diskussion och öka kunskapsnivån. Har ni förslag på ämnen ni vill att vi ska skriva om eller undersökningar ni vill att vi gör så tar vi tacksamt emot dessa.

Magnus Bråth gör uppehåll på Sökmotorkonsult.se

Magnus har skrivit på Sökmotorkonsult.se sedan 2007 och det var han som initierade bloggen i Pineberrys regi. Magnus slutade att jobba på Pineberry för knappt två år sedan och har sedan dess bland annat byggt upp en egen verksamhet.

Då den senare kräver mer och mer tid av Magnus kommer han göra ett uppehåll i sitt bloggande här på Sökmotorkonsult.se. Jag är ytterst tacksam för det jobb och det engagemang som Magnus lagt ned på Sökmotorkonsult.se och det är inte omöjligt att ni kommer kunna läsa honom här igen längre fram.

Trevlig helg!

 

Sidan är senast uppdaterad 2013-10-04

2 kommentarer

  1. Tråkigt att Magnus slutar att blogga här men ska bli kul att läsa inlägg från de andra :)

  2. Det ska bli spännande att läsa de nya´s artiklar och se vad de har att komma med för ideer och tankar inom branschen. Tråkigt att Magnus slutar men jag följer honom på seo-form och WM med sina åsikter m.m. där.

    Kommentar av Lennart Heleander

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

budget Google Ads

Så kan du tänka kring din budget på Google Ads

Hur stor är en bra Google Ads-budget? Om det är första gången du bestämmer din budget för Google Ads kan det vara svårt att veta vad som är en rimlig nivå. Men det finns några faktorer som kan hjälpa dig att hitta rätt.

höststäda sajten

Hitta glömda subdomäner

Det är inte alls omöjligt att det gömmer sig glömda subdomäner på din webbsajt. Framförallt om sajten är gammal. I denna artikel lär du dig hur du hittar dessa subdomäner.

Helpful content

Få sajter påverkade i Helpful content update

Det har nu gått drygt två veckor sedan Google lanserade sin Helpful content update för engelska sökningar. Vi har undersökt hur algoritmuppdateringen påverkat sajter i Storbritannien och USA. 

Bilddagboken "fjortis"-selfie

Minns du Bilddagboken?

Hela tanken bakom bilddagboken, eller bdb som det också kallades, var att ha en bild som dagboksinlägg istället för ett blogginlägg. När sajten grundades hade många skaffat sin första digitalkamera eller till och med sin första mobil med inbyggd kamera, och bloggar var populära. Så det var ett logiskt steg att sätta ihop de två. Men mot slutet av 00-talet försvann sajten. Vad hände egentligen?

Kristian Jältsäter, Michael Wahlgren och Victor Alenlid i avsnitt 85 av Sökpodden

#85 Sökordslös framtid

Vad händer i en sökordslös framtid? Detta är ett av ämnena i avsnitt 85 av Sökpodden. Det diskuteras även Domain Rating och andra länkmått samt moderna kontostrukturer i Google Ads. Du lyssnar väl?