Sökmotorkonsult.se

Föreläser inom sökmotoroptimering

Magnus Bråth föreläsare SEO

Sökmotoroptimering upplevs som komplicerat av många, det är gott om besynnerligt språk, SEO, IBL och Mayday är bara början på problemet. Min bild av sökmotoroptimering är en helt annan, jag tycker att det är väldigt enkelt och eftersom jag finns i Sverige numer finns det utrymme för att jag kan dela med mig av det.

Pineberry har avsatt tid för att jag ska kunna föreläsa i större utsträckning, hittills har föreläsningarna varit mer eller mindre begränsade till större internationella konferenser. Kanske kan det vara något för dig? Idag finns några varianter och det går naturligtvis att skräddarsy en specialföreläsning.

Grundläggande sökmotoroptimering

Grundläggande sökmotoroptimering är en föreläsning för er som har ett intresse men aldrig riktigt hunnit arbeta med sökmotoroptimering. Det kan vara en marknadsavdelning som vill få nya idéer, webbutvecklare som behöver input eller helt enkelt den som vill ha en översikt. Grundläggande sökmotoroptimering finns både i en kortare form, ca 20 min och en längre, 60 min. Föreläsningen är självklart späckad med praktiska exempel.

Workshop sökmotoroptimering

Det är ofta lättast att lära sig genom att göra saker praktiskt. En Workshop innebär att vi tillsammans sätter oss ner och bestämmer vad du ska göra med din site. Vi går igenom Google Analytics, konkurrens, On Page-Optimering och länkstrategier. Workshopen kan varieras i längd utifrån behov.

Avancerad sökmotoroptimering

Föreläsningen Avancerad sökmotoroptimering är en föreläsning för dig som redan har goda kunskaper i sökmotoroptimering, kanske ett steg i riktningen från duktig sökmotoroptimerare till expert. Lämplig för dig som redan arbetar som sökmotorkonsult eller sköter sökmotoroptimering internt på företag med stort fokus på marknadsföring på nätet.

Boka föreläsare här

Fyll i dina uppgifter så återkommer vi.

[contact-form 4 ”Namnlös”]

Sidan är senast uppdaterad 2011-06-16

En kommentar

  1. Jag kan bara rekommendera alla företag med ett intresse av att marknadsföra sig via nätet att anlita Magnus snarast. Räknar med att han kommer att vara fullbokad inom kort.

    Lycka till!

    Kommentar av Niklas

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

techjättarna

Amerikanskt lagförslag kan ändra spelplanen för Google

Ett lagförslag i USA hotar att drastiskt ändra spelplanen för techjättar som Google, Amazon och Apple. Om lagen blir verklighet kommer dessa företag inte längre få favorisera sina egna produkter och tjänster. Sannolikt skulle detta vara en positiv utveckling för mindre företag som är beroende av techjättarna för att nå nya kunder.

youtube

YouTube kan öppna upp för andra annonsnätverk

Google har erbjudit sig att öppna upp YouTube för andra annonsnätverk än sitt eget i ett försök att blidka myndigheterna inom EU. Är det på riktigt denna gång eller blir det ”bara” ett nytt CSS?

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Felix Brynje i avsnitt 84 av Sökpodden

#84 Freshness

Kan Ahrefs nya sökmotor, Yep, utmana Google på riktigt? Detta är ett av ämnena som Björn, Felix och Micke pratar om i avsnitt 84 av Sökpodden. De djupdyker även i varför freshness är en faktor för Google och om man ska pinna i sina RSAs på Google Ads eller inte. Du lyssnar väl?

Collage av bilder på partiledarna, fr v till höger: Johan Pehrson, Ebba Busch, Per Bolund, Märta Stenevi, Nooshi Dadgostar, Ulf Kristersson, Riksdagshuset, Annie Lööf och Magdalena Andersson.

Partierna som är störst på Google – inför valet

Vilket parti har störst synlighet på Google? Och vilken av partiledarna googlas mest? Med knappt fyra månader kvar till valet gör vi ett SEO-nedslag i politiken. 

peak oil

Har vi nått ”Peak WordPress”?

För första gången i mannaminne så minskar marknadsandelen för WordPress. Är detta ett tillfälligt hack i kurvan eller är det ”Peak WordPress” som vi bevittnar?