Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Föreläser inom sökmotoroptimering

Magnus Bråth föreläsare SEO

Sökmotoroptimering upplevs som komplicerat av många, det är gott om besynnerligt språk, SEO, IBL och Mayday är bara början på problemet. Min bild av sökmotoroptimering är en helt annan, jag tycker att det är väldigt enkelt och eftersom jag finns i Sverige numer finns det utrymme för att jag kan dela med mig av det.

Pineberry har avsatt tid för att jag ska kunna föreläsa i större utsträckning, hittills har föreläsningarna varit mer eller mindre begränsade till större internationella konferenser. Kanske kan det vara något för dig? Idag finns några varianter och det går naturligtvis att skräddarsy en specialföreläsning.

Grundläggande sökmotoroptimering

Grundläggande sökmotoroptimering är en föreläsning för er som har ett intresse men aldrig riktigt hunnit arbeta med sökmotoroptimering. Det kan vara en marknadsavdelning som vill få nya idéer, webbutvecklare som behöver input eller helt enkelt den som vill ha en översikt. Grundläggande sökmotoroptimering finns både i en kortare form, ca 20 min och en längre, 60 min. Föreläsningen är självklart späckad med praktiska exempel.

Workshop sökmotoroptimering

Det är ofta lättast att lära sig genom att göra saker praktiskt. En Workshop innebär att vi tillsammans sätter oss ner och bestämmer vad du ska göra med din site. Vi går igenom Google Analytics, konkurrens, On Page-Optimering och länkstrategier. Workshopen kan varieras i längd utifrån behov.

Avancerad sökmotoroptimering

Föreläsningen Avancerad sökmotoroptimering är en föreläsning för dig som redan har goda kunskaper i sökmotoroptimering, kanske ett steg i riktningen från duktig sökmotoroptimerare till expert. Lämplig för dig som redan arbetar som sökmotorkonsult eller sköter sökmotoroptimering internt på företag med stort fokus på marknadsföring på nätet.

Boka föreläsare här

Fyll i dina uppgifter så återkommer vi.

[contact-form 4 ”Namnlös”]

En kommentar

  1. Jag kan bara rekommendera alla företag med ett intresse av att marknadsföra sig via nätet att anlita Magnus snarast. Räknar med att han kommer att vara fullbokad inom kort.

    Lycka till!

    Kommentar av Niklas

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Amazon Ads och Amazon SEO

Sälja på Amazon? – 7 fokusområden att ta i beaktning

Intresserad av att sälja på Amazon? Vi har tagit fram en guide med 7 fokusområden som du bör lägga vikt vid för att lyckas med Amazon som kanal. Det berör allt ifrån försäljningslogik till marknadsföring.

Gratis Google Shopping – Nu även i vanliga sökresultatet

För två månader sen började Google visa organiska sökresultat i Google Shopping-tabben – helt gratis för alla e-handlare. Nu kommer samma förändring även till Googles vanliga sökresultat. Här är vad vi vet hittills.

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Maria Fernholm i avsnitt 62 av Sökpodden

#62 Mygg & Kameler

I avsnitt 62 av Sökpodden frågar vi oss om Core web vitals är något att ha, vi spionerar på konkurrenter med hjälp av auktionsinformationen i Google Ads och så tar vi oss an Amazonutmanaren Facebook Shops. Du lyssnar väl?

Billiga klick och låg konkurrens med Bing Shopping

För några månader sedan lanserades en betaversion av Bing Shopping i Sverige. För de annonsörer som är tidiga med att testa, kan det innebära billiga klick och låg konkurrens.
I denna artikel går vi igenom hur man enkelt kan komma igång med sin Bing annonsering och vilka fördelar det finns med att vara tidig med att testa.

Vad avgör om en annons är bra – CTR eller CR?

Vad är det viktigaste mätetalet vid annonstestning i Google Ads? Är det klickfrekvens (CTR) eller konverteringsgrad (CR)? I denna artikel får du reda på ”svaret” på denna eviga fråga.

Bing Partner


Preferred Facebook Marketing Partner