Missa inte våra populära och kostnadsfria webbinarier! Våra populära webbinarier! ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Först i världen med att optimera för Google Glass

Michael Wahlgren Google Glass

Vi är enormt glada och stolta över att idag meddela att svenska Pineberry kommer vara först i världen att optimera för Google Glass. På en presskonferens senare i veckan i Mountain View, Kalifornien kommer denna nyhet presenteras. Men alla våra trogna läsare på Sökmotorkonsult.se får såklart exklusiv förhandsinformation.

Google Glass är framtiden. Med dessa fantastiska glasögon kommer vi se på världen med helt andra ögon. Vi är hemskt exalterade över att vara först i världen med att ha tagit fram den optimala algoritmen (patent pending) för att optimera för Google Glass.

Här är några smakprov på hur vår algoritm kommer optimera din upplevelse med Google Glass:

1. Optimering av position med GPS

Med hjälp av avancerade satelliter i rymden kommer vi med GPS i realtid meddela dig var på näsbenet dina Google Glass ska positioneras för bästa upplevelse.

2. Optimering av längd i pixlar

Längden på dina ögonbryn kommer vara kritisk för maximal Google Glass upplevelse. Den optimala längden beror bland annat av din längd och vikt samt väder. Vår algoritm kommer dagligen räkna ut vilken längd i pixlar dina bryn ska vara. Denna information skickas med SMS varje morgon kl 07:00 lokalt tid (av praktiska skäl anger vi även längden i millimeter)

3. Optimering av matchtyper

Så fort du tar på dig dina Google Glass på morgonen kommer en av våra modeintresserade Glass-konsulter personligen ringa dig och berätta vilka kläder du ska ha på dig idag. Våra Glass-konsulter baserar sin rekommendation på bland annat ditt humör, väderprognosen 12 timmar framåt samt din kalender (förutsätter Google Calender).

Med anledning av denna världsnyhet söker vi med omedelbar anställning fler Glass-konsulter till Pineberry. Förutom erfarenhet av Google premierar vi dig som har bakgrund inom optik eller mejeri. Läs mer om hur du söker detta unika jobb här.

Vår presskonferens från Mountain View på torsdag 3:a april kommer även sändas här på Sökmotorkonsult.se klockan 23:00 (svensk tid). Sändning börjar 1 timme efter presskonferens börjar på grund av rättighetsskäl.

Stockholm, den 1:e april 2014 (MMXIV)

2 kommentarer

  1. Grattis! Riktigt kul för er. Ett bevis på att ni är uppskattade och duktiga på det ni gör. Vi är ju kollegor i branschen och jag lyfter på hatten. Kul!

    Kommentar av Samuel Sylvander

  2. Samuel,

    Tack! Kul att du gillar det. Kom gärna förbi på den demo.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

branschen rasar

Google tar bort söktermer – branschen rasar

Stora förändringar i Google Ads. Söktermsrapporten kommer framöver inte innehålla alla sökord du köpt klick på. Google hävdar att det har med integritet att göra, medan branschen är mycket upprörd över denna nyhet.

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Jonathan Olsson i Sökpodden avsnitt 63

#63 Chatvertising

Då var Sökpodden äntligen tillbaka efter ett kortare sommarlov. I avsnitt 63 står Amazon Ads, omnämnanden inom SEO och Click to messenger på Facebook på tapeten. Du lyssnar väl?

Så lyckas du med din SEO på Google efter Amazons intåg

Med Amazons lansering i Sverige får många e-handlare en ny stark konkurrent att tampas med i sökresultaten på Google. Här får du tips på hur du lägger upp din SEO-strategi för att äga ditt segment på Google – före Amazon och alla andra.

pengarisoporna

Kasta inte bort dina pengar – använd söktermsrapporten i Google Ads och annonsera mer effektivt

För att lyckas med din annonsering ställs det höga krav på den löpande optimeringen. Att gå igenom söktermsrapporten i Google Ads är en viktig nyckel till att betala för relevanta klick och på den vägen driva värdefull trafik till din […]

Amazon advertising

Amazon Advertising – Annonsering på Amazon Ads

Annonsering på Amazon är en av grundstenarna i att lyckas med satsningen på Amazon. Vi går i artikeln igenom de olika delar annonsörer behöver tänka på för att lyckas med sin annonsering på Amazon.

Bing Partner


Preferred Facebook Marketing Partner