Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 14 954 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Först i världen med att optimera för Google Glass

Michael Wahlgren Google Glass

Vi är enormt glada och stolta över att idag meddela att svenska Pineberry kommer vara först i världen att optimera för Google Glass. På en presskonferens senare i veckan i Mountain View, Kalifornien kommer denna nyhet presenteras. Men alla våra trogna läsare på Sökmotorkonsult.se får såklart exklusiv förhandsinformation.

Google Glass är framtiden. Med dessa fantastiska glasögon kommer vi se på världen med helt andra ögon. Vi är hemskt exalterade över att vara först i världen med att ha tagit fram den optimala algoritmen (patent pending) för att optimera för Google Glass.

Här är några smakprov på hur vår algoritm kommer optimera din upplevelse med Google Glass:

1. Optimering av position med GPS

Med hjälp av avancerade satelliter i rymden kommer vi med GPS i realtid meddela dig var på näsbenet dina Google Glass ska positioneras för bästa upplevelse.

2. Optimering av längd i pixlar

Längden på dina ögonbryn kommer vara kritisk för maximal Google Glass upplevelse. Den optimala längden beror bland annat av din längd och vikt samt väder. Vår algoritm kommer dagligen räkna ut vilken längd i pixlar dina bryn ska vara. Denna information skickas med SMS varje morgon kl 07:00 lokalt tid (av praktiska skäl anger vi även längden i millimeter)

3. Optimering av matchtyper

Så fort du tar på dig dina Google Glass på morgonen kommer en av våra modeintresserade Glass-konsulter personligen ringa dig och berätta vilka kläder du ska ha på dig idag. Våra Glass-konsulter baserar sin rekommendation på bland annat ditt humör, väderprognosen 12 timmar framåt samt din kalender (förutsätter Google Calender).

Med anledning av denna världsnyhet söker vi med omedelbar anställning fler Glass-konsulter till Pineberry. Förutom erfarenhet av Google premierar vi dig som har bakgrund inom optik eller mejeri. Läs mer om hur du söker detta unika jobb här.

Vår presskonferens från Mountain View på torsdag 3:a april kommer även sändas här på Sökmotorkonsult.se klockan 23:00 (svensk tid). Sändning börjar 1 timme efter presskonferens börjar på grund av rättighetsskäl.

Stockholm, den 1:e april 2014 (MMXIV)

2 kommentarer

  1. Grattis! Riktigt kul för er. Ett bevis på att ni är uppskattade och duktiga på det ni gör. Vi är ju kollegor i branschen och jag lyfter på hatten. Kul!

    Kommentar av

    Samuel Sylvander

  2. Samuel,

    Tack! Kul att du gillar det. Kom gärna förbi på den demo.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

personliga jordgubbar

Inte lika personliga sökresultat på Google längre

Tidigare var alla sökresultat personliga. Numera tar Google främst hänsyn till din geografiska plats samt vad du nyligen googlat efter när de personaliserar ditt sökresultat.

Mål bordshockey

Vikten av mätbara mål för Google Ads

För att lyckas med din annonsering på Google Ads är det viktigt att du arbetar efter tydliga och mätbara mål. Vilka mål du ska välja beror på vad ditt företag sysslar med. Missar du att sätta mål går du miste om de stora fördelar som Google Ads har att erbjuda.

Google sökresultat

Hitta länkmöjligheter med hjälp av Googles sökkommandon

Existerande omnämnanden kan vara en guldgruva för att skapa nya länkar. Med Googles sökkommandon kan du hitta sidor som nämner ditt varumärke – men inte länkar till din sajt. Förhoppningsvis kan du omvandla många av dessa omnämnanden till riktiga länkar.

Utökade textannonser (ETA) blir nu ännu större

Nyhet! Under 2016 lanserade Google Ads de utökade textannonserna (ETA) och gjorde dem 47% större än sina föregångare. Två år senare har Google återigen öppnat upp för möjligheterna att göra annonserna ännu större.

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Viktoria Nerell i avsnitt 41 av Sökpodden

#41 Medic Update

Äntligen är Sökpodden tillbaka efter ett välförtjänt sommarlov! I avsnitt 41 pratar vi bland annat om Google Medic Update och så jämför vi det gamla och nya gränssnittet i Google Ads. Du lyssnar väl?

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner