Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Först i världen med att optimera för Google Glass

Michael Wahlgren Google Glass

Vi är enormt glada och stolta över att idag meddela att svenska Pineberry kommer vara först i världen att optimera för Google Glass. På en presskonferens senare i veckan i Mountain View, Kalifornien kommer denna nyhet presenteras. Men alla våra trogna läsare på Sökmotorkonsult.se får såklart exklusiv förhandsinformation.

Google Glass är framtiden. Med dessa fantastiska glasögon kommer vi se på världen med helt andra ögon. Vi är hemskt exalterade över att vara först i världen med att ha tagit fram den optimala algoritmen (patent pending) för att optimera för Google Glass.

Här är några smakprov på hur vår algoritm kommer optimera din upplevelse med Google Glass:

1. Optimering av position med GPS

Med hjälp av avancerade satelliter i rymden kommer vi med GPS i realtid meddela dig var på näsbenet dina Google Glass ska positioneras för bästa upplevelse.

2. Optimering av längd i pixlar

Längden på dina ögonbryn kommer vara kritisk för maximal Google Glass upplevelse. Den optimala längden beror bland annat av din längd och vikt samt väder. Vår algoritm kommer dagligen räkna ut vilken längd i pixlar dina bryn ska vara. Denna information skickas med SMS varje morgon kl 07:00 lokalt tid (av praktiska skäl anger vi även längden i millimeter)

3. Optimering av matchtyper

Så fort du tar på dig dina Google Glass på morgonen kommer en av våra modeintresserade Glass-konsulter personligen ringa dig och berätta vilka kläder du ska ha på dig idag. Våra Glass-konsulter baserar sin rekommendation på bland annat ditt humör, väderprognosen 12 timmar framåt samt din kalender (förutsätter Google Calender).

Med anledning av denna världsnyhet söker vi med omedelbar anställning fler Glass-konsulter till Pineberry. Förutom erfarenhet av Google premierar vi dig som har bakgrund inom optik eller mejeri. Läs mer om hur du söker detta unika jobb här.

Vår presskonferens från Mountain View på torsdag 3:a april kommer även sändas här på Sökmotorkonsult.se klockan 23:00 (svensk tid). Sändning börjar 1 timme efter presskonferens börjar på grund av rättighetsskäl.

Stockholm, den 1:e april 2014 (MMXIV)

2 kommentarer

  1. Grattis! Riktigt kul för er. Ett bevis på att ni är uppskattade och duktiga på det ni gör. Vi är ju kollegor i branschen och jag lyfter på hatten. Kul!

    Kommentar av

    Samuel Sylvander

  2. Samuel,

    Tack! Kul att du gillar det. Kom gärna förbi på den demo.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Digital Marketing in an AI World Futureproofing Your PPC Agency

Sommarläsning: ”Digital Marketing in an AI World – Futureproofing Your PPC Agency”

Dags för semester och tid i hängmattan? Vad passar då bättre en bok om Google Ads och AI? Vi har läst Frederick Vallaeys nya bok ”Digital Marketing in an AI World – Futureproofing Your PPC Agency” och här kan du läsa vad vi tyckte om boken.

Simon Davidsson, Michael Wahlgren & Viktoria Nerell i avsnitt Sökpodden 51

#51 Optiscore

Snart är det dags för sommarlov för Sökpodden! Men innan dess ska du såklart lyssna på rykande färska avsnitt 51 av Sökpodden där vi pratar som sökresultatets nya utseende, vi går igenom Optimization Score och så avslutar vi med ett snack om O2O.

Local campaigns

Öka antalet fysiska besök med Local campaigns

Local campaigns är en ny kampanjtyp som passar dig som vill driva fysiska besök via Google Ads. Läs mer om Local campaigns här!

Facebook video och Instagram video storlek guide

Facebook video & Instagram video 2019 – Stor guide!

Facebook video och Instagram video kan vara kraftfulla verktyg för din annonsering. Men vad krävs för att lyckas? Vi går igenom vad du behöver hålla koll på för att lyckas.

Vanliga frågor-strukturerad data i serpen

Svara på vanliga frågor direkt i sökresultatet

Du kan svara på dina användares vanliga frågor direkt i serpen. I dagens artikel berättar vi hur du gör det med hjälp av strukturerade data.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner