Först i världen med att optimera för Google Glass

Michael Wahlgren Google Glass

Vi är enormt glada och stolta över att idag meddela att svenska Pineberry kommer vara först i världen att optimera för Google Glass. På en presskonferens senare i veckan i Mountain View, Kalifornien kommer denna nyhet presenteras. Men alla våra trogna läsare på Sökmotorkonsult.se får såklart exklusiv förhandsinformation.

Google Glass är framtiden. Med dessa fantastiska glasögon kommer vi se på världen med helt andra ögon. Vi är hemskt exalterade över att vara först i världen med att ha tagit fram den optimala algoritmen (patent pending) för att optimera för Google Glass.

Här är några smakprov på hur vår algoritm kommer optimera din upplevelse med Google Glass:

1. Optimering av position med GPS

Med hjälp av avancerade satelliter i rymden kommer vi med GPS i realtid meddela dig var på näsbenet dina Google Glass ska positioneras för bästa upplevelse.

2. Optimering av längd i pixlar

Längden på dina ögonbryn kommer vara kritisk för maximal Google Glass upplevelse. Den optimala längden beror bland annat av din längd och vikt samt väder. Vår algoritm kommer dagligen räkna ut vilken längd i pixlar dina bryn ska vara. Denna information skickas med SMS varje morgon kl 07:00 lokalt tid (av praktiska skäl anger vi även längden i millimeter)

3. Optimering av matchtyper

Så fort du tar på dig dina Google Glass på morgonen kommer en av våra modeintresserade Glass-konsulter personligen ringa dig och berätta vilka kläder du ska ha på dig idag. Våra Glass-konsulter baserar sin rekommendation på bland annat ditt humör, väderprognosen 12 timmar framåt samt din kalender (förutsätter Google Calender).

Med anledning av denna världsnyhet söker vi med omedelbar anställning fler Glass-konsulter till Pineberry. Förutom erfarenhet av Google premierar vi dig som har bakgrund inom optik eller mejeri. Läs mer om hur du söker detta unika jobb här.

Vår presskonferens från Mountain View på torsdag 3:a april kommer även sändas här på Sökmotorkonsult.se klockan 23:00 (svensk tid). Sändning börjar 1 timme efter presskonferens börjar på grund av rättighetsskäl.

Stockholm, den 1:e april 2014 (MMXIV)

2 kommentarer

  1. Grattis! Riktigt kul för er. Ett bevis på att ni är uppskattade och duktiga på det ni gör. Vi är ju kollegor i branschen och jag lyfter på hatten. Kul!

    Kommentar av Samuel Sylvander

  2. Samuel,

    Tack! Kul att du gillar det. Kom gärna förbi på den demo.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

SEM-året 2020

Ännu ett SEM-år till handlingarna. Men 2020 har knappast varit likt något tidigare år. I denna artikel summerar vi årets stora händelser från ett SEM-perspektiv.

Sökpodden firar 200 ämnen

Sökpodden firar 200 ämnen

Nästan sex år sedan starten gjorde vi i senaste avsnittet ämne tvåhundra i Sökpodden. Vilka ämnen vill du att vi tar upp i Sökpodden under 2021?

SEO 2020

SEO-året 2020

2020 börjar lida mot sitt slut och det har blivit dags att sammanfatta året ur ett SEO-perspektiv.

Sara Karlsson, Michael Wahlgren och Simon Davidsson i avsnitt 67 av Sökpodden.

#67 SEO-mål

Då var det dags för 2020s sista avsnitt av Sökpodden. I detta, vårt 67:e avsnitt, är våra ämnen SEO-mål, inriktningar på Googles Display-nätverk samt Core Updates. Du lyssnar väl?

React SEO – Hur du hjälper Google på traven

I denna artikel dyker vi ner i ämnet React och SEO. Vi kommer lyfta vilka problem som kan uppkomma och hur du åtgärdar dessa.