Sökmotorkonsult.se

Först i världen med att optimera för Google Glass

Michael Wahlgren Google Glass

Vi är enormt glada och stolta över att idag meddela att svenska Pineberry kommer vara först i världen att optimera för Google Glass. På en presskonferens senare i veckan i Mountain View, Kalifornien kommer denna nyhet presenteras. Men alla våra trogna läsare på Sökmotorkonsult.se får såklart exklusiv förhandsinformation.

Google Glass är framtiden. Med dessa fantastiska glasögon kommer vi se på världen med helt andra ögon. Vi är hemskt exalterade över att vara först i världen med att ha tagit fram den optimala algoritmen (patent pending) för att optimera för Google Glass.

Här är några smakprov på hur vår algoritm kommer optimera din upplevelse med Google Glass:

1. Optimering av position med GPS

Med hjälp av avancerade satelliter i rymden kommer vi med GPS i realtid meddela dig var på näsbenet dina Google Glass ska positioneras för bästa upplevelse.

2. Optimering av längd i pixlar

Längden på dina ögonbryn kommer vara kritisk för maximal Google Glass upplevelse. Den optimala längden beror bland annat av din längd och vikt samt väder. Vår algoritm kommer dagligen räkna ut vilken längd i pixlar dina bryn ska vara. Denna information skickas med SMS varje morgon kl 07:00 lokalt tid (av praktiska skäl anger vi även längden i millimeter)

3. Optimering av matchtyper

Så fort du tar på dig dina Google Glass på morgonen kommer en av våra modeintresserade Glass-konsulter personligen ringa dig och berätta vilka kläder du ska ha på dig idag. Våra Glass-konsulter baserar sin rekommendation på bland annat ditt humör, väderprognosen 12 timmar framåt samt din kalender (förutsätter Google Calender).

Med anledning av denna världsnyhet söker vi med omedelbar anställning fler Glass-konsulter till Pineberry. Förutom erfarenhet av Google premierar vi dig som har bakgrund inom optik eller mejeri. Läs mer om hur du söker detta unika jobb här.

Vår presskonferens från Mountain View på torsdag 3:a april kommer även sändas här på Sökmotorkonsult.se klockan 23:00 (svensk tid). Sändning börjar 1 timme efter presskonferens börjar på grund av rättighetsskäl.

Stockholm, den 1:e april 2014 (MMXIV)

2 kommentarer

  1. Grattis! Riktigt kul för er. Ett bevis på att ni är uppskattade och duktiga på det ni gör. Vi är ju kollegor i branschen och jag lyfter på hatten. Kul!

    Kommentar av Samuel Sylvander

  2. Samuel,

    Tack! Kul att du gillar det. Kom gärna förbi på den demo.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Sommarstäda din XML-sitemap

Sommarstäda din XML-sitemap

Har du oreda i din XML-sitemap? Då kommer du gillar våra tips kring hur du städar din sitemap och bringar ordning och reda inför sommaren.

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Nicklas Krus i Sökpodden avsnitt 73

#73 Användarsignaler

I #73 av Sökpodden frågar vi oss om användarsignaler är en rankingfaktor, vi fortsätter med att breakdowns försvinner från Facebook Ads och avslutar vi med SEO/SEM-synergier. Lyssna gärna! Snart är det sommarlov, men innan dess bjuder vi på detta juniavsnitt […]

Design av webbsida

Google börjar rulla ut Page Experience Update

Äntligen! Under tisdagen började Google rulla ut sin Page Experience Update. Uppdateringen kommer att rullas ut sakta och förväntas vara helt klar till slutet av sommaren. 

Datadriven SEO

Datadriven SEO

Att vara datadriven i sitt SEO-arbete, vad innebär det egentligen? I denna artikel dissekerar vi modeordet datadrivet och ger vår syn på hur detta kan påverka hur man gör sökmotoroptimering.

Simon Davidsson, Michael Wahlgren och Kristian Jältsäter i avsnitt 72 av Sökpodden

#72 It depends

Då var det äntligen dags för avsnitt 72 av Sökpodden. Denna gång har vi fastnat för ämnena sökord per sida, kvalitet på leads på Google Ads och det lite mystiska It depends inom SEO. Du lyssnar väl?