Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 14 954 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Förtydligande av regler för kommentarer

Regler för kommentarer

Vi vill förtydliga vilka regler vi har för kommentarer på våra blogginlägg. Specifikt vilka länkar vi accepterar.

Vi är väldigt glada och tacksamma över att så många väljer att kommentera på våra blogginlägg. Som ett tack belönas du som kommenterar med en riktig länk. Förutom ett tack är syftet med länken att övriga läsare av Sökmotorkonsult.se ska kunna klicka på länken och få reda på vem som skrivit den förträffliga kommentaren. Detta betyder att du kan länka till din sajt, blogg, profil (Twitter, LinkedIn, Facebook etc) eller egentligen vilken sida som helst bara den beskriver dig på något sätt och/eller att det är tydligt att det är du som är avsändare på sajten du länkar till.

Vi har under senare tid märkt en ökning av länkar som pekar till företag som den som kommenterar jobbar för eller på. Jag vill därför här och nu passa på att förtydliga att detta inte är förenligt med våra regler för kommentarer. Vill du länka till företaget du jobbar för så är detta endast förenligt med våra regler om du länkar till en sida på sajten som beskriver dig.

Vi tar följande exempel på en företagssajt: om Ericssons VD Hans Vestberg skulle kommentera något på Sökmotorkonsult.se så följer inte en länk till ericsson.com våra regler. Däremot gör följande länk det
ericsson.com/thecompany/corporate_governance/company_management/hans_vestberg.

Vi har historiskt inte alltid varit så noga med att efterfölja denna regel men på grund av den ökning vi märker av kommer vi framöver vara mer noggranna. Skriver du en riktig kommentar men länkar till en sajt som inte tydligt är din eller till en sida på en företagssajt där man inte kan läsa mer om dig kommer vi godkänna kommentaren utan länken.

Återigen, tack för alla givande kommentarer.

 

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Viktoria Nerell i avsnitt 47 av Sökpodden

#47 Long tail

Nytt avsnitt av Sökpodden ute nu! Denna gång pratar vi om ett av våra absoluta favoritverktyg – Screaming Frog. Vidare ser vi en renässans för Long tail SEO och så avslutar vi med dynamiska sökannonser. Lyssna gärna!

store visits google ads sverige

Kom igång med Store Visits i Google Ads

Store Visits kan hjälpa dig förstå hur din Google Ads-annonsering påverkar antalet fysiska besök i dina butiker. Läs mer i artikeln här!

Skydda ditt varumärke på Google

Ogillar du när någon annonserar på ditt varumärke på Google? Detta får du nog leva med. Men du kan skydda dig mot att någon använder ditt namn i annonserna. När man ser att någon annonserar på ens varumärke är en […]

Erik Allerth, Michael Wahlgren och Nicklas Krus i avsnitt 46 av Sökpodden

#46 Ceteris paribus

I årets första avsnitt av Sökpodden pratar vi om vad som är en bra CTR, Google Smart Shopping och videoannonser på Facebook. Lyssna gärna! Nytt år, nya möjligheter! Så var det äntligen dags för årets första avsnitt av Sökpodden. Det […]

Hitta saknade sökord

Hitta saknade sökord

Ett bra sätt att hitta nya sökord är att analysera vilka sökord du får trafik ifrån i dag men som du inte nämner på sidan. Genom att sedan addera dessa sökord i sidans innehåll kan du öka rankingen. I denna artikel går vi steg-för-steg igenom hur du lyckas med detta.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner