Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Förtydligande av regler för kommentarer

Regler för kommentarer

Vi vill förtydliga vilka regler vi har för kommentarer på våra blogginlägg. Specifikt vilka länkar vi accepterar.

Vi är väldigt glada och tacksamma över att så många väljer att kommentera på våra blogginlägg. Som ett tack belönas du som kommenterar med en riktig länk. Förutom ett tack är syftet med länken att övriga läsare av Sökmotorkonsult.se ska kunna klicka på länken och få reda på vem som skrivit den förträffliga kommentaren. Detta betyder att du kan länka till din sajt, blogg, profil (Twitter, LinkedIn, Facebook etc) eller egentligen vilken sida som helst bara den beskriver dig på något sätt och/eller att det är tydligt att det är du som är avsändare på sajten du länkar till.

Vi har under senare tid märkt en ökning av länkar som pekar till företag som den som kommenterar jobbar för eller på. Jag vill därför här och nu passa på att förtydliga att detta inte är förenligt med våra regler för kommentarer. Vill du länka till företaget du jobbar för så är detta endast förenligt med våra regler om du länkar till en sida på sajten som beskriver dig.

Vi tar följande exempel på en företagssajt: om Ericssons VD Hans Vestberg skulle kommentera något på Sökmotorkonsult.se så följer inte en länk till ericsson.com våra regler. Däremot gör följande länk det
ericsson.com/thecompany/corporate_governance/company_management/hans_vestberg.

Vi har historiskt inte alltid varit så noga med att efterfölja denna regel men på grund av den ökning vi märker av kommer vi framöver vara mer noggranna. Skriver du en riktig kommentar men länkar till en sajt som inte tydligt är din eller till en sida på en företagssajt där man inte kan läsa mer om dig kommer vi godkänna kommentaren utan länken.

Återigen, tack för alla givande kommentarer.

 

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Facebook subtitles

Facebook Subtitles – så får du textning på din video

Optimera resultatet för dina videoannonser genom att texta dem. Facebook subtitles gör det enklare för användarna att ta till sig ditt budskap. Läs mer!

Kvinna vilar i hängmatta i somrig miljö

Sommarens SEO-nyheter

Bara för att det är sommar är det inte lugnt på SEO-fronten. Här är en sammanfattning av vad som hänt i SEO-världen hittills under sommaren 2019.

Digital Marketing in an AI World Futureproofing Your PPC Agency

Sommarläsning: ”Digital Marketing in an AI World – Futureproofing Your PPC Agency”

Dags för semester och tid i hängmattan? Vad passar då bättre en bok om Google Ads och AI? Vi har läst Frederick Vallaeys nya bok ”Digital Marketing in an AI World – Futureproofing Your PPC Agency” och här kan du läsa vad vi tyckte om boken.

Simon Davidsson, Michael Wahlgren & Viktoria Nerell i avsnitt Sökpodden 51

#51 Optiscore

Snart är det dags för sommarlov för Sökpodden! Men innan dess ska du såklart lyssna på rykande färska avsnitt 51 av Sökpodden där vi pratar som sökresultatets nya utseende, vi går igenom Optimization Score och så avslutar vi med ett snack om O2O.

Local campaigns

Öka antalet fysiska besök med Local campaigns

Local campaigns är en ny kampanjtyp som passar dig som vill driva fysiska besök via Google Ads. Läs mer om Local campaigns här!

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner