Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 14 954 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Förtydligande av regler för kommentarer

Regler för kommentarer

Vi vill förtydliga vilka regler vi har för kommentarer på våra blogginlägg. Specifikt vilka länkar vi accepterar.

Vi är väldigt glada och tacksamma över att så många väljer att kommentera på våra blogginlägg. Som ett tack belönas du som kommenterar med en riktig länk. Förutom ett tack är syftet med länken att övriga läsare av Sökmotorkonsult.se ska kunna klicka på länken och få reda på vem som skrivit den förträffliga kommentaren. Detta betyder att du kan länka till din sajt, blogg, profil (Twitter, LinkedIn, Facebook etc) eller egentligen vilken sida som helst bara den beskriver dig på något sätt och/eller att det är tydligt att det är du som är avsändare på sajten du länkar till.

Vi har under senare tid märkt en ökning av länkar som pekar till företag som den som kommenterar jobbar för eller på. Jag vill därför här och nu passa på att förtydliga att detta inte är förenligt med våra regler för kommentarer. Vill du länka till företaget du jobbar för så är detta endast förenligt med våra regler om du länkar till en sida på sajten som beskriver dig.

Vi tar följande exempel på en företagssajt: om Ericssons VD Hans Vestberg skulle kommentera något på Sökmotorkonsult.se så följer inte en länk till ericsson.com våra regler. Däremot gör följande länk det
ericsson.com/thecompany/corporate_governance/company_management/hans_vestberg.

Vi har historiskt inte alltid varit så noga med att efterfölja denna regel men på grund av den ökning vi märker av kommer vi framöver vara mer noggranna. Skriver du en riktig kommentar men länkar till en sajt som inte tydligt är din eller till en sida på en företagssajt där man inte kan läsa mer om dig kommer vi godkänna kommentaren utan länken.

Återigen, tack för alla givande kommentarer.

 

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Mål bordshockey

Vikten av mätbara mål för Google Ads

För att lyckas med din annonsering på Google Ads är det viktigt att du arbetar efter tydliga och mätbara mål. Vilka mål du ska välja beror på vad ditt företag sysslar med. Missar du att sätta mål går du miste om de stora fördelar som Google Ads har att erbjuda.

Google sökresultat

Hitta länkmöjligheter med hjälp av Googles sökkommandon

Existerande omnämnanden kan vara en guldgruva för att skapa nya länkar. Med Googles sökkommandon kan du hitta sidor som nämner ditt varumärke – men inte länkar till din sajt. Förhoppningsvis kan du omvandla många av dessa omnämnanden till riktiga länkar.

Utökade textannonser (ETA) blir nu ännu större

Nyhet! Under 2016 lanserade Google Ads de utökade textannonserna (ETA) och gjorde dem 47% större än sina föregångare. Två år senare har Google återigen öppnat upp för möjligheterna att göra annonserna ännu större.

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Viktoria Nerell i avsnitt 41 av Sökpodden

#41 Medic Update

Äntligen är Sökpodden tillbaka efter ett välförtjänt sommarlov! I avsnitt 41 pratar vi bland annat om Google Medic Update och så jämför vi det gamla och nya gränssnittet i Google Ads. Du lyssnar väl?

Detta har du missat i sommar

Sommar, sommar, sommar. Det har varit en varm sommar med förhoppningsvis många lata dagar i hängmattan. I denna artikel sammanfattar vi några av de viktigaste sakerna som hänt inom SEO, SEM och Facebook under sommaren.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner