Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 14 954 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Förtydligande av regler för kommentarer

Regler för kommentarer

Vi vill förtydliga vilka regler vi har för kommentarer på våra blogginlägg. Specifikt vilka länkar vi accepterar.

Vi är väldigt glada och tacksamma över att så många väljer att kommentera på våra blogginlägg. Som ett tack belönas du som kommenterar med en riktig länk. Förutom ett tack är syftet med länken att övriga läsare av Sökmotorkonsult.se ska kunna klicka på länken och få reda på vem som skrivit den förträffliga kommentaren. Detta betyder att du kan länka till din sajt, blogg, profil (Twitter, LinkedIn, Facebook etc) eller egentligen vilken sida som helst bara den beskriver dig på något sätt och/eller att det är tydligt att det är du som är avsändare på sajten du länkar till.

Vi har under senare tid märkt en ökning av länkar som pekar till företag som den som kommenterar jobbar för eller på. Jag vill därför här och nu passa på att förtydliga att detta inte är förenligt med våra regler för kommentarer. Vill du länka till företaget du jobbar för så är detta endast förenligt med våra regler om du länkar till en sida på sajten som beskriver dig.

Vi tar följande exempel på en företagssajt: om Ericssons VD Hans Vestberg skulle kommentera något på Sökmotorkonsult.se så följer inte en länk till ericsson.com våra regler. Däremot gör följande länk det
ericsson.com/thecompany/corporate_governance/company_management/hans_vestberg.

Vi har historiskt inte alltid varit så noga med att efterfölja denna regel men på grund av den ökning vi märker av kommer vi framöver vara mer noggranna. Skriver du en riktig kommentar men länkar till en sajt som inte tydligt är din eller till en sida på en företagssajt där man inte kan läsa mer om dig kommer vi godkänna kommentaren utan länken.

Återigen, tack för alla givande kommentarer.

 

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Michael Wahlgren, Pontus Karlsson och Maria Fernholm i avsnitt 34 av Sökpodden

#34 Kladdigt sökresultat

I årets sista avsnitt av Sökpodden börjar vi med de nya långa beskrivningarna i sökresultatet. Är de bra eller dåliga för SEO? Vi går vidare till hur du använder visningsandel för att optimera din annonsering med AdWords. Slutligen tar vi upp hur du optimerar för konverteringar på Facebook Ads. Du lyssnar väl?

Google Shopping

Missvisande data i Google Shopping

Google registrerar en annonsvisning för Google Shopping, trots att den inte exponerats för användaren. Detta kan leda till missvisande data. Läs mer här!

Utökat utrymme för meta descriptions i sökresultaten

Google utökar utrymmet där meta descrptions syns i sökreslutaten. Vi funderar över varför samt ger våra kortsiktiga rekommendationer på hur man bör agera kring detta.

Anton Johansson, Michael Wahlgren och Christian Litezings i Sökpodden avsnitt 33

#33 Special: Pineberry 10 år

Den 29 november 2007 startade vi Pineberry. Detta tioårsjubileum firas med ett specialavsnitt av Sökpodden där vi pratar om vad som hänt i branschen de senaste tio åren samt blickar mot framtiden. Nu är det kort tid mellan avsnitten! Avsnitt #32 […]

promotion extension erbjudandetillägg

Ge dina annonser en extra push med erbjudandetillägg

Med nya annonstillägget Erbjudandetillägg/Promotion extensions kan du lyfta fram rabatter & erbjudanden i anslutning till dina annonser. Läs vår steg-för-steg guide här!

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner