Missa inte våra populära och kostnadsfria webbinarier! Våra populära webbinarier! ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Förtydligande av regler för kommentarer

Regler för kommentarer

Vi vill förtydliga vilka regler vi har för kommentarer på våra blogginlägg. Specifikt vilka länkar vi accepterar.

Vi är väldigt glada och tacksamma över att så många väljer att kommentera på våra blogginlägg. Som ett tack belönas du som kommenterar med en riktig länk. Förutom ett tack är syftet med länken att övriga läsare av Sökmotorkonsult.se ska kunna klicka på länken och få reda på vem som skrivit den förträffliga kommentaren. Detta betyder att du kan länka till din sajt, blogg, profil (Twitter, LinkedIn, Facebook etc) eller egentligen vilken sida som helst bara den beskriver dig på något sätt och/eller att det är tydligt att det är du som är avsändare på sajten du länkar till.

Vi har under senare tid märkt en ökning av länkar som pekar till företag som den som kommenterar jobbar för eller på. Jag vill därför här och nu passa på att förtydliga att detta inte är förenligt med våra regler för kommentarer. Vill du länka till företaget du jobbar för så är detta endast förenligt med våra regler om du länkar till en sida på sajten som beskriver dig.

Vi tar följande exempel på en företagssajt: om Ericssons VD Hans Vestberg skulle kommentera något på Sökmotorkonsult.se så följer inte en länk till ericsson.com våra regler. Däremot gör följande länk det
ericsson.com/thecompany/corporate_governance/company_management/hans_vestberg.

Vi har historiskt inte alltid varit så noga med att efterfölja denna regel men på grund av den ökning vi märker av kommer vi framöver vara mer noggranna. Skriver du en riktig kommentar men länkar till en sajt som inte tydligt är din eller till en sida på en företagssajt där man inte kan läsa mer om dig kommer vi godkänna kommentaren utan länken.

Återigen, tack för alla givande kommentarer.

 

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

amazon se lansering

Lanseringsstrategier för Amazon.se utan annonsplattform

Amazon.se lanseras utan Amazon Advertising, vilket delvis ändrar spelreglerna? Vi går igenom vad som förändras och vad du bör tänka på från ett marknadsföringsperspektiv.

branschen rasar

Google tar bort söktermer – branschen rasar

Stora förändringar i Google Ads. Söktermsrapporten kommer framöver inte innehålla alla sökord du köpt klick på. Google hävdar att det har med integritet att göra, medan branschen är mycket upprörd över denna nyhet.

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Jonathan Olsson i Sökpodden avsnitt 63

#63 Chatvertising

Då var Sökpodden äntligen tillbaka efter ett kortare sommarlov. I avsnitt 63 står Amazon Ads, omnämnanden inom SEO och Click to messenger på Facebook på tapeten. Du lyssnar väl?

Så lyckas du med din SEO på Google efter Amazons intåg

Med Amazons lansering i Sverige får många e-handlare en ny stark konkurrent att tampas med i sökresultaten på Google. Här får du tips på hur du lägger upp din SEO-strategi för att äga ditt segment på Google – före Amazon och alla andra.

pengarisoporna

Kasta inte bort dina pengar – använd söktermsrapporten i Google Ads och annonsera mer effektivt

För att lyckas med din annonsering ställs det höga krav på den löpande optimeringen. Att gå igenom söktermsrapporten i Google Ads är en viktig nyckel till att betala för relevanta klick och på den vägen driva värdefull trafik till din […]

Bing Partner


Preferred Facebook Marketing Partner