Sökmotorkonsult.se

Google Bomb

För ett antal år sedan bombades vita huset med en sk Google-bomb. Om man sökte efter miserable failure på Google.com. I dagarna har en svensk sökmotoroptimerare blivit utsatt för något liknande; Nikke Lindqvist har under en period fått massor av inlänkar med ankartexter som sämst på seo, dålig på sökmotoroptimering osv. Det må väl vara hänt och kan kanske mest ses som ett pojkstreck men många tror att det i slutändan resulterat i att han halkat neråt på termer som Sökmotoroptimering, en term där Nikke alltid haft bra positioner.

Det är extra tråkigt för att på första sidan på sökmotoroptimering har Nikke i princip haft den enda site som innehållit något annat än ett företag som säljer SEO. Förhoppningsvis och troligtvis kommer Lindqvist.com att studsa tillbaka upp eftersom det är en gammal domän med rejält med förtroende.

Du kan läsa det Nikke skriver själv…

Sidan är senast uppdaterad 2014-03-19

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Tilde Mattsson, Michael Wahlgren och Nicklas Krus i avsnitt 83 av Sökpodden

#83 Trender

Webmaster Guidelines är en het potatis som det pratas om i avsnitt 83 av Sökpodden. Tilde, Micke och Nicklas snackar även om varför de gillar Google Trends och vad som är bra att tänka på när du utvärderar din annonsering på TikTok. Du lyssnar väl?

lyssnar google på mig

Lyssnar Google på mig? – Är din integritet i fara?

Du är i en konversation med dina vänner om att åka på semester, och plötsligt dyker en annons för en tropisk resort upp. Du har just upplevt ett av de många sätt på vilka Google använder våra samtal för att […]

Representation blir rankingfaktor i bildsöket

Google kommer förändra hur de rankar bilder i syfte att göra bildsöket mer inkluderande – och i högre grad visa en större variation bilder baserat på personers utseenden.

pins

Pinnar du dina RSAs?

Föredrar du att pinna rubriker och beskrivningar i dina RSAs eller kör du helt utan pins i dina annonser? Det finns bra argument för båda ståndpunkterna och det är svårt att med säkerhet veta vilken väg som är bäst att välja.

Brödrost

Så optimerar du för People also ask

People also ask erbjuder en underutnyttjad möjlighet till bättre synlighet på Google. Lär dig mer om hur du får din sajt att synas i People also ask.