Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 14 954 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Google lanserar sin egen kryptovaluta – GCoin

GoogleCoin kryptovaluta

Efter mycket hemlighetsmakeri och en hel del rykten släpper nu Google årets största Google-nyhet; i sommar kommer Googles egna kryptovaluta GCoin. Detta för att konkurrera med kryptovalutor som BitCoin, OneCoin och Ethereum.

Det hela började med att Google i mars lät meddela att de stoppar annonsering med kryptovalutor från och med juni i år. Det började genast cirkulera rykten om varför och vad de skulle komma med härnäst.

Nu kan vi äntligen meddela varför, bakom beslutet att stoppa annonseringen med kryptovalutor ligger vårens stora Google-nyhet. I sommar släpper Google sin egen kryptovaluta – GCoin. Lanseringen av GCoin väntas ske i månadsskiftet juli-augusti i år. Exakt datum för lanseringen kommer meddelas i slutet av Q2.

Kryptovaluta som framtidssäkrar Google

GCoin är precis som många andra kryptovalutor baserad på BlockChain-teknologi. Den decentraliserade BlockChain-teknologin gör att GCoin har potentialen att vara mer stabil än lokala valutor. GCoin blir därmed ett sätt för Google att framtidssäkra sig mot eventuella finanskriser och framtida lågkonjukturer.

Pineberry blir första certifierade återförsäljare av GCoin

Pineberry blir först i världen som certifierad vendor av GCoin. En GCoin-vendor är en certifierad partner som har tillstånd att köpa och sälja GCoin. Detta gör att vi även kommer kunna acceptera GCoin som betalning för framtida projekt.Michael Wahlgren

Vi är stolta att kunna meddela att vi är först ut i världen med nya GCoin. Pineberrys anslutning till GCoin är en del av vårt arbete att alltid ligga i framkant.” säger Michael Wahlgren, grundare av Pineberry.

Rabatt på AdWords

Den största fördelen initialt med GCoin är att man kommer få 10% rabatt på AdWords om man betalar med GCoin. Det kan därför vara en stor besparing att investera i en portfölj med GCoin för framtida AdWords köp.

Det finns även en möjlighet att Google i framtiden inte accepterar andra valutor än GCoin. Om detta sker väntas priserna på GCoin stiga.

Google upphör aldrig att överraska eller förvåna oss, förra årets största SEO-nyhet var ju självklart att annonsmärkning försvann ur sökresultaten.

4 kommentarer

  1. Förstår Google, men tippar att en reglering inte ligger långt borta nu. Trist att länders regeringar inte klarar av att hänga med där t.e.x. Sverige’s riksbank på eget bevåg tillsatt en två års utredning (för att själva försöka förstå).

    Att privata företag (Bankerna) idag äger både Sveriges elektroniska identifiering och föråldrade elektroniska betalsystem är tragiskt, men man får vad man röstar på.

    Med vänlig hälsning,
    Christian Paulsen

    Stiftelsen iGov.Direct®

    Kommentar av

    Christian Paulsen

  2. Suck, bra jobbat.. bjuder på det.. ;) Bäst att ta en kopp kaffe och titta i kalendern innan man skriver något efter man vaknat. Google hade troligtvis kunna tjäna enorma pengar på en kryptovaluta om dom velat.

    Kommentar av

    Christian Paulsen

  3. Blev det något av detta eller lades projektet ner? / Erik

    Kommentar av

    Erik

  4. Erik,

    Sist jag hörde skulle det lanseras 1:e april i år.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

melodifestivalen vinnare 2019

Vem vinner Melodifestivalen 2019? – Enligt Google!

Foto: CC politik.in2pic.com Glitter, glamour! Äntligen är det dags för årets stora Melodifestival final. Vi har gått igenom årets bidrag, och jämfört söktrender och sökvolymer. Och vem vinner Melodifestivalen 2019? Läs vidare! Vi börjar med en intressekoll för festivalen. Här […]

Streckgubbar föreställandes olika människor

SEO för offentlig sektor

Det är inte bara privata företag som behöver se över sin sökmotoroptimering. Även offentlig sektor har mycket att vinna på att förstå sina medborgares sökbeteenden och optimera sin sajt för dessa sökningar.

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Viktoria Nerell i avsnitt 47 av Sökpodden

#47 Long tail

Nytt avsnitt av Sökpodden ute nu! Denna gång pratar vi om ett av våra absoluta favoritverktyg – Screaming Frog. Vidare ser vi en renässans för Long tail SEO och så avslutar vi med dynamiska sökannonser. Lyssna gärna!

store visits google ads sverige

Kom igång med Store Visits i Google Ads

Store Visits kan hjälpa dig förstå hur din Google Ads-annonsering påverkar antalet fysiska besök i dina butiker. Läs mer i artikeln här!

Skydda ditt varumärke på Google

Ogillar du när någon annonserar på ditt varumärke på Google? Detta får du nog leva med. Men du kan skydda dig mot att någon använder ditt namn i annonserna. När man ser att någon annonserar på ens varumärke är en […]

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner