Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 14 954 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Googles krav allt hårdare

Googles algoritm blir bättre och bättre. Det kommer ständiga uppdateringar och det arbetas hårt med att visa de bästa sökresultaten. De flesta som sysslar med sökmotoroptimering är medvetna om det. Det innebär en del skillnader nämligen.

Det blir svårare och svårare att sökmotoroptimera. Det krävs nämligen bättre nivå på både inlänkar och innehåll. Förr räckte det långt att köpa in en enda högpagerank-länk så var man i hamn. Det räcker ingen stans alls längre. Det här ställer förstås högre och högre krav på seo-konsulter, det är svårare och svårare att leverera en bra bulk-produkt. För oss som jobbar under långa perioder med en eller några få kunder gör det inte så stor skillnad.

Sökresultaten blir faktiskt bättre även om många hävdar motsatsen. Det är min bestämda åsikt. Det är helt enkelt så att vi ställer högre och högre krav. De allra flesta går in på den första länk Google visar, jämför det med gamla Altavista där man fick leta sig igenom alla (3) sidor med resulat för att hitta ett som passade. Resultaten blir också snabbare, vissa nyheter kan man hitta minuter efter att de blivit publicerade.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Viktor Calmhede, Michael Wahlgren och Alexander Öqvist i Sökpodden avsnitt 32

#32 Negativ SEO

Så var det äntligen dags för avsnitt 32 av Sökpodden. Som vi har väntat! I detta avsnitt är våra ämnen negativ SEO, vad Amazons intåg i Sverige betyder för sökbranschen och slutligen vilka som är de tio största SEO-förändringarna under de senaste tio åren. Du lyssnar väl?

Årets Julklapp 2017

Årets Julklapp 2017?

Julhandeln är officiellt igång men vad är årets julklapp 2017? Vi jämför några populära produkters sökvolymer och letar efter den bästa SEO-julklappen!

Anna Ersson, jurist

Annonsera mot e-postadresser på Facebook – är det lagligt?

Att annonsera mot e-postadresser på Facebook är effektivt. Samtidigt får vi ofta frågan om man verkligen får göra så. Vi har tagit hjälp av juristen Anna Ersson för att reda ut frågan. Att GDPR ersätter PUL den 25 maj 2018 […]

mobile first index

Google Mobile First Index

Mobile first index är en av de större förändringarna som har gjorts från Google håll på länge. Det kommer innebära att fokus flyttas allt mer till mobiler. Vi har punktat ner några utmaningar för svenska sajter.

custom affinity audience

Missa inte custom affinity audiences i AdWords

Skapa egna anpassade målgrupper för dina displaykampanjer genom att rikta dig mot intressen som du kan välja själv. I följande artikel går vi igenom hur du gör!

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner