Sökmotorkonsult.se

Gör en ordentlig analys

Analys med mikroskopEtt av fundamenten i sökmotoroptimering är att göra en bra SEO-analys. Helst ska man förstås göra den innan man börjar med arbetet men det fungerar att göra den i efterhand, så länge det finns möjligheter att förändra strategin. Det finns ganska många saker man behöver gå igenom i analysen och jag har tagit upp alla delarna i analysdelen på vår SEO-skola. Det handlar om att först ta reda på hur mycket trafik det går att få på de olika sökorden och sen matcha det mot hur bra trafiken kommer konvertera och hur mycket man måste investera, i tid eller pengar, för att ta positionerna.  Om du inte gjort det förut så är mitt tips idag att du läser igenom alla delar på analys-skolan.

Sidan är senast uppdaterad 2014-03-19

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Kristian Jältsäter, Michael Wahlgren och Simon Davidsson i avsnitt 79 av Sökpodden.

#79 Rätt budget

Årets första avsnitt av Sökpodden handlar om att sätta rätt marknadsföringsbudget, det snackas om ny mål i Google Ads och så avslutas avsnittet med en diskussion om vanliga anledningar till att SEO misslyckas. Du lyssnar väl?

FloC blir Topics

Google dumpar FloC

Google gör sig av med FloC efter mycket kritik. Det nya system kommer istället heta Topics och vara helt fokuserat kring ämnen.

Antal offertförfrågningar Pineberry.com per år

Långsiktig digital marknadsföring lönar sig

Det är inte bara inom SEO det finns stora fördelar med att vara långsiktig. Detta gäller för alla former av digital marknadsföring vilket vi visar genom vår egen utveckling de senaste sju åren.

DuckDuckGo

Kan DuckDuckGo hota?

Det görs mer än 100 miljoner sökningar om dagen på DuckDuckGo. Innebär detta att Google, Bing och andra sökmotorer ska börja se DuckDuckGo som ett reellt hot?

CPM - cost per mille

Vad är en bra CPM?

Är 72 en bra CPM på Facebook? I denna artikel skriver vi om fyra olika saker som påverkar hur mycket du kommer betala i CPM när du annonserar i sociala medier.