Sökmotorkonsult.se

Gör en ordentlig analys

Analys med mikroskopEtt av fundamenten i sökmotoroptimering är att göra en bra SEO-analys. Helst ska man förstås göra den innan man börjar med arbetet men det fungerar att göra den i efterhand, så länge det finns möjligheter att förändra strategin. Det finns ganska många saker man behöver gå igenom i analysen och jag har tagit upp alla delarna i analysdelen på vår SEO-skola. Det handlar om att först ta reda på hur mycket trafik det går att få på de olika sökorden och sen matcha det mot hur bra trafiken kommer konvertera och hur mycket man måste investera, i tid eller pengar, för att ta positionerna.  Om du inte gjort det förut så är mitt tips idag att du läser igenom alla delar på analys-skolan.

Sidan är senast uppdaterad 2014-03-19

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Collage av bilder på partiledarna, fr v till höger: Johan Pehrson, Ebba Busch, Per Bolund, Märta Stenevi, Nooshi Dadgostar, Ulf Kristersson, Riksdagshuset, Annie Lööf och Magdalena Andersson.

Partierna som är störst på Google – inför valet

Vilket parti har störst synlighet på Google? Och vilken av partiledarna googlas mest? Med knappt fyra månader kvar till valet gör vi ett SEO-nedslag i politiken. 

peak oil

Har vi nått ”Peak WordPress”?

För första gången i mannaminne så minskar marknadsandelen för WordPress. Är detta ett tillfälligt hack i kurvan eller är det ”Peak WordPress” som vi bevittnar?

Tilde Mattsson, Michael Wahlgren och Nicklas Krus i avsnitt 83 av Sökpodden

#83 Trender

Webmaster Guidelines är en het potatis som det pratas om i avsnitt 83 av Sökpodden. Tilde, Micke och Nicklas snackar även om varför de gillar Google Trends och vad som är bra att tänka på när du utvärderar din annonsering på TikTok. Du lyssnar väl?

lyssnar google på mig

Lyssnar Google på mig? – Är din integritet i fara?

Du är i en konversation med dina vänner om att åka på semester, och plötsligt dyker en annons för en tropisk resort upp. Du har just upplevt ett av de många sätt på vilka Google använder våra samtal för att […]

Representation blir rankingfaktor i bildsöket

Google kommer förändra hur de rankar bilder i syfte att göra bildsöket mer inkluderande – och i högre grad visa en större variation bilder baserat på personers utseenden.