Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 14 954 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Nu är det Guldläge på nätet

Guldläge på nätet

Du har väl inte missat att det är Guldläge på nätet? SEO-boken som jag har skrivit ihop med Magnus Bråth finns nu att köpa i bokhandeln. 

Äntligen är den här! SEO-boken Guldläge på nätet går nu att köpa där böcker säljs. Guldläge på nätet har jag skrivit tillsammans med min vän och tidigare arbetskollega Magnus Bråth och boken ges ut av Kalla Kulor Förlag. Det har varit en relativt lång resa att ta sig hit och därför känns det extra roligt att boken nu är färdig.

Den officiella försäljningsstarten för boken är idag, men den har gått att köpa i vissa nätbokhandlar sedan någon dag tillbaka. Det märkte jag när Magnus uppmärksammade mig på att Guldläge på nätet låg etta på CDONs topplista över mest sålda böcker inom kategorin Datorer & IT. Inte illa för en bok som officiellt inte börjat säljas.

Topplista CDON Dator IT

Varför vi skrev boken

Vikten av att synas på Google ökar för varje år. Intresset för sökmotoroptimering likaså. Tyvärr finns det få böcker om sökmotoroptimering på svenska och de som finns har några år på nacken. Vi vill med Guldläge på nätet ändra på detta.

Vi vill dessutom göra det så pass enkelt att vem som helst ska kunna lära sig sökmotoroptimering. Vår tanke med boken är du på en kväll ska kunna lära dig sökmotoroptimering, det är så lång tid det tar att läsa Guldläge på nätet.

En vanlig fråga jag har fått om boken är hur vi vågar avslöja alla ”hemligheter”. För det första rör det sig inte direkt om hemligheter utan snarare om väl beprövade metoder och kunskaper. För det andra så har vi på Pineberry redan från första dagen haft som ett mål att sprida och öka kunskap om SEO i Sverige. Något inte minst denna blogg är ett exempel på.

Bokens upplägg och innehåll

Guldläge på nätet följer det framgångsrika recept för SEO som vi under många år har använt oss av på Pineberry, det är även många andra duktiga SEO:are som använder samma eller liknande upplägg. De tre huvudkomponenterna i detta recept och följaktligen i boken är; Analys, On page och Länkstrategi.

Boken kan med fördel läsas från pärm till pärm, men du kan också använda den som en uppslagsbok och läsa de avsnitt du är intresserad av för tillfället. Stöter du på ett ord som du inte förstår så bläddra till ordlistan längst bak i boken.

Vem ska läsa boken?

Boken är skriven för dig som vill lära dig sökmotoroptimering. Den passar även om du vill förbättra dina baskunskaper inom SEO rent allmänt eller inom vissa delar av ämnet.

Om du redan är en erfaren sökmotoroptimerare kommer du sannolikt inte att lära dig så mycket nytt i boken, men då är Guldläge på nätet kanske den perfekta presenten till dina vänner och kollegor som du vill ska lära sig sökmotoroptimering.

Köp Guldläge på nätet där böcker säljs

Det här låter ju super. Men var köper jag boken? Du kan köpa Guldläge på nätet fraktfritt direkt av oss på Pineberry här. Eller så köper du den på Adlibris, CDON, Bokus eller på andra ställen där böcker säljs.

Boken kostar drygt 200 kr, det skiljer lite mellan olika bokhandlare. Guldläge på nätet finns såklart även som E-bok för dig som hellre föredrar detta. Läs mer om Guldläge på på nätet på bokens officiella sajt: Guldlägepånätet.se

 

3 kommentarer

  1. […] lanserade vår VD Michael Wahlgren tillsammans med Magnus Bråth en helt ny SEO-bok vid namn Guldläge på nätet. Den innefattar en grundläggande genomgång av vad du bör tänka på när du arbetar med SEO […]

  2. […] Magnus Bråth och jag släppte SEO-boken Guldläge på nätet i början av 2014 var vi osäkra kring hur stort intresset skulle vara. Vi visste såklart […]

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

mobile first index

Google Mobile First Index

Mobile first index är en av de större förändringarna som har gjorts från Google håll på länge. Det kommer innebära att fokus flyttas allt mer till mobiler. Vi har punktat ner några utmaningar för svenska sajter.

custom affinity audience

Missa inte custom affinity audiences i AdWords

Skapa egna anpassade målgrupper för dina displaykampanjer genom att rikta dig mot intressen som du kan välja själv. I följande artikel går vi igenom hur du gör!

adwords budget

Google AdWords kan nu dubblera din dagsbudget

Google AdWords ändrar hur mycket du kan spendera per dag och kan nu spendera upp till dubbelt så mycket som din dagsbudget men inte överskrida din månadsbudget. Det här kan få stora konsekvenser för din annonsering om du exempelvis har många korta kampanjer. Läs mer!

Google Global Site Tag gtag.js

Google släpper ”Global Site Tag” (gtag.js)

Google har uppdaterat sin spårningkod för Google Analytics och Google AdWords till gtag.js. Vi går igenom vad vi vet och vad hur den påverkar dig. Få en förståelse för Google nya gtag och säkerställ att du inte tappar viktig data.

Så fungerar Facebook overlays

Facebooks nya overlays ger dig möjligheten att effektivt dra uppmärksamheten till dina dynamiska annonser. Skapa skräddarsydda overlays så kan du visa information som pris, frakt eller popularitet för varje produkt i ditt sortiment

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner