Sökmotorkonsult.se

Nu är det Guldläge på nätet

Guldläge på nätet

Du har väl inte missat att det är Guldläge på nätet? SEO-boken som jag har skrivit ihop med Magnus Bråth finns nu att köpa i bokhandeln. 

Äntligen är den här! SEO-boken Guldläge på nätet går nu att köpa där böcker säljs. Guldläge på nätet har jag skrivit tillsammans med min vän och tidigare arbetskollega Magnus Bråth och boken ges ut av Kalla Kulor Förlag. Det har varit en relativt lång resa att ta sig hit och därför känns det extra roligt att boken nu är färdig.

Den officiella försäljningsstarten för boken är idag, men den har gått att köpa i vissa nätbokhandlar sedan någon dag tillbaka. Det märkte jag när Magnus uppmärksammade mig på att Guldläge på nätet låg etta på CDONs topplista över mest sålda böcker inom kategorin Datorer & IT. Inte illa för en bok som officiellt inte börjat säljas.

Topplista CDON Dator IT

Varför vi skrev boken

Vikten av att synas på Google ökar för varje år. Intresset för sökmotoroptimering likaså. Tyvärr finns det få böcker om sökmotoroptimering på svenska och de som finns har några år på nacken. Vi vill med Guldläge på nätet ändra på detta.

Vi vill dessutom göra det så pass enkelt att vem som helst ska kunna lära sig sökmotoroptimering. Vår tanke med boken är du på en kväll ska kunna lära dig sökmotoroptimering, det är så lång tid det tar att läsa Guldläge på nätet.

En vanlig fråga jag har fått om boken är hur vi vågar avslöja alla ”hemligheter”. För det första rör det sig inte direkt om hemligheter utan snarare om väl beprövade metoder och kunskaper. För det andra så har vi på Pineberry redan från första dagen haft som ett mål att sprida och öka kunskap om SEO i Sverige. Något inte minst denna blogg är ett exempel på.

Bokens upplägg och innehåll

Guldläge på nätet följer det framgångsrika recept för SEO som vi under många år har använt oss av på Pineberry, det är även många andra duktiga SEO:are som använder samma eller liknande upplägg. De tre huvudkomponenterna i detta recept och följaktligen i boken är; Analys, On page och Länkstrategi.

Boken kan med fördel läsas från pärm till pärm, men du kan också använda den som en uppslagsbok och läsa de avsnitt du är intresserad av för tillfället. Stöter du på ett ord som du inte förstår så bläddra till ordlistan längst bak i boken.

Vem ska läsa boken?

Boken är skriven för dig som vill lära dig sökmotoroptimering. Den passar även om du vill förbättra dina baskunskaper inom SEO rent allmänt eller inom vissa delar av ämnet.

Om du redan är en erfaren sökmotoroptimerare kommer du sannolikt inte att lära dig så mycket nytt i boken, men då är Guldläge på nätet kanske den perfekta presenten till dina vänner och kollegor som du vill ska lära sig sökmotoroptimering.

Köp Guldläge på nätet där böcker säljs

Det här låter ju super. Men var köper jag boken? Du kan köpa Guldläge på nätet fraktfritt direkt av oss på Pineberry här. Eller så köper du den på Adlibris, CDON, Bokus eller på andra ställen där böcker säljs.

Boken kostar drygt 200 kr, det skiljer lite mellan olika bokhandlare. Guldläge på nätet finns såklart även som E-bok för dig som hellre föredrar detta. Läs mer om Guldläge på på nätet på bokens officiella sajt: Guldlägepånätet.se

 

Sidan är senast uppdaterad 2017-10-02

3 kommentarer

  1. […] lanserade vår VD Michael Wahlgren tillsammans med Magnus Bråth en helt ny SEO-bok vid namn Guldläge på nätet. Den innefattar en grundläggande genomgång av vad du bör tänka på när du arbetar med SEO […]

  2. […] Magnus Bråth och jag släppte SEO-boken Guldläge på nätet i början av 2014 var vi osäkra kring hur stort intresset skulle vara. Vi visste såklart […]

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

techjättarna

Amerikanskt lagförslag kan ändra spelplanen för Google

Ett lagförslag i USA hotar att drastiskt ändra spelplanen för techjättar som Google, Amazon och Apple. Om lagen blir verklighet kommer dessa företag inte längre få favorisera sina egna produkter och tjänster. Sannolikt skulle detta vara en positiv utveckling för mindre företag som är beroende av techjättarna för att nå nya kunder.

youtube

YouTube kan öppna upp för andra annonsnätverk

Google har erbjudit sig att öppna upp YouTube för andra annonsnätverk än sitt eget i ett försök att blidka myndigheterna inom EU. Är det på riktigt denna gång eller blir det ”bara” ett nytt CSS?

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Felix Brynje i avsnitt 84 av Sökpodden

#84 Freshness

Kan Ahrefs nya sökmotor, Yep, utmana Google på riktigt? Detta är ett av ämnena som Björn, Felix och Micke pratar om i avsnitt 84 av Sökpodden. De djupdyker även i varför freshness är en faktor för Google och om man ska pinna i sina RSAs på Google Ads eller inte. Du lyssnar väl?

Collage av bilder på partiledarna, fr v till höger: Johan Pehrson, Ebba Busch, Per Bolund, Märta Stenevi, Nooshi Dadgostar, Ulf Kristersson, Riksdagshuset, Annie Lööf och Magdalena Andersson.

Partierna som är störst på Google – inför valet

Vilket parti har störst synlighet på Google? Och vilken av partiledarna googlas mest? Med knappt fyra månader kvar till valet gör vi ett SEO-nedslag i politiken. 

peak oil

Har vi nått ”Peak WordPress”?

För första gången i mannaminne så minskar marknadsandelen för WordPress. Är detta ett tillfälligt hack i kurvan eller är det ”Peak WordPress” som vi bevittnar?