Guldläge och Pengamaskinen till paketpris. Perfekt sommarläsning! Sommarläsning till paketpris! ×
Sommarläsning! Böckerna Guldläge och Pengamaskinen till paketpris. Sommarläsning till paketpris! ×
Sökmotorkonsult.se

Nu är det Guldläge på nätet

Guldläge på nätet

Du har väl inte missat att det är Guldläge på nätet? SEO-boken som jag har skrivit ihop med Magnus Bråth finns nu att köpa i bokhandeln. 

Äntligen är den här! SEO-boken Guldläge på nätet går nu att köpa där böcker säljs. Guldläge på nätet har jag skrivit tillsammans med min vän och tidigare arbetskollega Magnus Bråth och boken ges ut av Kalla Kulor Förlag. Det har varit en relativt lång resa att ta sig hit och därför känns det extra roligt att boken nu är färdig.

Den officiella försäljningsstarten för boken är idag, men den har gått att köpa i vissa nätbokhandlar sedan någon dag tillbaka. Det märkte jag när Magnus uppmärksammade mig på att Guldläge på nätet låg etta på CDONs topplista över mest sålda böcker inom kategorin Datorer & IT. Inte illa för en bok som officiellt inte börjat säljas.

Topplista CDON Dator IT

Varför vi skrev boken

Vikten av att synas på Google ökar för varje år. Intresset för sökmotoroptimering likaså. Tyvärr finns det få böcker om sökmotoroptimering på svenska och de som finns har några år på nacken. Vi vill med Guldläge på nätet ändra på detta.

Vi vill dessutom göra det så pass enkelt att vem som helst ska kunna lära sig sökmotoroptimering. Vår tanke med boken är du på en kväll ska kunna lära dig sökmotoroptimering, det är så lång tid det tar att läsa Guldläge på nätet.

En vanlig fråga jag har fått om boken är hur vi vågar avslöja alla ”hemligheter”. För det första rör det sig inte direkt om hemligheter utan snarare om väl beprövade metoder och kunskaper. För det andra så har vi på Pineberry redan från första dagen haft som ett mål att sprida och öka kunskap om SEO i Sverige. Något inte minst denna blogg är ett exempel på.

Bokens upplägg och innehåll

Guldläge på nätet följer det framgångsrika recept för SEO som vi under många år har använt oss av på Pineberry, det är även många andra duktiga SEO:are som använder samma eller liknande upplägg. De tre huvudkomponenterna i detta recept och följaktligen i boken är; Analys, On page och Länkstrategi.

Boken kan med fördel läsas från pärm till pärm, men du kan också använda den som en uppslagsbok och läsa de avsnitt du är intresserad av för tillfället. Stöter du på ett ord som du inte förstår så bläddra till ordlistan längst bak i boken.

Vem ska läsa boken?

Boken är skriven för dig som vill lära dig sökmotoroptimering. Den passar även om du vill förbättra dina baskunskaper inom SEO rent allmänt eller inom vissa delar av ämnet.

Om du redan är en erfaren sökmotoroptimerare kommer du sannolikt inte att lära dig så mycket nytt i boken, men då är Guldläge på nätet kanske den perfekta presenten till dina vänner och kollegor som du vill ska lära sig sökmotoroptimering.

Köp Guldläge på nätet där böcker säljs

Det här låter ju super. Men var köper jag boken? Du kan köpa Guldläge på nätet fraktfritt direkt av oss på Pineberry här. Eller så köper du den på AdlibrisCDONBokus eller på andra ställen där böcker säljs.

Boken kostar drygt 200 kr, det skiljer lite mellan olika bokhandlare. Guldläge på nätet finns såklart även som E-bok för dig som hellre föredrar detta. Läs mer om Guldläge på på nätet på bokens officiella sajt: Guldlägepånätet.se

 

3 kommentarer

  1. […] lanserade vår VD Michael Wahlgren tillsammans med Magnus Bråth en helt ny SEO-bok vid namn Guldläge på nätet. Den innefattar en grundläggande genomgång av vad du bör tänka på när du arbetar med SEO […]

  2. […] Magnus Bråth och jag släppte SEO-boken Guldläge på nätet i början av 2014 var vi osäkra kring hur stort intresset skulle vara. Vi visste såklart […]

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Både ha och äta kakan

Relevanta annonser eller integritet

Både den nya dataskyddsförordningen GDPR och Apple slår ett slag för integriteten. Samtidigt ökar användandet av annonsblockerare då vi inte gillar att mötas av irrelevanta annonser. Går dessa två saker ihop?

Maria Fernholm, Michael Wahlgren och Michael Berman i Sökpodden avsnitt 28

#28 Giriga förändringar?

Sista avsnittet innan Sökpodden går på sommarlov. Denna månad pratar vi om försämringar i AdWords, jublar över utökad Quality Score-data och avgör hur stor budgeten på Facebook ska vara.

Michael Berman, Maria Fernholm, Joel Unge och Michael Wahlgren inför Sökpodden 28

SEO för poddar

Att lyssna på poddar är populärt. Men hur optimerar du din podd för Google? Vi går i detta inlägg igenom ett antal saker du bör tänka på när det gäller att sökmotoroptimera din podcast.

målvärde i google analytics

Sätt ett ekonomiskt värde på dina mål i Google Analytics

När du har satt upp mål för din webbplats så är det viktigt att sätta ett ekonomiskt värde på respektive mål. På så sätt kan du bedöma om dina digitala satsningar är lönsamma eller inte, samt se vilken kanal som presterar bäst. […]

IF-funktioner adwords

Ad customizers – IF-funktioner i AdWords

Nå användare som lämnat varukorgen med ett skräddarsytt budskap och visa unika annonser för olika enheter. Läs mer om Google AdWords IF-funktioner för textannonser så du kan anpassa budskapet för olika målgrupper!

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner