Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Fortsatt succé för SEO-boken Guldläge på nätet

Michael Wahlgren och Guldläge på nätet 3

Vi är väldigt glada att framgången med Guldläge på nätet fortsätter. I dag släpps en tredje uppdaterad upplaga av den populära SEO-boken. 

Magnus Bråths och min bok Guldläge på nätet släpptes första gången i början av 2014, en andra upplaga kom i augusti 2015 och i dag släpps en tredje uppdaterad upplaga av SEO-boken.

Vi är väldigt glada att engagemanget för boken är så pass stort att upplaga efter upplaga säljer slut. Det visar på att intresset för att lära sig SEO är stort. Vilket vi såklart tycker är väldigt roligt.

Vad är nytt i nya boken?

Det är cirka 15-20 % av materialet i boken som är nytt eller uppdaterat jämfört med andra upplagan av Guldläge på nätet. Magnus och jag har har skrivit en hel del nya sidor, men vi har även tagit bort sidor som vi inte tycker är relevanta längre.

Naturligtvis har vi uppdaterat boken med några av de största snackisarna sedan förra upplagan, som RankBrain och ”mobile first”. Vi har på några ställen ändrat våra rekommendationer, exempelvis hur du ska fördela sökord mellan dina landningsbanor.

Du som läst tidigare upplagor av Guldläge på nätet kommer känna igen dig. För grunderna inom sökmotoroptimering är samma i dag som
för fyra år sedan när vi skrev första upplagan av boken.

Köp boken!

Nya upplagan av Guldläge på nätet köper du enklast, bäst och billigast direkt av oss här. Boken kostar då 200 kr inklusive moms och frakt. För dig som inte gillar enkelt, bra och billigt går det självklart lika bra att köpa boken hos Adlibris, Bokus och CDON.

Köp Guldläge på nätet här >>

 

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Maria Fernholm i avsnitt 62 av Sökpodden

#62 Mygg & Kameler

I avsnitt 62 av Sökpodden frågar vi oss om Core web vitals är något att ha, vi spionerar på konkurrenter med hjälp av auktionsinformationen i Google Ads och så tar vi oss an Amazonutmanaren Facebook Shops. Du lyssnar väl?

Billiga klick och låg konkurrens med Bing Shopping

För några månader sedan lanserades en betaversion av Bing Shopping i Sverige. För de annonsörer som är tidiga med att testa, kan det innebära billiga klick och låg konkurrens.
I denna artikel går vi igenom hur man enkelt kan komma igång med sin Bing annonsering och vilka fördelar det finns med att vara tidig med att testa.

Vad avgör om en annons är bra – CTR eller CR?

Vad är det viktigaste mätetalet vid annonstestning i Google Ads? Är det klickfrekvens (CTR) eller konverteringsgrad (CR)? I denna artikel får du reda på ”svaret” på denna eviga fråga.

Web vitals

Core web vitals blir rankingfaktor

Core Web Vitals kallas de universella mätetal som Google menar att alla webbplatsägare bör fokusera på för att förbättra sina sidor ur ett användarperspektiv. Dessa mätetal ska i framtiden även bli en rankingfaktor i det organiska sökresultatet. Här är allt vi vet hittills.

Sökvolymsquiz SEO-snack

Sökvolymsquiz på torsdag

Missa inte vårt Sökvolymquiz på torsdag kl 16:00! Det kommer vara rafflande, roligt och gå undan. Vi ses på Zoom på torsdag!

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner