Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 14 954 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Fortsatt succé för SEO-boken Guldläge på nätet

Michael Wahlgren och Guldläge på nätet 3

Vi är väldigt glada att framgången med Guldläge på nätet fortsätter. I dag släpps en tredje uppdaterad upplaga av den populära SEO-boken. 

Magnus Bråths och min bok Guldläge på nätet släpptes första gången i början av 2014, en andra upplaga kom i augusti 2015 och i dag släpps en tredje uppdaterad upplaga av SEO-boken.

Vi är väldigt glada att engagemanget för boken är så pass stort att upplaga efter upplaga säljer slut. Det visar på att intresset för att lära sig SEO är stort. Vilket vi såklart tycker är väldigt roligt.

Vad är nytt i nya boken?

Det är cirka 15-20 % av materialet i boken som är nytt eller uppdaterat jämfört med andra upplagan av Guldläge på nätet. Magnus och jag har har skrivit en hel del nya sidor, men vi har även tagit bort sidor som vi inte tycker är relevanta längre.

Naturligtvis har vi uppdaterat boken med några av de största snackisarna sedan förra upplagan, som RankBrain och ”mobile first”. Vi har på några ställen ändrat våra rekommendationer, exempelvis hur du ska fördela sökord mellan dina landningsbanor.

Du som läst tidigare upplagor av Guldläge på nätet kommer känna igen dig. För grunderna inom sökmotoroptimering är samma i dag som
för fyra år sedan när vi skrev första upplagan av boken.

Köp boken!

Nya upplagan av Guldläge på nätet köper du enklast, bäst och billigast direkt av oss här. Boken kostar då 200 kr inklusive moms och frakt. För dig som inte gillar enkelt, bra och billigt går det självklart lika bra att köpa boken hos Adlibris, Bokus och CDON.

Köp Guldläge på nätet här >>

 

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Mål bordshockey

Vikten av mätbara mål för Google Ads

För att lyckas med din annonsering på Google Ads är det viktigt att du arbetar efter tydliga och mätbara mål. Vilka mål du ska välja beror på vad ditt företag sysslar med. Missar du att sätta mål går du miste om de stora fördelar som Google Ads har att erbjuda.

Google sökresultat

Hitta länkmöjligheter med hjälp av Googles sökkommandon

Existerande omnämnanden kan vara en guldgruva för att skapa nya länkar. Med Googles sökkommandon kan du hitta sidor som nämner ditt varumärke – men inte länkar till din sajt. Förhoppningsvis kan du omvandla många av dessa omnämnanden till riktiga länkar.

Utökade textannonser (ETA) blir nu ännu större

Nyhet! Under 2016 lanserade Google Ads de utökade textannonserna (ETA) och gjorde dem 47% större än sina föregångare. Två år senare har Google återigen öppnat upp för möjligheterna att göra annonserna ännu större.

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Viktoria Nerell i avsnitt 41 av Sökpodden

#41 Medic Update

Äntligen är Sökpodden tillbaka efter ett välförtjänt sommarlov! I avsnitt 41 pratar vi bland annat om Google Medic Update och så jämför vi det gamla och nya gränssnittet i Google Ads. Du lyssnar väl?

Detta har du missat i sommar

Sommar, sommar, sommar. Det har varit en varm sommar med förhoppningsvis många lata dagar i hängmattan. I denna artikel sammanfattar vi några av de viktigaste sakerna som hänt inom SEO, SEM och Facebook under sommaren.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner