Sökmotorkonsult.se

Fortsatt succé för SEO-boken Guldläge på nätet

Michael Wahlgren och Guldläge på nätet 3

Vi är väldigt glada att framgången med Guldläge på nätet fortsätter. I dag släpps en tredje uppdaterad upplaga av den populära SEO-boken. 

Magnus Bråths och min bok Guldläge på nätet släpptes första gången i början av 2014, en andra upplaga kom i augusti 2015 och i dag släpps en tredje uppdaterad upplaga av SEO-boken.

Vi är väldigt glada att engagemanget för boken är så pass stort att upplaga efter upplaga säljer slut. Det visar på att intresset för att lära sig SEO är stort. Vilket vi såklart tycker är väldigt roligt.

Vad är nytt i nya boken?

Det är cirka 15-20 % av materialet i boken som är nytt eller uppdaterat jämfört med andra upplagan av Guldläge på nätet. Magnus och jag har har skrivit en hel del nya sidor, men vi har även tagit bort sidor som vi inte tycker är relevanta längre.

Naturligtvis har vi uppdaterat boken med några av de största snackisarna sedan förra upplagan, som RankBrain och ”mobile first”. Vi har på några ställen ändrat våra rekommendationer, exempelvis hur du ska fördela sökord mellan dina landningsbanor.

Du som läst tidigare upplagor av Guldläge på nätet kommer känna igen dig. För grunderna inom sökmotoroptimering är samma i dag som
för fyra år sedan när vi skrev första upplagan av boken.

Köp boken!

Nya upplagan av Guldläge på nätet köper du enklast, bäst och billigast direkt av oss här. Boken kostar då 200 kr inklusive moms och frakt. För dig som inte gillar enkelt, bra och billigt går det självklart lika bra att köpa boken hos Adlibris, Bokus och CDON.

Köp Guldläge på nätet här >>

 

Sidan är senast uppdaterad 2017-10-03

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Kristian Jältsäter, Michael Wahlgren och Simon Davidsson i avsnitt 79 av Sökpodden.

#79 Rätt budget

Årets första avsnitt av Sökpodden handlar om att sätta rätt marknadsföringsbudget, det snackas om ny mål i Google Ads och så avslutas avsnittet med en diskussion om vanliga anledningar till att SEO misslyckas. Du lyssnar väl?

FloC blir Topics

Google dumpar FloC

Google gör sig av med FloC efter mycket kritik. Det nya system kommer istället heta Topics och vara helt fokuserat kring ämnen.

Antal offertförfrågningar Pineberry.com per år

Långsiktig digital marknadsföring lönar sig

Det är inte bara inom SEO det finns stora fördelar med att vara långsiktig. Detta gäller för alla former av digital marknadsföring vilket vi visar genom vår egen utveckling de senaste sju åren.

DuckDuckGo

Kan DuckDuckGo hota?

Det görs mer än 100 miljoner sökningar om dagen på DuckDuckGo. Innebär detta att Google, Bing och andra sökmotorer ska börja se DuckDuckGo som ett reellt hot?

CPM - cost per mille

Vad är en bra CPM?

Är 72 en bra CPM på Facebook? I denna artikel skriver vi om fyra olika saker som påverkar hur mycket du kommer betala i CPM när du annonserar i sociala medier.