Sökmotorkonsult.se

Guldläge på nätet i ny upplaga

Guldläge på nätet 2021

Ännu en gång har den uppskattade SEO-boken Guldläget på nätet sålt slut. I dag släpper vi därför en fjärde uppdaterad upplaga av boken.

Bakgrunden till att Magnus Bråth och jag skrev Guldläge på nätet från första början är att vi upplevde att det inte fanns en bra bok som sökmotoroptimering på svenska.

Nu har vår SEO-bok sålt i över 7 000 exemplar vilket vittnar om att det finns ett stort intresse att lära sig sökmotoroptimering. Att Guldläge på nätet fortsätter att uppskattas och läsas av de som vill lära sig grunderna inom sökmotoroptimering är förstås väldigt glädjande.

När vi i början av året insåg att tredje upplagan av boken började ta slut var det ett enkelt beslut för oss att börja skriva på en ny uppdaterad version av boken.

Guldläge på nätet släpptes första gången i början av 2014, en andra upplaga kom i augusti 2015, den tredje upplagan släpptes i oktober 2017 och i dag släpps en fjärde uppdaterad upplaga av SEO-boken.

Vad är nytt i nya boken?

Du som läst tidigare upplagor av Guldläge på nätet kommer känna igen dig. För grunderna inom SEO är mer eller mindre samma i dag som för sju år sedan när Magnus och jag skrev första upplagan av boken.

Jämfört med tredje upplagan har vi gjort ungefär 200 olika ändringar. De flesta av dessa är små, knappt märkbara, förändringar. Men vi har självklart även lagt till helt nya delar om exempelvis Core web vitals, E-A-T, röstsök och organisk shopping. I några fall har vi ändrat våra rekommendationer, till exempel gällande brödtext och strukturerad data.

Köp boken!

Nya upplagan av SEO-boken Guldläge på nätet köper du enklast, bäst och billigast direkt av oss här. Boken kostar då 200 kr inklusive moms och frakt. För dig som inte gillar enkelt, bra och billigt går det naturligtvis lika bra att köpa boken hos Adlibris, Bokus, CDON och Amazon.

Köp Guldläge på nätet här >>

 

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Michael Wahlgren, Nicklas Krus och Simon Davidsson i avsnitt 70 av Sökpodden

#70 Turturduvan

Vad händer när Chrome dumpar tredjepartskakan? Detta ämne börjar vi med i avsnitt 70 av Sökpodden. Denna gång pratar vi även om hur Google Ads påverkar den organiska trafiken och så avslutar med en SEO-clinic – ett av våra mest populär ämnen! Du lyssnar väl?

Har SEO blivit svårare eller enklare?

Har SEO blivit enklare eller svårare?

Vad säger du? Har SEO blivit enklare eller svårare sedan du började jobba med det? Rösta och ge din syn på saken!

Michael Wahlgren, Jonathan Olsson och Alexander Bergström i avsnitt 69 av Sökpodden

#69 Trösklar

Då var det äntligen dags för ett nytt avsnitt av Sökpodden. Denna gång diskuteras trösklar för AdRank, vi genomför en SEO-clinic och så säger vi tack och hej till BMM efter tio års trogen tjänst. Du lyssnar väl?

Google symboliserad som otålig äldre man framför dator

9 av 10 e-handlare uppfyller inte Googles nya krav

Vi har analyserat hur väl svenska e-handlare uppfyller Googles kommande krav om användarupplevelse. Resultatet visar att hela 89 av Sveriges 100 största e-handlare i Sverige inte når upp till Googles nya krav.

Design av webbsida

Så optimerar du din sajt inför Page Experience Update

Användarvänliga sidor kommer att få en fördel i sökresultaten när Google rullar ut sin Page Experience Update. Här tar vi upp de viktigaste sakerna du behöver ha koll på för att din sajt ska tillmötesgå de nya kraven från Google.