Sökmotorkonsult.se

Guldläge på nätet i ny upplaga

Guldläge på nätet 2021

Ännu en gång har den uppskattade SEO-boken Guldläget på nätet sålt slut. I dag släpper vi därför en fjärde uppdaterad upplaga av boken.

Bakgrunden till att Magnus Bråth och jag skrev Guldläge på nätet från första början är att vi upplevde att det inte fanns en bra bok som sökmotoroptimering på svenska.

Nu har vår SEO-bok sålt i över 7 000 exemplar vilket vittnar om att det finns ett stort intresse att lära sig sökmotoroptimering. Att Guldläge på nätet fortsätter att uppskattas och läsas av de som vill lära sig grunderna inom sökmotoroptimering är förstås väldigt glädjande.

När vi i början av året insåg att tredje upplagan av boken började ta slut var det ett enkelt beslut för oss att börja skriva på en ny uppdaterad version av boken.

Guldläge på nätet släpptes första gången i början av 2014, en andra upplaga kom i augusti 2015, den tredje upplagan släpptes i oktober 2017 och i dag släpps en fjärde uppdaterad upplaga av SEO-boken.

Vad är nytt i nya boken?

Du som läst tidigare upplagor av Guldläge på nätet kommer känna igen dig. För grunderna inom SEO är mer eller mindre samma i dag som för sju år sedan när Magnus och jag skrev första upplagan av boken.

Jämfört med tredje upplagan har vi gjort ungefär 200 olika ändringar. De flesta av dessa är små, knappt märkbara, förändringar. Men vi har självklart även lagt till helt nya delar om exempelvis Core web vitals, E-A-T, röstsök och organisk shopping. I några fall har vi ändrat våra rekommendationer, till exempel gällande brödtext och strukturerad data.

Köp boken!

Nya upplagan av SEO-boken Guldläge på nätet köper du enklast, bäst och billigast direkt av oss här. Boken kostar då 200 kr inklusive moms och frakt. För dig som inte gillar enkelt, bra och billigt går det naturligtvis lika bra att köpa boken hos Adlibris, Bokus, CDON och Amazon.

Köp Guldläge på nätet här >>

 

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

SEO/SEM-synergier

SEO/SEM-synergier

Genom att kombinera insikter från både SEO och SEM kan din marknadsföring bli mer lönsam. Här listar vi fem SEO/SEM-synergier som vi tycker alla sajter som annonserar på Google Ads bör jobba med.

Interna länkar SEO

Interna länkar – En viktig faktor för SEO

Vill du veta mer om hur du kan jobba med interna länkar för att förbättra SEO på din sajt? Vi går igenom flera olika sätt som du kan jobba med internlänkning på.

Maria Fernholm, Michael Wahlgren & Kristian Jältsäter i avsnitt 74 av Sökpodden

#74 Discover

Då var äntligen Sökpodden tillbaka efter ett kortare sommaruppehåll. I detta, vårt 74:e avsnitt, pratar vi om sommarens Googleuppdateringar, hur viktigt Quality Score är numera och så avslutar vi med ett snack om Google Discover. Du lyssnar väl?

Joe Biden, president eller vice president

Google skriver om titlar

Vad tycker du om att Google nu verkar ändra dina titlar i större utsträckning än tidigare i sökresultatet? Många verkar upprörda över denna förändring och att det generellt sett gör titlarna sämre.

Hängmatta sommar

Sommarens algoritmuppdateringar summerade

Det har hänt mycket i sökresultaten i sommar. Här följer en sammanfattning för dig som har haft semester och vill läsa ikapp.