Sökmotorkonsult.se

Guldläge på nätet i ny upplaga

Guldläge på nätet 2021

Ännu en gång har den uppskattade SEO-boken Guldläget på nätet sålt slut. I dag släpper vi därför en fjärde uppdaterad upplaga av boken.

Bakgrunden till att Magnus Bråth och jag skrev Guldläge på nätet från första början är att vi upplevde att det inte fanns en bra bok som sökmotoroptimering på svenska.

Nu har vår SEO-bok sålt i över 7 000 exemplar vilket vittnar om att det finns ett stort intresse att lära sig sökmotoroptimering. Att Guldläge på nätet fortsätter att uppskattas och läsas av de som vill lära sig grunderna inom sökmotoroptimering är förstås väldigt glädjande.

När vi i början av året insåg att tredje upplagan av boken började ta slut var det ett enkelt beslut för oss att börja skriva på en ny uppdaterad version av boken.

Guldläge på nätet släpptes första gången i början av 2014, en andra upplaga kom i augusti 2015, den tredje upplagan släpptes i oktober 2017 och i dag släpps en fjärde uppdaterad upplaga av SEO-boken.

Vad är nytt i nya boken?

Du som läst tidigare upplagor av Guldläge på nätet kommer känna igen dig. För grunderna inom SEO är mer eller mindre samma i dag som för sju år sedan när Magnus och jag skrev första upplagan av boken.

Jämfört med tredje upplagan har vi gjort ungefär 200 olika ändringar. De flesta av dessa är små, knappt märkbara, förändringar. Men vi har självklart även lagt till helt nya delar om exempelvis Core web vitals, E-A-T, röstsök och organisk shopping. I några fall har vi ändrat våra rekommendationer, till exempel gällande brödtext och strukturerad data.

Köp boken!

Nya upplagan av SEO-boken Guldläge på nätet köper du enklast, bäst och billigast direkt av oss här. Boken kostar då 200 kr inklusive moms och frakt. För dig som inte gillar enkelt, bra och billigt går det naturligtvis lika bra att köpa boken hos Adlibris, Bokus, CDON och Amazon.

Köp Guldläge på nätet här >>

 

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Datadriven SEO

Datadriven SEO

Att vara datadriven i sitt SEO-arbete, vad innebär det egentligen? I denna artikel dissekerar vi modeordet datadrivet och ger vår syn på hur detta kan påverka hur man gör sökmotoroptimering.

Simon Davidsson, Michael Wahlgren och Kristian Jältsäter i avsnitt 72 av Sökpodden

#72 It depends

Då var det äntligen dags för avsnitt 72 av Sökpodden. Denna gång har vi fastnat för ämnena sökord per sida, kvalitet på leads på Google Ads och det lite mystiska It depends inom SEO. Du lyssnar väl?

Michael Wahlgren i webbinarstudion hos Pineberry

Vad ska vi prata om i höst?

Vårens webbinarserie inom digital marknadsföring har varit en formidabel succé med runt 1 000 deltagare per tillfälle. Nu har du chansen att bestämma vad vi ska prata om på höstens webbinar. Våra webbinarier har sedan start varit uppskattade vilket vi […]

eurovision 2021 vinnare

Vem vinner Eurovision 2021? – på Google

Det blev äntligen ett Eurovision 2021, efter en lång väntan, men vem vinner? Vi synar söktrenderna i Europa och har hittat en tydlig vinnare. På Google i alla fall.

Coronadoping

Falsk trygghet från coronadopade SEO-resultat

Coronadopade resultat är ett vanligt fenomen bland företag som gynnats av den påskyndande digitaliseringen. Läs mer om coronadoping och varför det är något du behöver vara vaksam på.