Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Härma dina konkurrenter

Härma konkurrenternas SEO - mimareDet låter kanske som ett dåligt råd att man ska härma konkurrenterna, vanligtvis i marknadsföring vill man ju sticka ut på ett eller annat sätt. Åtminstone när det gäller SEO så finns det ingen motsättning mellan dessa, du kan båda härma och sticka ut på samma gång. Sökmotoroptimering kräver ofta att man jobbar på bred front och då finns det inga som helst problem att göra båda sakerna samtidigt.

Välj ut en konkurrent som du vet arbetar med sökmotoroptimering som placerar sig bra på det sökord du är ute efter och se hur han eller hon gör. Vad har han valt för sökord, var får han sina länkar ifrån och ta också en titt på hur sidan är uppbyggd. Det finns ofta mycket att lära och det kan vara så att du missat sökord som ger bra avkastning. När du har bra koll så kan du helt enkelt härma det som är bra. Du kan ta kontakt med dom som länkar till siten och höra om dom inte kan tänka sig länka till din också, någon annan har ju redan gjort det hårda jobbet och hittat webmasters som kan tänka sig länka.

3 kommentarer

  1. […] ett blogginlägg av Magnus Bråth som handlar om att härma sina konkurrenter. Det är helt klart ett enkelt tips för att börja med en SEO-kampanj, titta på vad konkurrenten […]

    Pingback av Härma din konkurrent inom SEO | Carl-Gustav Öberg - Internetentreprenör

  2. Bra tips. Det svider dock när andra härmar en.

    Kommentar av Nabil

  3. Jag härmade några dåliga sajter, så jag ligger sist. Skit oxå:)

    Petter

    Kommentar av Petter Hedman

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Sökpodden ämnen

171 ämnen i Sökpodden

Med 57 avsnitt av Sökpodden inspelade och 3 ämnen i varje avsnitt blir det många att hålla reda på. Här kan du se och söka bland alla de ämnen vi haft med i Sökpodden.

Popular Products – Ny yta att optimera för i organiska sökresultatet

Google lanserar Popular Products som låter användare jämför produkter direkt i det organiska sökresultatet. Här går vi igenom allt vi vet om Popular Products hittills. 

Google förändrar designen av hela serpen

Google förändrar designen för hur sidor presenteras i hela serpen. Förändringen, som vi redan sett på mobil under längre tid, rullas nu ut permanent till desktop. Det här får vissa konsekvenser för din SEO som du bör känna till.

Molly Sanden pojkvän - foto: Nina Kahrobaee

Därför borde Molly Sandén göra en låt som heter ”Pojkvän”

Det finns många områden där det finns tydliga synergier mellan bra innehåll och sökmotoroptimering. Detta gäller till och med i musikbranschen. Men hur då? Det ska vi nu visa.

SEO-året 2019

SEO-året 2019

2019 lider mot sitt slut och det har blivit dags att sammanfatta året som gått ur ett SEO-perspektiv. Vi blickar också framåt och spekulerar i vad 2020 kan komma att innebära.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner