Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Härma dina konkurrenter

Härma konkurrenternas SEO - mimareDet låter kanske som ett dåligt råd att man ska härma konkurrenterna, vanligtvis i marknadsföring vill man ju sticka ut på ett eller annat sätt. Åtminstone när det gäller SEO så finns det ingen motsättning mellan dessa, du kan båda härma och sticka ut på samma gång. Sökmotoroptimering kräver ofta att man jobbar på bred front och då finns det inga som helst problem att göra båda sakerna samtidigt.

Välj ut en konkurrent som du vet arbetar med sökmotoroptimering som placerar sig bra på det sökord du är ute efter och se hur han eller hon gör. Vad har han valt för sökord, var får han sina länkar ifrån och ta också en titt på hur sidan är uppbyggd. Det finns ofta mycket att lära och det kan vara så att du missat sökord som ger bra avkastning. När du har bra koll så kan du helt enkelt härma det som är bra. Du kan ta kontakt med dom som länkar till siten och höra om dom inte kan tänka sig länka till din också, någon annan har ju redan gjort det hårda jobbet och hittat webmasters som kan tänka sig länka.

3 kommentarer

  1. […] ett blogginlägg av Magnus Bråth som handlar om att härma sina konkurrenter. Det är helt klart ett enkelt tips för att börja med en SEO-kampanj, titta på vad konkurrenten […]

    Pingback av Härma din konkurrent inom SEO | Carl-Gustav Öberg - Internetentreprenör

  2. Bra tips. Det svider dock när andra härmar en.

    Kommentar av Nabil

  3. Jag härmade några dåliga sajter, så jag ligger sist. Skit oxå:)

    Petter

    Kommentar av Petter Hedman

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Amazon Ads och Amazon SEO

Sälja på Amazon? – 7 fokusområden att ta i beaktning

Intresserad av att sälja på Amazon? Vi har tagit fram en guide med 7 fokusområden som du bör lägga vikt vid för att lyckas med Amazon som kanal. Det berör allt ifrån försäljningslogik till marknadsföring.

Gratis Google Shopping – Nu även i vanliga sökresultatet

För två månader sen började Google visa organiska sökresultat i Google Shopping-tabben – helt gratis för alla e-handlare. Nu kommer samma förändring även till Googles vanliga sökresultat. Här är vad vi vet hittills.

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Maria Fernholm i avsnitt 62 av Sökpodden

#62 Mygg & Kameler

I avsnitt 62 av Sökpodden frågar vi oss om Core web vitals är något att ha, vi spionerar på konkurrenter med hjälp av auktionsinformationen i Google Ads och så tar vi oss an Amazonutmanaren Facebook Shops. Du lyssnar väl?

Billiga klick och låg konkurrens med Bing Shopping

För några månader sedan lanserades en betaversion av Bing Shopping i Sverige. För de annonsörer som är tidiga med att testa, kan det innebära billiga klick och låg konkurrens.
I denna artikel går vi igenom hur man enkelt kan komma igång med sin Bing annonsering och vilka fördelar det finns med att vara tidig med att testa.

Vad avgör om en annons är bra – CTR eller CR?

Vad är det viktigaste mätetalet vid annonstestning i Google Ads? Är det klickfrekvens (CTR) eller konverteringsgrad (CR)? I denna artikel får du reda på ”svaret” på denna eviga fråga.

Bing Partner


Preferred Facebook Marketing Partner