Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Härma dina konkurrenter

Härma konkurrenternas SEO - mimareDet låter kanske som ett dåligt råd att man ska härma konkurrenterna, vanligtvis i marknadsföring vill man ju sticka ut på ett eller annat sätt. Åtminstone när det gäller SEO så finns det ingen motsättning mellan dessa, du kan båda härma och sticka ut på samma gång. Sökmotoroptimering kräver ofta att man jobbar på bred front och då finns det inga som helst problem att göra båda sakerna samtidigt.

Välj ut en konkurrent som du vet arbetar med sökmotoroptimering som placerar sig bra på det sökord du är ute efter och se hur han eller hon gör. Vad har han valt för sökord, var får han sina länkar ifrån och ta också en titt på hur sidan är uppbyggd. Det finns ofta mycket att lära och det kan vara så att du missat sökord som ger bra avkastning. När du har bra koll så kan du helt enkelt härma det som är bra. Du kan ta kontakt med dom som länkar till siten och höra om dom inte kan tänka sig länka till din också, någon annan har ju redan gjort det hårda jobbet och hittat webmasters som kan tänka sig länka.

3 kommentarer

  1. […] ett blogginlägg av Magnus Bråth som handlar om att härma sina konkurrenter. Det är helt klart ett enkelt tips för att börja med en SEO-kampanj, titta på vad konkurrenten […]

    Pingback av

    Härma din konkurrent inom SEO | Carl-Gustav Öberg - Internetentreprenör

  2. Bra tips. Det svider dock när andra härmar en.

    Kommentar av

    Nabil

  3. Jag härmade några dåliga sajter, så jag ligger sist. Skit oxå:)

    Petter

    Kommentar av

    Petter Hedman

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Facebook subtitles

Facebook Subtitles – så får du textning på din video

Optimera resultatet för dina videoannonser genom att texta dem. Facebook subtitles gör det enklare för användarna att ta till sig ditt budskap. Läs mer!

Kvinna vilar i hängmatta i somrig miljö

Sommarens SEO-nyheter

Bara för att det är sommar är det inte lugnt på SEO-fronten. Här är en sammanfattning av vad som hänt i SEO-världen hittills under sommaren 2019.

Digital Marketing in an AI World Futureproofing Your PPC Agency

Sommarläsning: ”Digital Marketing in an AI World – Futureproofing Your PPC Agency”

Dags för semester och tid i hängmattan? Vad passar då bättre en bok om Google Ads och AI? Vi har läst Frederick Vallaeys nya bok ”Digital Marketing in an AI World – Futureproofing Your PPC Agency” och här kan du läsa vad vi tyckte om boken.

Simon Davidsson, Michael Wahlgren & Viktoria Nerell i avsnitt Sökpodden 51

#51 Optiscore

Snart är det dags för sommarlov för Sökpodden! Men innan dess ska du såklart lyssna på rykande färska avsnitt 51 av Sökpodden där vi pratar som sökresultatets nya utseende, vi går igenom Optimization Score och så avslutar vi med ett snack om O2O.

Local campaigns

Öka antalet fysiska besök med Local campaigns

Local campaigns är en ny kampanjtyp som passar dig som vill driva fysiska besök via Google Ads. Läs mer om Local campaigns här!

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner