Sökmotorkonsult.se

Hitta SEO-personal

Arbete

Många gånger kan man vilja ha SEO-kompetens på det egna företaget. Framför allt brukar jag rekommendera det när det handlar om företag som har riktigt stor potential att få sökmotortrafik. Problemet är att det kan vara väldigt svårt att rekrytera den här kompetensen, mycket beroende på att det är så få som arbetar med det och att det inte finns några egentliga utbildningar eller certifieringar. Vi har själva rekryterat en del folk och jag tänkte att jag skulle tipsa om möjligheter att hitta.

SEO-FORUM.se

På seo-forum.se når man ganska många som jobbar i branschen på ett eller annat sätt. Registrera dig och skriv en post i sektionen för Förmedling av tjänster.

WN.SE

Webmaster Network är ett annat forum som kanske inte är lika spot on som seo-forum.se men det är ändå värt att lägga några minuter på att posta en jobbannons. Registrera dig och starta en tråd i sektionen för Förmedling av Jobb.

SEO FÖR SVENSKAR

På Linkedin hittar du gruppen SEO för svenskar som samlar svenskar som arbetar med sökmotoroptimering eller i närliggande bransher. Om du inte redan har ett linkedinkonto så behöver du registrera dig först, annars ansluter du dig bara till gruppen och lägger upp din jobbannons i avdelningen Jobs. Du hittar gruppen här.

JOINSIMON.SE

Simon Sundén som driver Joinsimon.se har precis lagt till utrymme för jobbannonser och bloggen är ganska rätt för målgruppen. Här hittar du en instruktion om hur du går tillväga för att få finnas med på Joinsimon.se: Söker du personal.

Sidan är senast uppdaterad 2017-11-04

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

DuckDuckGo

Kan DuckDuckGo hota?

Det görs mer än 100 miljoner sökningar om dagen på DuckDuckGo. Innebär detta att Google, Bing och andra sökmotorer ska börja se DuckDuckGo som ett reellt hot?

CPM - cost per mille

Vad är en bra CPM?

Är 72 en bra CPM på Facebook? I denna artikel skriver vi om fyra olika saker som påverkar hur mycket du kommer betala i CPM när du annonserar i sociala medier.

SEM-året 2021

Vår head of SEM Jonathan Olsson summerar Google Ads-året 2021. Allt från ändrade matchtyper till cookie-döden.

SEO-året 2021

SEO-året 2021

2021 börjar lida mot sitt slut och det har blivit dags att sammanfatta året som gått ur ett SEO-perspektiv.

Victor Alenlid, Nicklas Krus och Michael Wahlgren i avsnitt 78 av Sökpodden

#78 Läckor

Då var det dags för årets sista avsnitt av Sökpodden. Denna gång är våra ämnen risker inom SEO, vi pratar läckor på Google Ads och sist men inte minst dyker vi ned i annonsering på Pinterest. Du lyssnar väl?