Sökmotorkonsult.se

Hjälp oss välja titel

rösta på bästa titeln

Igår publicerade vi en artikel som handlade om att Google breddat utseendet på sökresultatet. En konsekvens av denna förändring är att det finns plats för längre titlar. Nu vill ha din hjälp att välja titel!

För någon vecka sedan började Google använda en bredare version av sökresultat vilket vi skrev om på Sökmotorkonsult.se igår. Det bredare sökresultatet innebär bland annat att vi får plats med längre titlar och du kan numera använda hela 68 tecken i titeln.

Detta innebär såklart att det är hög tid att justera ens titlar och utnyttja det extra utrymme som ges. För vår del kommer vi såklart börja med våra viktigaste sidor och en av dessa är vår sida på Pineberry.com om SEOMed denna sida vill vi synas på sökorden ”seo” och ”sökmotoroptimering” och då främst på  ”seo”.

Som det ser ut nu har vi titeln:Sökmotoroptimering (SEO) med Pineberry” – frågan är hur vi ska ändra titeln.

Jag vill din åsikt! Hur ska vi ändra titeln när det finns mer utrymme att spela med? Vi har gjort tre förslag, rösta på det du tycker är bäst:

Vilken titel ska vi välja?

Se resultat

Loading ... Loading ...

Tack för hjälpen!

Sidan är senast uppdaterad 2019-09-17

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Tilde Mattsson, Michael Wahlgren och Nicklas Krus i avsnitt 83 av Sökpodden

#83 Trender

Webmaster Guidelines är en het potatis som det pratas om i avsnitt 83 av Sökpodden. Tilde, Micke och Nicklas snackar även om varför de gillar Google Trends och vad som är bra att tänka på när du utvärderar din annonsering på TikTok. Du lyssnar väl?

lyssnar google på mig

Lyssnar Google på mig? – Är din integritet i fara?

Du är i en konversation med dina vänner om att åka på semester, och plötsligt dyker en annons för en tropisk resort upp. Du har just upplevt ett av de många sätt på vilka Google använder våra samtal för att […]

Representation blir rankingfaktor i bildsöket

Google kommer förändra hur de rankar bilder i syfte att göra bildsöket mer inkluderande – och i högre grad visa en större variation bilder baserat på personers utseenden.

pins

Pinnar du dina RSAs?

Föredrar du att pinna rubriker och beskrivningar i dina RSAs eller kör du helt utan pins i dina annonser? Det finns bra argument för båda ståndpunkterna och det är svårt att med säkerhet veta vilken väg som är bäst att välja.

Brödrost

Så optimerar du för People also ask

People also ask erbjuder en underutnyttjad möjlighet till bättre synlighet på Google. Lär dig mer om hur du får din sajt att synas i People also ask.