Sökmotorkonsult.se

Hjälp oss välja titel

rösta på bästa titeln

Igår publicerade vi en artikel som handlade om att Google breddat utseendet på sökresultatet. En konsekvens av denna förändring är att det finns plats för längre titlar. Nu vill ha din hjälp att välja titel!

För någon vecka sedan började Google använda en bredare version av sökresultat vilket vi skrev om på Sökmotorkonsult.se igår. Det bredare sökresultatet innebär bland annat att vi får plats med längre titlar och du kan numera använda hela 68 tecken i titeln.

Detta innebär såklart att det är hög tid att justera ens titlar och utnyttja det extra utrymme som ges. För vår del kommer vi såklart börja med våra viktigaste sidor och en av dessa är vår sida på Pineberry.com om SEOMed denna sida vill vi synas på sökorden ”seo” och ”sökmotoroptimering” och då främst på  ”seo”.

Som det ser ut nu har vi titeln:Sökmotoroptimering (SEO) med Pineberry” – frågan är hur vi ska ändra titeln.

Jag vill din åsikt! Hur ska vi ändra titeln när det finns mer utrymme att spela med? Vi har gjort tre förslag, rösta på det du tycker är bäst:

Vilken titel ska vi välja?

Se resultat

Loading ... Loading ...

Tack för hjälpen!

Sidan är senast uppdaterad 2019-09-17

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Visualisering av hur MySpace kändes mot slutet, som en stor spökstad. Några suddiga personer syns framför MySpace loggan.

MySpace – Från social mediejätte till spökstad

Lär dig mer om en av de första stora sociala nätverksplattformarna på internet, MySpace. Hitta ut hur sajten grundades, och hur den kom att bli en av de mest populära mötesplatserna på nätet under storhetstiden. Läs också om uppköpet av MySpace och hur det ledde till miljonförluster, samt om sajtens nedgång mot slutet.

Mockup-bild: Bing powered by ChatGPT

Microsoft ryktas implementera ChatGPT i Bing

Microsoft ryktas ha långtgående planer på att implementera ChatGPT i sin sökmotor Bing inom kort. Skulle ryktet visa sig stämma kan det skaka om sökmotormarknaden som vi känner den rejält.

Champagne-guld

SEM-året 2022

Vår head of SEM Felix Brynje summerar SEM-året 2022. Stort fokus på privacy och Smart shopping som ersattes av Performance Max är några av de saker du kan läsa om i denna artikel.

SEO-året 2022 - en nyårsresumé

SEO-året 2022

Slutet på coronadopingen, hela tio kända algoritmuppdateringar och alla pratar ChatGPT. Det har varit ett händelserikt SEO-år även i år. Här är vår årskrönika för SEO-året 2022.

Red alert

Så kan ChatGPT påverka Googles framtid

Kan ChatGPT på allvar rubba Googles dominans på sökmotormarknaden? I den här artikeln spekulerar vi hur framtiden kan komma att se ut.