Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 14 954 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Hur många länkar får dina blogginlägg?

T55Om du har en blogg som du uppdaterar någorlunda ofta, har du funderat på hur mycket länkar ett av dina vanliga inlägg får? Det är faktiskt inte alls särskilt ofta som det blir någon vidare mängd, de allra flesta blogginläggen får inga länkar alls. Någon feedaggregator kanske ger dig en men den försvinner oftast efter ett litet tag, någon gång ibland får du en länk av någon annan bloggare men hur ofta är det egentligen?

Innebörden av det här är att om du skulle se till att få en eller två inlänkar till varje inlägg, om du faktiskt skulle spendera lite tid på att se till att dina inlägg uppmärksammades så har du ett enormt försprång mot alla andra bloggare. Om du varje gång du skrivit en post tar kontakt med en bloggare som du vet borde vara intresserad och helt enkelt frågar om denne kan tänka sig skriva om ditt blogginlägg är vägen till en riktigt stark blogg inte särskilt lång.

4 kommentarer

  1. Det finns även vissa webbsajter där man kan lägga till sina blogginlägg och få en länk tillbaka.

    Kommentar av

    Fredrik

  2. Ja, i de flesta av dem ramlar man antingen väldigt fort neråt i hierarkin eller faktiskt helt bort från sidor som kan spindlas av Google.

    Kommentar av Magnus

  3. Prata med människor verkar ju vara the shit :)

    Kommentar av

    Momo

  4. Fast det kostar ju oftast en slant :)

    Kommentar av

    Fredrik Södergren

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Marie Fernholm, Michael Wahlgren och Viktor Calmhede i Sökpodden avsnitt 38

#38 Zuckerbergs hotell

Ingen kan väl ha missat de senaste veckornas artiklar om Facebook och Cambridge Analytica-skandalen. I avsnitt 38 av Sökpodden börjar vi såklart i denna soppa. Därefter dyker vi ner i ämnet SEO och hosting för att sist men inte minst prata om varför dynamiska annonser på Facebook blivit en sådan stor och effektiv funktion för många annonsörer.

Vyfilter i Google Analytics

Vyfilter i Google Analytics

I Google Analytics går det att applicera filter på vynivå. Vyfilter används för att filtrera och ändra data innan det når våra rapporter. Vi går här igenom vilka för- och nackdelar det finns samt att vi ger några exempel på vyfilter som alla med ett Google Analytics-konto bör fundera på att implementera.

GoogleCoin kryptovaluta

Google lanserar sin egen kryptovaluta – GCoin

Efter mycket hemlighetsmakeri och en hel del rykten släpper nu Google årets största Google-nyhet; i sommar kommer Googles egna kryptovaluta GCoin. Detta för att konkurrera med kryptovalutor som BitCoin, OneCoin och Ethereum. Det hela började med att Google i mars […]

Instagram bilder

Instagrambilder 2018 – så får du rätt storlek!

Instagram är en visuell plattform, använder du den optimala storleken på dina Instagrambilder? Vi går igenom Instagrams bildstorlekarna och tips och tricks som hjälper dig lyckas med Instagram! Om du vill nå ut till många kan Instagram vara en lämplig […]

Viktor Calmhede, Simon Davidsson och Michael Wahlgren i Sökpodden avsnitt 37

#37 Googles ansvar

Så var det äntligen dags för denna månads avsnitt av Sökpodden. Denna gång inleder vi med den stora debatten kring Googles ansvar, vi dyker ned i vanliga missförstånd om SEO och så avslutar med en diskussion om annonsväxling på Google AdWords. Lyssna nu!

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner