Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 14 954 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Hur många länkar får dina blogginlägg?

T55Om du har en blogg som du uppdaterar någorlunda ofta, har du funderat på hur mycket länkar ett av dina vanliga inlägg får? Det är faktiskt inte alls särskilt ofta som det blir någon vidare mängd, de allra flesta blogginläggen får inga länkar alls. Någon feedaggregator kanske ger dig en men den försvinner oftast efter ett litet tag, någon gång ibland får du en länk av någon annan bloggare men hur ofta är det egentligen?

Innebörden av det här är att om du skulle se till att få en eller två inlänkar till varje inlägg, om du faktiskt skulle spendera lite tid på att se till att dina inlägg uppmärksammades så har du ett enormt försprång mot alla andra bloggare. Om du varje gång du skrivit en post tar kontakt med en bloggare som du vet borde vara intresserad och helt enkelt frågar om denne kan tänka sig skriva om ditt blogginlägg är vägen till en riktigt stark blogg inte särskilt lång.

4 kommentarer

  1. Det finns även vissa webbsajter där man kan lägga till sina blogginlägg och få en länk tillbaka.

    Kommentar av

    Fredrik

  2. Ja, i de flesta av dem ramlar man antingen väldigt fort neråt i hierarkin eller faktiskt helt bort från sidor som kan spindlas av Google.

    Kommentar av Magnus

  3. Prata med människor verkar ju vara the shit :)

    Kommentar av

    Momo

  4. Fast det kostar ju oftast en slant :)

    Kommentar av

    Fredrik Södergren

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

mobile first index

Google Mobile First Index

Mobile first index är en av de större förändringarna som har gjorts från Google håll på länge. Det kommer innebära att fokus flyttas allt mer till mobiler. Vi har punktat ner några utmaningar för svenska sajter.

custom affinity audience

Missa inte custom affinity audiences i AdWords

Skapa egna anpassade målgrupper för dina displaykampanjer genom att rikta dig mot intressen som du kan välja själv. I följande artikel går vi igenom hur du gör!

adwords budget

Google AdWords kan nu dubblera din dagsbudget

Google AdWords ändrar hur mycket du kan spendera per dag och kan nu spendera upp till dubbelt så mycket som din dagsbudget men inte överskrida din månadsbudget. Det här kan få stora konsekvenser för din annonsering om du exempelvis har många korta kampanjer. Läs mer!

Google Global Site Tag gtag.js

Google släpper ”Global Site Tag” (gtag.js)

Google har uppdaterat sin spårningkod för Google Analytics och Google AdWords till gtag.js. Vi går igenom vad vi vet och vad hur den påverkar dig. Få en förståelse för Google nya gtag och säkerställ att du inte tappar viktig data.

Så fungerar Facebook overlays

Facebooks nya overlays ger dig möjligheten att effektivt dra uppmärksamheten till dina dynamiska annonser. Skapa skräddarsydda overlays så kan du visa information som pris, frakt eller popularitet för varje produkt i ditt sortiment

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner