Sökmotorkonsult.se

Om du är inloggad får du ett annat resultat

GoogleEtt vanligt nybörjarmisstag när man kontrollerar vilken position man lyckats ta med sin sida är att vara inloggad på ett Google-konto. Det påverkar hur resultatet ser ut oavsett om du har historik påslaget eller inte. Sidor du besöker ofta kommer att flyttas runt i sökresultatet och alltså visas på en plats där övriga sökare inte ser det.

En annan vanlig miss är när man kontrollerar resultat i andra länder. För det första gäller det att besöka rätt Google med rätt språk, alltså för Finland gäller Google.fi med finska (om det inte är svenska sökningar i Finland man vill kolla). Det andra är att om du sitter i Sverige får du inte samma resultat som någon som söker i Finland. Du måste använda någon form av tjänst (VPN t ex) som flyttar din position till Finland för att få riktigt rätt resultat.

Sidan är senast uppdaterad 2014-03-19

En kommentar

  1. […] Om du är inloggad får du ett annat resultat Dela det här inlägget! Twitter Digg Facebook Delicious StumbleUpon Google Bookmarks LinkedIn Technorati Favorites Det här inlägget postades den 31 Okt 2009 klockan 22:05, och ligger i kategorin Länkar. Du kan följa alla svar på detta inlägg via RSS 2.0. Du kan hoppa till slutet och lämna ett svar. Pingbacks ör för närvarande inte tillåtet. blog comments powered by Disqus var disqus_url = ’http://tobiasaberg.se/index.php/2009/10/31/om-du-ar-inloggad-far-du-ett-annat-resultat/ ’; var disqus_container_id = ’disqus_thread’; var facebookXdReceiverPath = ’http://tobiasaberg.se/wp-content/plugins/disqus-comment-system/xd_receiver.htm’; var DsqLocal = { ’trackbacks’: [ ], ’trackback_url’: ’http://tobiasaberg.se/index.php/2009/10/31/om-du-ar-inloggad-far-du-ett-annat-resultat/trackback/’ }; […]

    Pingback av Om du är inloggad får du ett annat resultat « Tobias

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Kristian Jältsäter, Michael Wahlgren och Simon Davidsson i avsnitt 79 av Sökpodden.

#79 Rätt budget

Årets första avsnitt av Sökpodden handlar om att sätta rätt marknadsföringsbudget, det snackas om ny mål i Google Ads och så avslutas avsnittet med en diskussion om vanliga anledningar till att SEO misslyckas. Du lyssnar väl?

FloC blir Topics

Google dumpar FloC

Google gör sig av med FloC efter mycket kritik. Det nya system kommer istället heta Topics och vara helt fokuserat kring ämnen.

Antal offertförfrågningar Pineberry.com per år

Långsiktig digital marknadsföring lönar sig

Det är inte bara inom SEO det finns stora fördelar med att vara långsiktig. Detta gäller för alla former av digital marknadsföring vilket vi visar genom vår egen utveckling de senaste sju åren.

DuckDuckGo

Kan DuckDuckGo hota?

Det görs mer än 100 miljoner sökningar om dagen på DuckDuckGo. Innebär detta att Google, Bing och andra sökmotorer ska börja se DuckDuckGo som ett reellt hot?

CPM - cost per mille

Vad är en bra CPM?

Är 72 en bra CPM på Facebook? I denna artikel skriver vi om fyra olika saker som påverkar hur mycket du kommer betala i CPM när du annonserar i sociala medier.