Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Sökmotorkonsult.se

Kräv transparens av din sökmotoroptimerare

Att köpa tjänsten sökmotoroptimering kan vara väldigt komplicerat och sätten att sälja sökmotoroptimering varierar kraftigt. Eftersom tjänsten är så pass komplicerad är det enormt viktigt att du som kund sätter dig in i vad du faktiskt får för pengarna. Jag ska ta ett exempel som en kollega till mig berättat.

Min kollega ledde ett större företag som köpte in sökmotoroptimering för ganska stora pengar inom ett av de mest konkurrensutsatta segmenten. De hade förstaposition på ett antal termer och fick rejält med både trafik och kunder från detta. De var alltså ganska nöjda men det finns ett rejält men, deras leverantör kunde inte berätta vad som gjordes, de kunde visa på resultat men inte visa nåra metoder. Som kund skulle jag aldrig acceptera det här och det gjorde inte min kollega heller. Eftersom de faktiskt betalade en summa som motsvarade ganska många heltidstjänster valde han att helt sonika anställa egna optimerare efter år av beroende av leverantören.

Det här kan verka konstigt men jag är övertygad om att han gjorde helt rätt, om man som byrå eller konsult inte redovisar vad som gjorts är det i mina ögon samma sak som att man inte gjort något. Skulle du acceptera det av någon annan leverantör?

En SEO-byrå som är transparent levererar därmed något helt annat, de levererar en investering snarare än en tjänst. Genom att du vet vad som händer och vad som hänt kan du jämföra priser med andra och du kan dessutom fortsätta arbetet själv, långsiktigt så tjänar du mycket mer än på garanterade resultat från något företag som du inte har en aning om vad dom gör. Du ökar till och med värdet på din site och ditt företag för bra sökmotoroptimering som är transparent bygger långsiktigt värde.

Nu ska det sägas att vi jobbar helt transparent men jag skriver inte den här bloggposten för att göra reklam för oss utan det är tvärt om, vi jobbar transparent av samma anledning som jag skriver den här posten; det är helt enkelt bäst.

En kommentar

  1. […] Bråth har även skrivit ett inlägg på Pineberrys hemsida med titeln ”Kräv transparens av din sökmotoroptimerare”. Väljer att bryta ut följande citat […]

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Så får du koll på din Canonical

I denna guide lär vi dig i tre enkla steg att undvika de eventuella problem som canonicals kan skapa.

Michael Wahlgren Rand Fishkin

Höjdpunkter från SMX München

SMX i München är slut för i år. Vi var på plats och ger dig vår bild av en av världens mest populära konferenser inom SEO och SEM.

crawl budget

Crawl budget

Vill du veta hur du kan få Google att spindla fler sidor på din webbplats? Fokusera då arbetet på Crawl budget och hur Google besöker din webbplats.

Handla i butik

Facebook offline-konverteringar

Nu kan du med hjälp av Facebook spåra din online-marknadsföring direkt till din butik med offline konverteringar.

pristillägg

Öka din CTR med AdWords nya pristillägg

Har ditt företag konkurrenskraftiga priser? Då är det dags att testa Adwords nya pristillägg och boosta er annonsering! Lär dig hur du går tillväga hos oss på sökmotorkonsult.se