Sökmotorkonsult.se

Kräv transparens av din sökmotoroptimerare

förklaring

Att köpa tjänsten ”sökmotoroptimering” kan vara väldigt komplicerat och de sätt den säljs på varierar kraftigt.

Eftersom tjänsten är så pass komplicerad är det enormt viktigt att du som kund sätter dig in i vad du faktiskt får för pengarna. Jag ska ta ett exempel berättat för mig av en kollega.

”Min kollega ledde ett större företag som köpte in sökmotoroptimering för ganska stora pengar inom ett av de mest konkurrensutsatta segmenten. De hade förstaposition på ett antal termer och fick rejält med både trafik och kunder från detta. De var alltså ganska nöjda men deras leverantör kunde inte berätta vad som gjordes. De kunde visa på resultat men inte visa vilka metoder de använde. Som kund skulle jag aldrig acceptera det här och det gjorde inte min kollega heller. Eftersom de faktiskt betalade en summa som motsvarade ganska många heltidstjänster valde han att helt sonika anställa egna optimerare efter att ha varit beroende av leverantören i flera år.”

Transparens ger fördelar

Det här kan verka konstigt men jag är övertygad om att han gjorde helt rätt. Om man som byrå eller konsult inte redovisar vad som gjorts är det i mina ögon samma sak som att man inte gjort något. Skulle du acceptera det av någon annan leverantör?

En SEO-byrå som är transparent levererar därmed något helt annat, de levererar en investering snarare än en tjänst. Genom att du vet vad som händer och vad som hänt kan du jämföra priser med andra och du kan dessutom fortsätta arbetet själv. Långsiktigt så tjänar du mycket mer än på garanterade resultat från något företag som du inte har en aning om vad dom gör. Du ökar till och med värdet på din site och ditt företag då bra sökmotoroptimering som är transparent bygger långsiktigt värde.

Nu ska det sägas att vi jobbar helt transparent, och jag skriver inte den här bloggposten för att göra reklam för oss utan det är tvärtom. Vi jobbar transparent av samma anledning som jag skriver den här posten; det är helt enkelt bäst.

Sidan är senast uppdaterad 2022-05-03

En kommentar

  1. […] Bråth har även skrivit ett inlägg på Pineberrys hemsida med titeln ”Kräv transparens av din sökmotoroptimerare”. Väljer att bryta ut följande citat […]

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Avsnitt 88 av Sökpodden med Sonlard Berglund, Michael Wahlgren och Ricci Chan-Udom

#88 Framtiden för länkar

I avsnitt 88 av Sökpodden dissekerar vi Metas nya ramverk Performance 5 innan vi går vidare till ett snack om Google Sheets och SEO. Vi avslutar med en diskussion om länkar kommer minska i betydelse. Lyssna gärna!

När börjar julen? Börjar julen tidigare varje år?

När börjar julen? Är det tidigare varje år?

Julhandeln tycks börja tidigare varje år. Men när börjar julen på riktigt? Är det när de första butikerna börjar dekorera inför julen? Eller först på julafton? Vad det än är, är det en sak som är säker: vi har svaret. Läs vidare!

kan man köpa facebook likes?

Ska man köpa likes på Facebook & Instagram (eller vilken social media som helst)?

Kan man köpa Facebook-följare, Instagram-likes eller Tiktok-följare? Ja, men det är ingen bra idé. Varför? Jo, det kan vi förklara för dig. Vi ger dig också tips och idéer om hur du kan arbeta med sociala medier utan att behöva köpa likes.

hemstickade plagget

Det hemstickade plagget – vann den på söket?

För ungefär två veckor sen gjorde jag en genomgång av tänkbara kandidater för Årets Julklapp 2022. Idag släpptes nyheten vad som till slut fick äran, och det blev det hemstickade plagget. Men är det också detta också poppis på Google? Låt oss ta en titt.

Årets julklapp 2022

Vad blir Årets julklapp 2022?

Det är den tid på året igen då vi alla börjar fundera på vad vi ska köpa till jul. Men vad blir den heta julklappen i år? Vi har tagit en titt på söket och hittat några produkter och tjänster som sannolikt kommer att vara populära julklappar 2022. Här kommer de bästa julklapparna enligt söktrenderna!