Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 14 954 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Kräv transparens av din sökmotoroptimerare

Att köpa tjänsten sökmotoroptimering kan vara väldigt komplicerat och sätten att sälja sökmotoroptimering varierar kraftigt. Eftersom tjänsten är så pass komplicerad är det enormt viktigt att du som kund sätter dig in i vad du faktiskt får för pengarna. Jag ska ta ett exempel som en kollega till mig berättat.

Min kollega ledde ett större företag som köpte in sökmotoroptimering för ganska stora pengar inom ett av de mest konkurrensutsatta segmenten. De hade förstaposition på ett antal termer och fick rejält med både trafik och kunder från detta. De var alltså ganska nöjda men det finns ett rejält men, deras leverantör kunde inte berätta vad som gjordes, de kunde visa på resultat men inte visa nåra metoder. Som kund skulle jag aldrig acceptera det här och det gjorde inte min kollega heller. Eftersom de faktiskt betalade en summa som motsvarade ganska många heltidstjänster valde han att helt sonika anställa egna optimerare efter år av beroende av leverantören.

Det här kan verka konstigt men jag är övertygad om att han gjorde helt rätt, om man som byrå eller konsult inte redovisar vad som gjorts är det i mina ögon samma sak som att man inte gjort något. Skulle du acceptera det av någon annan leverantör?

En SEO-byrå som är transparent levererar därmed något helt annat, de levererar en investering snarare än en tjänst. Genom att du vet vad som händer och vad som hänt kan du jämföra priser med andra och du kan dessutom fortsätta arbetet själv, långsiktigt så tjänar du mycket mer än på garanterade resultat från något företag som du inte har en aning om vad dom gör. Du ökar till och med värdet på din site och ditt företag för bra sökmotoroptimering som är transparent bygger långsiktigt värde.

Nu ska det sägas att vi jobbar helt transparent men jag skriver inte den här bloggposten för att göra reklam för oss utan det är tvärt om, vi jobbar transparent av samma anledning som jag skriver den här posten; det är helt enkelt bäst.

En kommentar

  1. […] Bråth har även skrivit ett inlägg på Pineberrys hemsida med titeln ”Kräv transparens av din sökmotoroptimerare”. Väljer att bryta ut följande citat […]

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Årets Julklapp 2018

Vad blir Årets Julklapp 2018?

Har du börjat köpa julklapparna ännu? Vi jämför sökvolymen för populära produkter och tjänster för att hitta vad som blir årets julklapp 2018!

Web summit 2018

Web summit 2018

Vi har varit på Web summit 2018. I denna artikel berättar vi hur vi upplevde denna megakonferens i Lissabon.

motiv i dynamiska annonser

Facebook motiv – bästa tipset inför Black Friday

Hur ska du sticka ut med dina Facebook annonser under Black Friday? I följande artikel går vi igenom hur du lägger till motiv i dynamiska annonser. Läs mer här!

uteslut-mobilappar

Undvik att displayannonser syns i mobilappar

Om du vill undvika att dina Display-annonser syns i mobilappar behöver du se över inställningarna i Google Ads. Läs mer här!

Nicklas Krus, Michael Wahlgren och Simon Davidsson i avsnitt 43 av Sökpodden

#43 Shoppingrabatter

Denna månad blev avsnittet av Sökpodden fullspäckat. Vi börjar med att prata CSS och Shoppingrabatter, sen fortsätter vi med en efterlängtad SEO-clinic. Avslutar gör vi med lookalikes på Facebook. Vi hoppas att du lyssnar!

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner