Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 14 954 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Kräv transparens av din sökmotoroptimerare

Att köpa tjänsten sökmotoroptimering kan vara väldigt komplicerat och sätten att sälja sökmotoroptimering varierar kraftigt. Eftersom tjänsten är så pass komplicerad är det enormt viktigt att du som kund sätter dig in i vad du faktiskt får för pengarna. Jag ska ta ett exempel som en kollega till mig berättat.

Min kollega ledde ett större företag som köpte in sökmotoroptimering för ganska stora pengar inom ett av de mest konkurrensutsatta segmenten. De hade förstaposition på ett antal termer och fick rejält med både trafik och kunder från detta. De var alltså ganska nöjda men det finns ett rejält men, deras leverantör kunde inte berätta vad som gjordes, de kunde visa på resultat men inte visa nåra metoder. Som kund skulle jag aldrig acceptera det här och det gjorde inte min kollega heller. Eftersom de faktiskt betalade en summa som motsvarade ganska många heltidstjänster valde han att helt sonika anställa egna optimerare efter år av beroende av leverantören.

Det här kan verka konstigt men jag är övertygad om att han gjorde helt rätt, om man som byrå eller konsult inte redovisar vad som gjorts är det i mina ögon samma sak som att man inte gjort något. Skulle du acceptera det av någon annan leverantör?

En SEO-byrå som är transparent levererar därmed något helt annat, de levererar en investering snarare än en tjänst. Genom att du vet vad som händer och vad som hänt kan du jämföra priser med andra och du kan dessutom fortsätta arbetet själv, långsiktigt så tjänar du mycket mer än på garanterade resultat från något företag som du inte har en aning om vad dom gör. Du ökar till och med värdet på din site och ditt företag för bra sökmotoroptimering som är transparent bygger långsiktigt värde.

Nu ska det sägas att vi jobbar helt transparent men jag skriver inte den här bloggposten för att göra reklam för oss utan det är tvärt om, vi jobbar transparent av samma anledning som jag skriver den här posten; det är helt enkelt bäst.

En kommentar

  1. […] Bråth har även skrivit ett inlägg på Pineberrys hemsida med titeln ”Kräv transparens av din sökmotoroptimerare”. Väljer att bryta ut följande citat […]

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Nicklas Krus, Michael Wahlgren och Simon Davidsson i avsnitt 40 av Sökpodden

#40 Amazon SEO

Nytt avsnitt av Sökpodden ute! Denna gång är våra ämnen Amazon SEO, schemaläggning på Google AdWords samt automatiska regler på Facebook. Lyssna gärna på #40 av Sökpodden.

Google-kommandon / Sökkommandon

Topp 6 Google-kommandon

Google-kommandon kan hjälpa till i ditt SEO-arbete. I denna artikel listar vi våra sex favoriter bland alla de olika sökkommandon som står till buds. Vilken är din egen favorit?

Michael Wahlgren Rand Fishkin Lost and Founder

Bokrecension: Lost and Founder av Rand Fishkin

Gillar du entreprenörskap och SEO? Då har vi den perfekta boken till hängmattan i sommar. Vi har läst SEO-profilen Rand Fishkin nya bok Lost and Founder och kan varmt rekommendera den.

ad_suggestions_adwords_automatiska_annonser

Automatiska annonsförslag i AdWords

Från och med 1 juni 2018 kan AdWords själva börjar lägga in annonser i AdWords-konton. Till en början gäller detta inte svenska annonser. Läs mer här!

topp 20

8 år senare rankar bara 20 % topp 20

Är det försent att börja med SEO? Inte om du kollar på denna undersökningen i alla fall. För här kan vi se att av de sajter som rankade topp 20 för åtta år sedan är det endast fyra sajter kvar.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner