Sökmotorkonsult.se

LinkedIn ger dig en länk eller två

linkedin

Att ha en profil på LinkedIn är faktiskt lite bättre än det verkar. Det kan förstås vara bra på många sätt, kanske kan man få ett kanonjobb eller hitta uppdrag men det har faktiskt en SEO-fördel med. Du kan nämligen ange din hemsida och få en riktig länk till din företagssida eller blogg (eller båda för den delen). Det är inte världens starkaste länk, om du inte ser till att profilsidan får inlänkar, men det är en relevant länk på en site med hög trust så det kan vara en bra start när du börjar din sökmotoroptimering.

Sidan är senast uppdaterad 2014-03-19

6 kommentarer

  1. Linkedin har nu lagt till nofollowtagg på sidorna så värdet har tyvärr försvunnit.

    Kommentar av Magnus

  2. Finns det andra sidor som inte har nofollow?

    Kommentar av Gabriel

  3. Jodå, det finns ganska gott om sådana, den här t ex.

    Kommentar av Magnus

  4. Hej Magnus

    En bra artikel. har du något mer tips på en bra sida att länka sig på?

  5. Gäller detta fortfarande?

    Kommentar av Patrik

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

DuckDuckGo

Kan DuckDuckGo hota?

Det görs mer än 100 miljoner sökningar om dagen på DuckDuckGo. Innebär detta att Google, Bing och andra sökmotorer ska börja se DuckDuckGo som ett reellt hot?

CPM - cost per mille

Vad är en bra CPM?

Är 72 en bra CPM på Facebook? I denna artikel skriver vi om fyra olika saker som påverkar hur mycket du kommer betala i CPM när du annonserar i sociala medier.

SEM-året 2021

Vår head of SEM Jonathan Olsson summerar Google Ads-året 2021. Allt från ändrade matchtyper till cookie-döden.

SEO-året 2021

SEO-året 2021

2021 börjar lida mot sitt slut och det har blivit dags att sammanfatta året som gått ur ett SEO-perspektiv.

Victor Alenlid, Nicklas Krus och Michael Wahlgren i avsnitt 78 av Sökpodden

#78 Läckor

Då var det dags för årets sista avsnitt av Sökpodden. Denna gång är våra ämnen risker inom SEO, vi pratar läckor på Google Ads och sist men inte minst dyker vi ned i annonsering på Pinterest. Du lyssnar väl?