Sökmotorkonsult.se

Liten tjuvtitt på Twitter-data

Nicholas Christakis sociala nätverk
Vi håller på och genomför en lite större undersökning över upplevelsen av Twitter och tänkte ge en liten tjuvtitt på datan. Eftersom undersökningen inte är klar än och urvalet är lite skevt så får ni ta det för vad det är, en tjuvtitt helt enkelt.

Något som är klart aktuellt just nu är delaktighetsfrågan. Om sanningen ska fram så känner sig våra respondenter ganska delaktiga men det är en viss spridning.

Hur delaktig känner du dig i konversationen på Twitter?

Diagram delaktighet på TwitterSå här ser svaren ut på frågan ”Hur delaktig känner du dig i konversationen på Twitter?” Skalan är från 1 Inte Delaktig till 5 Mycket Delaktig.

Jag tycker det är anmärkningsvärt att det är så pass många (14) som svarat att de inte känner sig delaktiga (som du ser är det ett litet snitt av populationen så vi kan nog inte dra några slutsatser om alla här).
 

Hur viktig känner du dig i konversationen på Twitter?

Diagram Hur viktig TwitterNär det gäller frågan hur viktiga vi känner oss på Twitter så är det en klar övervikt mot Oviktig (1) jämfört med Mycket Viktig (5). Det här är förstås en lite knivig fråga för oss stackars svenskar att svara på men det är ändå intressant att se att vi känner oss ganska oviktiga.
 
 
 

Hur ofta känner du dig utanför på Twitter?

Utanförskap på Twitter - diagramSå här ser svaren däremot ut på frågan om hur ofta vi känner oss utanför på Twitter. Skalan börjar på Aldrig (1) och går till Ofta (5).

De allra flesta i undersökningen känner sig aldrig utanför men det är värt att notera att det finns några som svarat ofta. I mina ögon kan det helt klart vara något att fundera över.
 
 

Det här var som sagt en liten tjuvtitt, vi kommer följa upp med mer och mer detaljerad data senare men tills dess skulle jag be dig om att fylla i enkäten om du inte redan gjort det, vi behöver din hjälp för vi vill ha fler svar.

Sidan är senast uppdaterad 2014-03-19

2 kommentarer

  1. Det är en spännande information.
    Liten del av aktiva användare, men att vi inte känner oss mer delaktiga är ju lite speciellt. Undra vad det beror på?

    Kommentar av Petter

  2. Använder inte twitter och det verkar ju inte vara något som man missar.

    Kommentar av wahlamn

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

budget Google Ads

Så kan du tänka kring din budget på Google Ads

Hur stor är en bra Google Ads-budget? Om det är första gången du bestämmer din budget för Google Ads kan det vara svårt att veta vad som är en rimlig nivå. Men det finns några faktorer som kan hjälpa dig att hitta rätt.

höststäda sajten

Hitta glömda subdomäner

Det är inte alls omöjligt att det gömmer sig glömda subdomäner på din webbsajt. Framförallt om sajten är gammal. I denna artikel lär du dig hur du hittar dessa subdomäner.

Helpful content

Få sajter påverkade i Helpful content update

Det har nu gått drygt två veckor sedan Google lanserade sin Helpful content update för engelska sökningar. Vi har undersökt hur algoritmuppdateringen påverkat sajter i Storbritannien och USA. 

Bilddagboken "fjortis"-selfie

Minns du Bilddagboken?

Hela tanken bakom bilddagboken, eller bdb som det också kallades, var att ha en bild som dagboksinlägg istället för ett blogginlägg. När sajten grundades hade många skaffat sin första digitalkamera eller till och med sin första mobil med inbyggd kamera, och bloggar var populära. Så det var ett logiskt steg att sätta ihop de två. Men mot slutet av 00-talet försvann sajten. Vad hände egentligen?

Kristian Jältsäter, Michael Wahlgren och Victor Alenlid i avsnitt 85 av Sökpodden

#85 Sökordslös framtid

Vad händer i en sökordslös framtid? Detta är ett av ämnena i avsnitt 85 av Sökpodden. Det diskuteras även Domain Rating och andra länkmått samt moderna kontostrukturer i Google Ads. Du lyssnar väl?