Missa inte våra populära och kostnadsfria webbinarier! Våra populära webbinarier! ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Liten tjuvtitt på Twitter-data

Nicholas Christakis sociala nätverk
Vi håller på och genomför en lite större undersökning över upplevelsen av Twitter och tänkte ge en liten tjuvtitt på datan. Eftersom undersökningen inte är klar än och urvalet är lite skevt så får ni ta det för vad det är, en tjuvtitt helt enkelt.

Något som är klart aktuellt just nu är delaktighetsfrågan. Om sanningen ska fram så känner sig våra respondenter ganska delaktiga men det är en viss spridning.

Hur delaktig känner du dig i konversationen på Twitter?

Diagram delaktighet på TwitterSå här ser svaren ut på frågan ”Hur delaktig känner du dig i konversationen på Twitter?” Skalan är från 1 Inte Delaktig till 5 Mycket Delaktig.

Jag tycker det är anmärkningsvärt att det är så pass många (14) som svarat att de inte känner sig delaktiga (som du ser är det ett litet snitt av populationen så vi kan nog inte dra några slutsatser om alla här).
 

Hur viktig känner du dig i konversationen på Twitter?

Diagram Hur viktig TwitterNär det gäller frågan hur viktiga vi känner oss på Twitter så är det en klar övervikt mot Oviktig (1) jämfört med Mycket Viktig (5). Det här är förstås en lite knivig fråga för oss stackars svenskar att svara på men det är ändå intressant att se att vi känner oss ganska oviktiga.
 
 
 

Hur ofta känner du dig utanför på Twitter?

Utanförskap på Twitter - diagramSå här ser svaren däremot ut på frågan om hur ofta vi känner oss utanför på Twitter. Skalan börjar på Aldrig (1) och går till Ofta (5).

De allra flesta i undersökningen känner sig aldrig utanför men det är värt att notera att det finns några som svarat ofta. I mina ögon kan det helt klart vara något att fundera över.
 
 

Det här var som sagt en liten tjuvtitt, vi kommer följa upp med mer och mer detaljerad data senare men tills dess skulle jag be dig om att fylla i enkäten om du inte redan gjort det, vi behöver din hjälp för vi vill ha fler svar.

2 kommentarer

  1. Det är en spännande information.
    Liten del av aktiva användare, men att vi inte känner oss mer delaktiga är ju lite speciellt. Undra vad det beror på?

    Kommentar av Petter

  2. Använder inte twitter och det verkar ju inte vara något som man missar.

    Kommentar av wahlamn

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

amazon se lansering

Lanseringsstrategier för Amazon.se utan annonsplattform

Amazon.se lanseras utan Amazon Advertising, vilket delvis ändrar spelreglerna? Vi går igenom vad som förändras och vad du bör tänka på från ett marknadsföringsperspektiv.

branschen rasar

Google tar bort söktermer – branschen rasar

Stora förändringar i Google Ads. Söktermsrapporten kommer framöver inte innehålla alla sökord du köpt klick på. Google hävdar att det har med integritet att göra, medan branschen är mycket upprörd över denna nyhet.

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Jonathan Olsson i Sökpodden avsnitt 63

#63 Chatvertising

Då var Sökpodden äntligen tillbaka efter ett kortare sommarlov. I avsnitt 63 står Amazon Ads, omnämnanden inom SEO och Click to messenger på Facebook på tapeten. Du lyssnar väl?

Så lyckas du med din SEO på Google efter Amazons intåg

Med Amazons lansering i Sverige får många e-handlare en ny stark konkurrent att tampas med i sökresultaten på Google. Här får du tips på hur du lägger upp din SEO-strategi för att äga ditt segment på Google – före Amazon och alla andra.

pengarisoporna

Kasta inte bort dina pengar – använd söktermsrapporten i Google Ads och annonsera mer effektivt

För att lyckas med din annonsering ställs det höga krav på den löpande optimeringen. Att gå igenom söktermsrapporten i Google Ads är en viktig nyckel till att betala för relevanta klick och på den vägen driva värdefull trafik till din […]

Bing Partner


Preferred Facebook Marketing Partner