Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Liten tjuvtitt på Twitter-data

Nicholas Christakis sociala nätverk
Vi håller på och genomför en lite större undersökning över upplevelsen av Twitter och tänkte ge en liten tjuvtitt på datan. Eftersom undersökningen inte är klar än och urvalet är lite skevt så får ni ta det för vad det är, en tjuvtitt helt enkelt.

Något som är klart aktuellt just nu är delaktighetsfrågan. Om sanningen ska fram så känner sig våra respondenter ganska delaktiga men det är en viss spridning.

Hur delaktig känner du dig i konversationen på Twitter?

Diagram delaktighet på TwitterSå här ser svaren ut på frågan ”Hur delaktig känner du dig i konversationen på Twitter?” Skalan är från 1 Inte Delaktig till 5 Mycket Delaktig.

Jag tycker det är anmärkningsvärt att det är så pass många (14) som svarat att de inte känner sig delaktiga (som du ser är det ett litet snitt av populationen så vi kan nog inte dra några slutsatser om alla här).
 

Hur viktig känner du dig i konversationen på Twitter?

Diagram Hur viktig TwitterNär det gäller frågan hur viktiga vi känner oss på Twitter så är det en klar övervikt mot Oviktig (1) jämfört med Mycket Viktig (5). Det här är förstås en lite knivig fråga för oss stackars svenskar att svara på men det är ändå intressant att se att vi känner oss ganska oviktiga.
 
 
 

Hur ofta känner du dig utanför på Twitter?

Utanförskap på Twitter - diagramSå här ser svaren däremot ut på frågan om hur ofta vi känner oss utanför på Twitter. Skalan börjar på Aldrig (1) och går till Ofta (5).

De allra flesta i undersökningen känner sig aldrig utanför men det är värt att notera att det finns några som svarat ofta. I mina ögon kan det helt klart vara något att fundera över.
 
 

Det här var som sagt en liten tjuvtitt, vi kommer följa upp med mer och mer detaljerad data senare men tills dess skulle jag be dig om att fylla i enkäten om du inte redan gjort det, vi behöver din hjälp för vi vill ha fler svar.

2 kommentarer

  1. Det är en spännande information.
    Liten del av aktiva användare, men att vi inte känner oss mer delaktiga är ju lite speciellt. Undra vad det beror på?

    Kommentar av Petter

  2. Använder inte twitter och det verkar ju inte vara något som man missar.

    Kommentar av wahlamn

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Maria Fernholm i avsnitt 62 av Sökpodden

#62 Mygg & Kameler

I avsnitt 62 av Sökpodden frågar vi oss om Core web vitals är något att ha, vi spionerar på konkurrenter med hjälp av auktionsinformationen i Google Ads och så tar vi oss an Amazonutmanaren Facebook Shops. Du lyssnar väl?

Billiga klick och låg konkurrens med Bing Shopping

För några månader sedan lanserades en betaversion av Bing Shopping i Sverige. För de annonsörer som är tidiga med att testa, kan det innebära billiga klick och låg konkurrens.
I denna artikel går vi igenom hur man enkelt kan komma igång med sin Bing annonsering och vilka fördelar det finns med att vara tidig med att testa.

Vad avgör om en annons är bra – CTR eller CR?

Vad är det viktigaste mätetalet vid annonstestning i Google Ads? Är det klickfrekvens (CTR) eller konverteringsgrad (CR)? I denna artikel får du reda på ”svaret” på denna eviga fråga.

Web vitals

Core web vitals blir rankingfaktor

Core Web Vitals kallas de universella mätetal som Google menar att alla webbplatsägare bör fokusera på för att förbättra sina sidor ur ett användarperspektiv. Dessa mätetal ska i framtiden även bli en rankingfaktor i det organiska sökresultatet. Här är allt vi vet hittills.

Sökvolymsquiz SEO-snack

Sökvolymsquiz på torsdag

Missa inte vårt Sökvolymquiz på torsdag kl 16:00! Det kommer vara rafflande, roligt och gå undan. Vi ses på Zoom på torsdag!

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner