Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Lönsamhet är A och O inom sökmotoroptimering

Till skillnad från i princip all annan marknadsföring så går det att få direkt avkastning på ett fantastiskt sätt inom SEO. Naturligtvis ska du se till att få det eftersom det är möjligt. 

Om du är van att jobba med reklam så är du van att byrån kostar pengar. Visst kommer du bygga upp ditt varumärke och tjäna pengar i framtiden men det behöver inte vara så inom sökmotoroptimering. Du ska hellre tänka på hur mycket pengar du kommer tjäna när du väljer SEO-byrå.

Eftersom SEO inte alls är saturerat, det finns fortfarande utrymme för massor av optimering på massor av sökord, så är det ofta ganska lätt att få tag på riktigt lönsamma sökord. Det är något du i princip bara ska misslyckas med om du jobbar med någon sorts generell ”synlighet” hellre än riktigt sökmotoroptimering. I dagsläget är det fraser med 1, 2 eller 3 ord som i princip i samtliga branscher är de mest lönsamma. Tänk Bil, Köpa Bil, Köpa Ny Bil.

Om du inte tjänar pengar på din sökmotoroptimering idag så kan det bero på två saker, du har antingen valt fel sökord eller så har du inte fått resultat på orden. Om du inte tjänar pengar så prata med din SEO-byrå redan idag, det ska gå att ordna!

Om du vill prata mer om det här så finns kommentarsfältet nedan men det går också att träffa mig och oss andra på SEO-snack ikväll på Sue Ellen i Stockholm.

 

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Sökpodden ämnen

171 ämnen i Sökpodden

Med 57 avsnitt av Sökpodden inspelade och 3 ämnen i varje avsnitt blir det många att hålla reda på. Här kan du se och söka bland alla de ämnen vi haft med i Sökpodden.

Popular Products – Ny yta att optimera för i organiska sökresultatet

Google lanserar Popular Products som låter användare jämför produkter direkt i det organiska sökresultatet. Här går vi igenom allt vi vet om Popular Products hittills. 

Google förändrar designen av hela serpen

Google förändrar designen för hur sidor presenteras i hela serpen. Förändringen, som vi redan sett på mobil under längre tid, rullas nu ut permanent till desktop. Det här får vissa konsekvenser för din SEO som du bör känna till.

Molly Sanden pojkvän - foto: Nina Kahrobaee

Därför borde Molly Sandén göra en låt som heter ”Pojkvän”

Det finns många områden där det finns tydliga synergier mellan bra innehåll och sökmotoroptimering. Detta gäller till och med i musikbranschen. Men hur då? Det ska vi nu visa.

SEO-året 2019

SEO-året 2019

2019 lider mot sitt slut och det har blivit dags att sammanfatta året som gått ur ett SEO-perspektiv. Vi blickar också framåt och spekulerar i vad 2020 kan komma att innebära.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner