Sökmotorkonsult.se

Lönsamhet är A och O inom sökmotoroptimering

Till skillnad från i princip all annan marknadsföring så går det att få direkt avkastning på ett fantastiskt sätt inom SEO. Naturligtvis ska du se till att få det eftersom det är möjligt. 

Om du är van att jobba med reklam så är du van att byrån kostar pengar. Visst kommer du bygga upp ditt varumärke och tjäna pengar i framtiden men det behöver inte vara så inom sökmotoroptimering. Du ska hellre tänka på hur mycket pengar du kommer tjäna när du väljer SEO-byrå.

Eftersom SEO inte alls är saturerat, det finns fortfarande utrymme för massor av optimering på massor av sökord, så är det ofta ganska lätt att få tag på riktigt lönsamma sökord. Det är något du i princip bara ska misslyckas med om du jobbar med någon sorts generell ”synlighet” hellre än riktigt sökmotoroptimering. I dagsläget är det fraser med 1, 2 eller 3 ord som i princip i samtliga branscher är de mest lönsamma. Tänk Bil, Köpa Bil, Köpa Ny Bil.

Om du inte tjänar pengar på din sökmotoroptimering idag så kan det bero på två saker, du har antingen valt fel sökord eller så har du inte fått resultat på orden. Om du inte tjänar pengar så prata med din SEO-byrå redan idag, det ska gå att ordna!

Om du vill prata mer om det här så finns kommentarsfältet nedan men det går också att träffa mig och oss andra på SEO-snack ikväll på Sue Ellen i Stockholm.

 

Sidan är senast uppdaterad 2019-09-17

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

budget Google Ads

Så kan du tänka kring din budget på Google Ads

Hur stor är en bra Google Ads-budget? Om det är första gången du bestämmer din budget för Google Ads kan det vara svårt att veta vad som är en rimlig nivå. Men det finns några faktorer som kan hjälpa dig att hitta rätt.

höststäda sajten

Hitta glömda subdomäner

Det är inte alls omöjligt att det gömmer sig glömda subdomäner på din webbsajt. Framförallt om sajten är gammal. I denna artikel lär du dig hur du hittar dessa subdomäner.

Helpful content

Få sajter påverkade i Helpful content update

Det har nu gått drygt två veckor sedan Google lanserade sin Helpful content update för engelska sökningar. Vi har undersökt hur algoritmuppdateringen påverkat sajter i Storbritannien och USA. 

Bilddagboken "fjortis"-selfie

Minns du Bilddagboken?

Hela tanken bakom bilddagboken, eller bdb som det också kallades, var att ha en bild som dagboksinlägg istället för ett blogginlägg. När sajten grundades hade många skaffat sin första digitalkamera eller till och med sin första mobil med inbyggd kamera, och bloggar var populära. Så det var ett logiskt steg att sätta ihop de två. Men mot slutet av 00-talet försvann sajten. Vad hände egentligen?

Kristian Jältsäter, Michael Wahlgren och Victor Alenlid i avsnitt 85 av Sökpodden

#85 Sökordslös framtid

Vad händer i en sökordslös framtid? Detta är ett av ämnena i avsnitt 85 av Sökpodden. Det diskuteras även Domain Rating och andra länkmått samt moderna kontostrukturer i Google Ads. Du lyssnar väl?