Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Lönsamhet är A och O inom sökmotoroptimering

Till skillnad från i princip all annan marknadsföring så går det att få direkt avkastning på ett fantastiskt sätt inom SEO. Naturligtvis ska du se till att få det eftersom det är möjligt. 

Om du är van att jobba med reklam så är du van att byrån kostar pengar. Visst kommer du bygga upp ditt varumärke och tjäna pengar i framtiden men det behöver inte vara så inom sökmotoroptimering. Du ska hellre tänka på hur mycket pengar du kommer tjäna när du väljer SEO-byrå.

Eftersom SEO inte alls är saturerat, det finns fortfarande utrymme för massor av optimering på massor av sökord, så är det ofta ganska lätt att få tag på riktigt lönsamma sökord. Det är något du i princip bara ska misslyckas med om du jobbar med någon sorts generell ”synlighet” hellre än riktigt sökmotoroptimering. I dagsläget är det fraser med 1, 2 eller 3 ord som i princip i samtliga branscher är de mest lönsamma. Tänk Bil, Köpa Bil, Köpa Ny Bil.

Om du inte tjänar pengar på din sökmotoroptimering idag så kan det bero på två saker, du har antingen valt fel sökord eller så har du inte fått resultat på orden. Om du inte tjänar pengar så prata med din SEO-byrå redan idag, det ska gå att ordna!

Om du vill prata mer om det här så finns kommentarsfältet nedan men det går också att träffa mig och oss andra på SEO-snack ikväll på Sue Ellen i Stockholm.

 

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Maria Fernholm i avsnitt 62 av Sökpodden

#62 Mygg & Kameler

I avsnitt 62 av Sökpodden frågar vi oss om Core web vitals är något att ha, vi spionerar på konkurrenter med hjälp av auktionsinformationen i Google Ads och så tar vi oss an Amazonutmanaren Facebook Shops. Du lyssnar väl?

Billiga klick och låg konkurrens med Bing Shopping

För några månader sedan lanserades en betaversion av Bing Shopping i Sverige. För de annonsörer som är tidiga med att testa, kan det innebära billiga klick och låg konkurrens.
I denna artikel går vi igenom hur man enkelt kan komma igång med sin Bing annonsering och vilka fördelar det finns med att vara tidig med att testa.

Vad avgör om en annons är bra – CTR eller CR?

Vad är det viktigaste mätetalet vid annonstestning i Google Ads? Är det klickfrekvens (CTR) eller konverteringsgrad (CR)? I denna artikel får du reda på ”svaret” på denna eviga fråga.

Web vitals

Core web vitals blir rankingfaktor

Core Web Vitals kallas de universella mätetal som Google menar att alla webbplatsägare bör fokusera på för att förbättra sina sidor ur ett användarperspektiv. Dessa mätetal ska i framtiden även bli en rankingfaktor i det organiska sökresultatet. Här är allt vi vet hittills.

Sökvolymsquiz SEO-snack

Sökvolymsquiz på torsdag

Missa inte vårt Sökvolymquiz på torsdag kl 16:00! Det kommer vara rafflande, roligt och gå undan. Vi ses på Zoom på torsdag!

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner