Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Lönsamhet är A och O inom sökmotoroptimering

Till skillnad från i princip all annan marknadsföring så går det att få direkt avkastning på ett fantastiskt sätt inom SEO. Naturligtvis ska du se till att få det eftersom det är möjligt. 

Om du är van att jobba med reklam så är du van att byrån kostar pengar. Visst kommer du bygga upp ditt varumärke och tjäna pengar i framtiden men det behöver inte vara så inom sökmotoroptimering. Du ska hellre tänka på hur mycket pengar du kommer tjäna när du väljer SEO-byrå.

Eftersom SEO inte alls är saturerat, det finns fortfarande utrymme för massor av optimering på massor av sökord, så är det ofta ganska lätt att få tag på riktigt lönsamma sökord. Det är något du i princip bara ska misslyckas med om du jobbar med någon sorts generell ”synlighet” hellre än riktigt sökmotoroptimering. I dagsläget är det fraser med 1, 2 eller 3 ord som i princip i samtliga branscher är de mest lönsamma. Tänk Bil, Köpa Bil, Köpa Ny Bil.

Om du inte tjänar pengar på din sökmotoroptimering idag så kan det bero på två saker, du har antingen valt fel sökord eller så har du inte fått resultat på orden. Om du inte tjänar pengar så prata med din SEO-byrå redan idag, det ska gå att ordna!

Om du vill prata mer om det här så finns kommentarsfältet nedan men det går också att träffa mig och oss andra på SEO-snack ikväll på Sue Ellen i Stockholm.

 

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Facebook subtitles

Facebook Subtitles – så får du textning på din video

Optimera resultatet för dina videoannonser genom att texta dem. Facebook subtitles gör det enklare för användarna att ta till sig ditt budskap. Läs mer!

Kvinna vilar i hängmatta i somrig miljö

Sommarens SEO-nyheter

Bara för att det är sommar är det inte lugnt på SEO-fronten. Här är en sammanfattning av vad som hänt i SEO-världen hittills under sommaren 2019.

Digital Marketing in an AI World Futureproofing Your PPC Agency

Sommarläsning: ”Digital Marketing in an AI World – Futureproofing Your PPC Agency”

Dags för semester och tid i hängmattan? Vad passar då bättre en bok om Google Ads och AI? Vi har läst Frederick Vallaeys nya bok ”Digital Marketing in an AI World – Futureproofing Your PPC Agency” och här kan du läsa vad vi tyckte om boken.

Simon Davidsson, Michael Wahlgren & Viktoria Nerell i avsnitt Sökpodden 51

#51 Optiscore

Snart är det dags för sommarlov för Sökpodden! Men innan dess ska du såklart lyssna på rykande färska avsnitt 51 av Sökpodden där vi pratar som sökresultatets nya utseende, vi går igenom Optimization Score och så avslutar vi med ett snack om O2O.

Local campaigns

Öka antalet fysiska besök med Local campaigns

Local campaigns är en ny kampanjtyp som passar dig som vill driva fysiska besök via Google Ads. Läs mer om Local campaigns här!

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner