Sökmotorkonsult.se

När konsulten pratar om Meta Keywords

SEO konsult

Om det finns något tips jag skulle vilja ge till dig som försöker reda ut saker om SEO så är det att lyssna noga efter de två orden Meta Keywords. Om personen som förklarar för dig, försöker sälja till dig eller vill ha anställning hos dig börjar prata om Meta Keywords så är det bara att stänga av öronen.

Meta Keywords har inte använts på mycket länge av Google, det var innan Googles tid en av de viktigare faktorerna. Folk som säljer förändringar i Meta Keywords säljer snake oil.

Det kan finnas anledningar att ha bra unika Meta Keywords eftersom en del andra marginalsökmotorer använder sig av dom. Jag anser att man av den anledningen ska sätta dom men att tro att det gör någon skillnad för positionerna i Googles resultat är ett misstag som bara begås av den som inte kan SEO.

Sidan är senast uppdaterad 2014-03-19

2 kommentarer

  1. […] I denna text bör sökordet förekomma. Du kan också lägga in Meta Keywords, men dessa har spelat ut sin roll enligt många […]

    Pingback av Fixa bra SEO på etikettsidor i Wordpress | Pontus hörna

  2. […] förekomma, samt relaterad information om möjligt. Meta Description ska dock inte blandas ihop med Meta Keywords, dessa är inte längre aktuella och kan till och med vara skadliga om det görs […]

    Pingback av Viktiga faktorer för bra SEO content | atomia-site-title

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

DuckDuckGo

Kan DuckDuckGo hota?

Det görs mer än 100 miljoner sökningar om dagen på DuckDuckGo. Innebär detta att Google, Bing och andra sökmotorer ska börja se DuckDuckGo som ett reellt hot?

CPM - cost per mille

Vad är en bra CPM?

Är 72 en bra CPM på Facebook? I denna artikel skriver vi om fyra olika saker som påverkar hur mycket du kommer betala i CPM när du annonserar i sociala medier.

SEM-året 2021

Vår head of SEM Jonathan Olsson summerar Google Ads-året 2021. Allt från ändrade matchtyper till cookie-döden.

SEO-året 2021

SEO-året 2021

2021 börjar lida mot sitt slut och det har blivit dags att sammanfatta året som gått ur ett SEO-perspektiv.

Victor Alenlid, Nicklas Krus och Michael Wahlgren i avsnitt 78 av Sökpodden

#78 Läckor

Då var det dags för årets sista avsnitt av Sökpodden. Denna gång är våra ämnen risker inom SEO, vi pratar läckor på Google Ads och sist men inte minst dyker vi ned i annonsering på Pinterest. Du lyssnar väl?