Sökmotorkonsult.se

När konsulten pratar om Meta Keywords

SEO konsult

Om det finns något tips jag skulle vilja ge till dig som försöker reda ut saker om SEO så är det att lyssna noga efter de två orden Meta Keywords. Om personen som förklarar för dig, försöker sälja till dig eller vill ha anställning hos dig börjar prata om Meta Keywords så är det bara att stänga av öronen.

Meta Keywords har inte använts på mycket länge av Google, det var innan Googles tid en av de viktigare faktorerna. Folk som säljer förändringar i Meta Keywords säljer snake oil.

Det kan finnas anledningar att ha bra unika Meta Keywords eftersom en del andra marginalsökmotorer använder sig av dom. Jag anser att man av den anledningen ska sätta dom men att tro att det gör någon skillnad för positionerna i Googles resultat är ett misstag som bara begås av den som inte kan SEO.

2 kommentarer

  1. […] I denna text bör sökordet förekomma. Du kan också lägga in Meta Keywords, men dessa har spelat ut sin roll enligt många […]

    Pingback av Fixa bra SEO på etikettsidor i Wordpress | Pontus hörna

  2. […] förekomma, samt relaterad information om möjligt. Meta Description ska dock inte blandas ihop med Meta Keywords, dessa är inte längre aktuella och kan till och med vara skadliga om det görs […]

    Pingback av Viktiga faktorer för bra SEO content | atomia-site-title

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Jonathan Olsson, Michael Wahlgren och Maria Fernholm i avsnitt 65 av Sökpodden

#65 Smalt eller svalt

Då var det äntligen dags för avsnitt 65 av Sökpodden. Denna gång pratar Maria, Jonathan och Michael om inlärningsfasen på Facebook Ads, startsidan & SEO och avslutar med ett snack om app-kampanjer på Google Ads. Du lyssnar väl?

Gratis Google Shopping är nu live i Sverige

De kostnadsfria Google Shopping-resultaten är nu live i Sverige. Förändringen ger e-handlare nya möjligheter att driva köpstark trafik till sina sajter från Google. 

Digital PR & SEO

Så nyttjar du synergierna mellan SEO och Digital PR på bästa sätt

Genom att nyttja synergierna mellan SEO och Digital PR kan du driva mer trafik från Google och samtidigt stärka ditt varumärke. Lär dig mer om hur de olika disciplinerna kan växelverka med varandra för att lyfta din verksamhet till nya höjder.

attribution-facebook-28-dagar

Facebook tar bort 28 dagars attributionsfönstret

Facebook väljer att plocka bort deras längsta attributions fönster på 28 dagar. En förändring som kommer påverka många av oss annonsörer på Facebook. Läs mer om hur det kommer påverka er här!

Singles' day, singlarnas dag 2020

Singles’ Day – Allt du behöver veta om nya ”Black Friday”

Först Black Friday, Cyber Monday, Black Week, Cyber Weekend och nu Singles’ day? Ja, de börjar dyka upp fler kampanjperioder på höstens säljmarknad. Här är allt du behöver veta om Singlarnas Dag och vad de kan göra för din business.

Bing Partner


Preferred Facebook Marketing Partner