Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

När konsulten pratar om Meta Keywords

SEO konsult

Om det finns något tips jag skulle vilja ge till dig som försöker reda ut saker om SEO så är det att lyssna noga efter de två orden Meta Keywords. Om personen som förklarar för dig, försöker sälja till dig eller vill ha anställning hos dig börjar prata om Meta Keywords så är det bara att stänga av öronen.

Meta Keywords har inte använts på mycket länge av Google, det var innan Googles tid en av de viktigare faktorerna. Folk som säljer förändringar i Meta Keywords säljer snake oil.

Det kan finnas anledningar att ha bra unika Meta Keywords eftersom en del andra marginalsökmotorer använder sig av dom. Jag anser att man av den anledningen ska sätta dom men att tro att det gör någon skillnad för positionerna i Googles resultat är ett misstag som bara begås av den som inte kan SEO.

2 kommentarer

  1. […] I denna text bör sökordet förekomma. Du kan också lägga in Meta Keywords, men dessa har spelat ut sin roll enligt många […]

    Pingback av Fixa bra SEO på etikettsidor i Wordpress | Pontus hörna

  2. […] förekomma, samt relaterad information om möjligt. Meta Description ska dock inte blandas ihop med Meta Keywords, dessa är inte längre aktuella och kan till och med vara skadliga om det görs […]

    Pingback av Viktiga faktorer för bra SEO content | atomia-site-title

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Nicklas Krus, Michael Wahlgren och Björn Bydén i avsnitt 59 av Sökpodden

#59 Gasa eller bromsa?

Hur ska du tänka kring din digitala marknadsföring i kristider? Vilka utmaningar finns vid SEO-migreringar? Hur kalibrerar jag min attributionsmodell? Detta är tre av frågorna som vi tar oss an i avsnitt 59 av Sökpodden.

betalvägg strukturerad data

Strukturerad data för innehåll bakom betalvägg

Undvik att ditt innehåll bakom betalvägg klassas som cloaking. I det här inlägget går Fredrik igenom hur du använder strukturerad data för att göra det tydligt för Google vad besökaren måste betala för att få se.

Långdistanslöpare springer i solnedgång

Långsiktig SEO – En lönsam investering

Under årets Webbdagarna höll Björn Bydén från Pineberry en föreläsning på hur företag kan jobba långsiktigt med SEO på ett sätt som bidrar med kundvärde, bygger varumärke och är väldigt lönsamt. Här är en kortare sammanfattning av den föreläsningen.

SEO i kristider

När händelser sker i vår omvärld är det många som tar hjälp av Google för att inhämta mer information. Här tipsar vi om hur samhällsbärande instanser kan jobba för att snabbt fånga upp vilka frågor medborgarna ställer i syfte att kunna bidra med sakliga och korrekta svar.

JavaScript SEO – Få Google att gilla din snygga sajt

Här är ett inlägg om vad JavaScript är, hur de ställer till problem för dig som jobbar med SEO och vad du kan göra för att lösa det.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner