Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Vem vill läsa en bok om SEO? – ny upplaga av Guldläge på nätet

Nya Guldläge på nätet har anlänt - Michael Wahlgren

Kan en bok om SEO verkligen sälja? var reaktionen när vi lanserade Guldläge på nätet. Nu är boken slutsåld – och idag landade en ny upplaga av boken på vår trappa.

När Magnus Bråth och jag släppte SEO-boken Guldläge på nätet i början av 2014 var vi osäkra kring hur stort intresset skulle vara. Vi visste såklart att SEO är viktigt för de flesta företag men därifrån till att vilja läsa en bok om sökmotoroptimering är ett ganska stort steg.

När vårt förlag Kalla Kulor sedan sålde in första upplagan av boken till press så var en vanlig fråga: ”vem vill läsa en bok om SEO?”. Nu vet vi att svaret på den frågan är att många vill läsa och lära sig om SEO. Första upplagan om 2000 böcker sålde slut innan sommaren och sedan dess har vi skrivit klart en ny uppdaterad version av boken.

Vad är nytt?

Guldläge på nätet - litenVi har skrivit cirka 20 helt nya sidor (av totalt 110 sidor) samt tagit bort ungefär 10 sidor som vi inte tycker är relevanta längre. Stora delar av det nya materialet är sådant som efterfrågats av läsarna, exempelvis fler typer av länkstrategier, mer information om metoder för att bekämpa duplicerat innehåll och tips på hur du kan hålla dig uppdaterad med vad som händer i sökmotorvärlden. Dessutom har vi lagt till saker som vi själva insett att vi missat i första upplagan, som val av domän och brödsmulor.

Naturligtvis har vi även uppdaterat boken med några av de största snackisarna sedan förra upplagan, så som Mobilegeddon och betydelsen av https. På några ställen har våra rekommendationer ändrats, till exempel längden på titel, vikten av HTML-sajtkarta och placering av sökord i rubrik.

Men du som läst första upplagan av Guldläge på nätet kommer känna igen stora delar av boken. För det har inte hänt så mycket i sökmotorvärlden de senaste 1,5 åren. Sökmotoroptimering idag fungerar på nästan samma sätt som då.

Köp boken!

Nya upplagan av Guldläge på nätet anlände från tryckeriet idag så den går att köpa direkt av oss här. Boken kostar 200 kr inklusive moms och frakt. Från måndag 24:e augusti går boken även att köpa på ställen där böcker säljs som Adlibris, Bokus och CDON.

Köp Guldläge på nätet här >>

 

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Amazon Ads och Amazon SEO

Sälja på Amazon? – 7 fokusområden att ta i beaktning

Intresserad av att sälja på Amazon? Vi har tagit fram en guide med 7 fokusområden som du bör lägga vikt vid för att lyckas med Amazon som kanal. Det berör allt ifrån försäljningslogik till marknadsföring.

Gratis Google Shopping – Nu även i vanliga sökresultatet

För två månader sen började Google visa organiska sökresultat i Google Shopping-tabben – helt gratis för alla e-handlare. Nu kommer samma förändring även till Googles vanliga sökresultat. Här är vad vi vet hittills.

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Maria Fernholm i avsnitt 62 av Sökpodden

#62 Mygg & Kameler

I avsnitt 62 av Sökpodden frågar vi oss om Core web vitals är något att ha, vi spionerar på konkurrenter med hjälp av auktionsinformationen i Google Ads och så tar vi oss an Amazonutmanaren Facebook Shops. Du lyssnar väl?

Billiga klick och låg konkurrens med Bing Shopping

För några månader sedan lanserades en betaversion av Bing Shopping i Sverige. För de annonsörer som är tidiga med att testa, kan det innebära billiga klick och låg konkurrens.
I denna artikel går vi igenom hur man enkelt kan komma igång med sin Bing annonsering och vilka fördelar det finns med att vara tidig med att testa.

Vad avgör om en annons är bra – CTR eller CR?

Vad är det viktigaste mätetalet vid annonstestning i Google Ads? Är det klickfrekvens (CTR) eller konverteringsgrad (CR)? I denna artikel får du reda på ”svaret” på denna eviga fråga.

Bing Partner


Preferred Facebook Marketing Partner