Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 14 954 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Vem vill läsa en bok om SEO? – ny upplaga av Guldläge på nätet

Nya Guldläge på nätet har anlänt - Michael Wahlgren

Kan en bok om SEO verkligen sälja? var reaktionen när vi lanserade Guldläge på nätet. Nu är boken slutsåld – och idag landade en ny upplaga av boken på vår trappa.

När Magnus Bråth och jag släppte SEO-boken Guldläge på nätet i början av 2014 var vi osäkra kring hur stort intresset skulle vara. Vi visste såklart att SEO är viktigt för de flesta företag men därifrån till att vilja läsa en bok om sökmotoroptimering är ett ganska stort steg.

När vårt förlag Kalla Kulor sedan sålde in första upplagan av boken till press så var en vanlig fråga: ”vem vill läsa en bok om SEO?”. Nu vet vi att svaret på den frågan är att många vill läsa och lära sig om SEO. Första upplagan om 2000 böcker sålde slut innan sommaren och sedan dess har vi skrivit klart en ny uppdaterad version av boken.

Vad är nytt?

Guldläge på nätet - litenVi har skrivit cirka 20 helt nya sidor (av totalt 110 sidor) samt tagit bort ungefär 10 sidor som vi inte tycker är relevanta längre. Stora delar av det nya materialet är sådant som efterfrågats av läsarna, exempelvis fler typer av länkstrategier, mer information om metoder för att bekämpa duplicerat innehåll och tips på hur du kan hålla dig uppdaterad med vad som händer i sökmotorvärlden. Dessutom har vi lagt till saker som vi själva insett att vi missat i första upplagan, som val av domän och brödsmulor.

Naturligtvis har vi även uppdaterat boken med några av de största snackisarna sedan förra upplagan, så som Mobilegeddon och betydelsen av https. På några ställen har våra rekommendationer ändrats, till exempel längden på titel, vikten av HTML-sajtkarta och placering av sökord i rubrik.

Men du som läst första upplagan av Guldläge på nätet kommer känna igen stora delar av boken. För det har inte hänt så mycket i sökmotorvärlden de senaste 1,5 åren. Sökmotoroptimering idag fungerar på nästan samma sätt som då.

Köp boken!

Nya upplagan av Guldläge på nätet anlände från tryckeriet idag så den går att köpa direkt av oss här. Boken kostar 200 kr inklusive moms och frakt. Från måndag 24:e augusti går boken även att köpa på ställen där böcker säljs som Adlibris, Bokus och CDON.

Köp Guldläge på nätet här >>

 

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Automatiska händelser på Facebook

Automatiska händelser på Facebook kan hjälpa dig att spåra händelser utan ytterligare implementering av pixlar. I följande artikel går vi igenom när detta kan vara ett bra alternativt, eller mindre bra att använda sig av.

Utmaningar med mobile first indexing

Google fortsätter rulla ut mobile first indexing. I förra veckan kom den största flytten av sajter till mobile first indexing vi sett hittills. Läs vår lägesuppdatering och vad du behöver ha koll på.

Maria Fernholm, Michael Wahlgren och Erik Allerth i avsnitt 42 av Sökpodden

#42 Länkskatt

Vad innebär EUs nya länkskatt? Vad är en bra ROAS? Finns det billiga klick på Facebook? Detta är några av frågorna som vi ställer i detta septemberavsnitt av Sökpodden. Lyssna gärna!

Emarketer Amazon 3e storst

Amazon går om Microsoft som annonsplattform

Amazons annonsplattform fortsätter att göra framsteg. Enligt en färsk rapport från Emarketer har Amazon nu gått om Microsoft och är den tredje största annonsplattformen i USA. Endast giganterna Google och Facebook är större. Kommer även Amazons annonsplattform bli något att räkna med i Sverige när e-handelsjätten lanserar här?

personliga jordgubbar

Inte lika personliga sökresultat på Google längre

Tidigare var alla sökresultat personliga. Numera tar Google främst hänsyn till din geografiska plats samt vad du nyligen googlat efter när de personaliserar ditt sökresultat.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner