Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 14 954 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Vem vill läsa en bok om SEO? – ny upplaga av Guldläge på nätet

Nya Guldläge på nätet har anlänt - Michael Wahlgren

Kan en bok om SEO verkligen sälja? var reaktionen när vi lanserade Guldläge på nätet. Nu är boken slutsåld – och idag landade en ny upplaga av boken på vår trappa.

När Magnus Bråth och jag släppte SEO-boken Guldläge på nätet i början av 2014 var vi osäkra kring hur stort intresset skulle vara. Vi visste såklart att SEO är viktigt för de flesta företag men därifrån till att vilja läsa en bok om sökmotoroptimering är ett ganska stort steg.

När vårt förlag Kalla Kulor sedan sålde in första upplagan av boken till press så var en vanlig fråga: ”vem vill läsa en bok om SEO?”. Nu vet vi att svaret på den frågan är att många vill läsa och lära sig om SEO. Första upplagan om 2000 böcker sålde slut innan sommaren och sedan dess har vi skrivit klart en ny uppdaterad version av boken.

Vad är nytt?

Guldläge på nätet - litenVi har skrivit cirka 20 helt nya sidor (av totalt 110 sidor) samt tagit bort ungefär 10 sidor som vi inte tycker är relevanta längre. Stora delar av det nya materialet är sådant som efterfrågats av läsarna, exempelvis fler typer av länkstrategier, mer information om metoder för att bekämpa duplicerat innehåll och tips på hur du kan hålla dig uppdaterad med vad som händer i sökmotorvärlden. Dessutom har vi lagt till saker som vi själva insett att vi missat i första upplagan, som val av domän och brödsmulor.

Naturligtvis har vi även uppdaterat boken med några av de största snackisarna sedan förra upplagan, så som Mobilegeddon och betydelsen av https. På några ställen har våra rekommendationer ändrats, till exempel längden på titel, vikten av HTML-sajtkarta och placering av sökord i rubrik.

Men du som läst första upplagan av Guldläge på nätet kommer känna igen stora delar av boken. För det har inte hänt så mycket i sökmotorvärlden de senaste 1,5 åren. Sökmotoroptimering idag fungerar på nästan samma sätt som då.

Köp boken!

Nya upplagan av Guldläge på nätet anlände från tryckeriet idag så den går att köpa direkt av oss här. Boken kostar 200 kr inklusive moms och frakt. Från måndag 24:e augusti går boken även att köpa på ställen där böcker säljs som Adlibris, Bokus och CDON.

Köp Guldläge på nätet här >>

 

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

melodifestivalen vinnare 2019

Vem vinner Melodifestivalen 2019? – Enligt Google!

Foto: CC politik.in2pic.com Glitter, glamour! Äntligen är det dags för årets stora Melodifestival final. Vi har gått igenom årets bidrag, och jämfört söktrender och sökvolymer. Och vem vinner Melodifestivalen 2019? Läs vidare! Vi börjar med en intressekoll för festivalen. Här […]

Streckgubbar föreställandes olika människor

SEO för offentlig sektor

Det är inte bara privata företag som behöver se över sin sökmotoroptimering. Även offentlig sektor har mycket att vinna på att förstå sina medborgares sökbeteenden och optimera sin sajt för dessa sökningar.

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Viktoria Nerell i avsnitt 47 av Sökpodden

#47 Long tail

Nytt avsnitt av Sökpodden ute nu! Denna gång pratar vi om ett av våra absoluta favoritverktyg – Screaming Frog. Vidare ser vi en renässans för Long tail SEO och så avslutar vi med dynamiska sökannonser. Lyssna gärna!

store visits google ads sverige

Kom igång med Store Visits i Google Ads

Store Visits kan hjälpa dig förstå hur din Google Ads-annonsering påverkar antalet fysiska besök i dina butiker. Läs mer i artikeln här!

Skydda ditt varumärke på Google

Ogillar du när någon annonserar på ditt varumärke på Google? Detta får du nog leva med. Men du kan skydda dig mot att någon använder ditt namn i annonserna. När man ser att någon annonserar på ens varumärke är en […]

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner