Sökmotorkonsult.se

Panda eller Pingvin – Infographic

Det kan lätt bli svårt att hålla i sär alla uppdateringar från Google men eftersom de kräver helt olika förändringar från din sida så behöver du göra det. Därför har vi satt ihop en Panda eller Pingvin – infographic. 

Håll ett extra öga på datumen, om din site inte påverkats på just det datum som är angivet så är det inget av de båda filtren. Klicka på bilden för en större version. och om du vill skriva ut så finns en PDF här.

Google Panda eller Google Pingvin Infographic

5 kommentarer

  1. Tack så mycket!
    Just när jag sitter och försöker lura ut vad som plockat ner en av mina sidor till sidan 3, kommer den ultimata sammanställningen!

    Kommentar av Lisa

  2. Perfekt med en sammanställning över vad man ska tänka på! Min blogg har tappat ett ”stadigt” antal placeringar på i stort sett varje bloggpost som tidigare rankat bra, så istället för att ligga på plats 1-3 ligger många av mina inlägg numera på plats 6-7. Jag antar att det beror på någon av de här uppdateringarna.

    Kommentar av Björn Edvinsson

  3. Hej Magnus,

    Jag uppskattar din blogg och tycker den är bra men det är en sak som jag retar mig på. Du anger aldrig källor. Det är ju knappast du själv som kommit fram till alla datum för Panda och Penguin. Säkerligen har du tagit dessa härifrån http://www.seomoz.org/google-algorithm-change

  4. Nej, jag läser inte SEOmoz, jag tycker det är för låg kvalitet. Som du säkert förstår mäter vi väldigt noga förändringar i sökresultaten. Fö har data inget källskydd.

  5. Bara en grej till, posten du hänvisar till har felaktiga datum på en del av uppdateringarna.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Jonathan Olsson, Michael Wahlgren och Maria Fernholm i avsnitt 65 av Sökpodden

#65 Smalt eller svalt

Då var det äntligen dags för avsnitt 65 av Sökpodden. Denna gång pratar Maria, Jonathan och Michael om inlärningsfasen på Facebook Ads, startsidan & SEO och avslutar med ett snack om app-kampanjer på Google Ads. Du lyssnar väl?

Gratis Google Shopping är nu live i Sverige

De kostnadsfria Google Shopping-resultaten är nu live i Sverige. Förändringen ger e-handlare nya möjligheter att driva köpstark trafik till sina sajter från Google. 

Digital PR & SEO

Så nyttjar du synergierna mellan SEO och Digital PR på bästa sätt

Genom att nyttja synergierna mellan SEO och Digital PR kan du driva mer trafik från Google och samtidigt stärka ditt varumärke. Lär dig mer om hur de olika disciplinerna kan växelverka med varandra för att lyfta din verksamhet till nya höjder.

attribution-facebook-28-dagar

Facebook tar bort 28 dagars attributionsfönstret

Facebook väljer att plocka bort deras längsta attributions fönster på 28 dagar. En förändring som kommer påverka många av oss annonsörer på Facebook. Läs mer om hur det kommer påverka er här!

Singles' day, singlarnas dag 2020

Singles’ Day – Allt du behöver veta om nya ”Black Friday”

Först Black Friday, Cyber Monday, Black Week, Cyber Weekend och nu Singles’ day? Ja, de börjar dyka upp fler kampanjperioder på höstens säljmarknad. Här är allt du behöver veta om Singlarnas Dag och vad de kan göra för din business.

Bing Partner


Preferred Facebook Marketing Partner