Sökmotorkonsult.se

Panda eller Pingvin – Infographic

Det kan lätt bli svårt att hålla i sär alla uppdateringar från Google men eftersom de kräver helt olika förändringar från din sida så behöver du göra det. Därför har vi satt ihop en Panda eller Pingvin – infographic. 

Håll ett extra öga på datumen, om din site inte påverkats på just det datum som är angivet så är det inget av de båda filtren. Klicka på bilden för en större version. och om du vill skriva ut så finns en PDF här.

Google Panda eller Google Pingvin Infographic

Sidan är senast uppdaterad 2015-05-29

5 kommentarer

  1. Tack så mycket!
    Just när jag sitter och försöker lura ut vad som plockat ner en av mina sidor till sidan 3, kommer den ultimata sammanställningen!

    Kommentar av Lisa

  2. Perfekt med en sammanställning över vad man ska tänka på! Min blogg har tappat ett ”stadigt” antal placeringar på i stort sett varje bloggpost som tidigare rankat bra, så istället för att ligga på plats 1-3 ligger många av mina inlägg numera på plats 6-7. Jag antar att det beror på någon av de här uppdateringarna.

    Kommentar av Björn Edvinsson

  3. Hej Magnus,

    Jag uppskattar din blogg och tycker den är bra men det är en sak som jag retar mig på. Du anger aldrig källor. Det är ju knappast du själv som kommit fram till alla datum för Panda och Penguin. Säkerligen har du tagit dessa härifrån http://www.seomoz.org/google-algorithm-change

  4. Nej, jag läser inte SEOmoz, jag tycker det är för låg kvalitet. Som du säkert förstår mäter vi väldigt noga förändringar i sökresultaten. Fö har data inget källskydd.

  5. Bara en grej till, posten du hänvisar till har felaktiga datum på en del av uppdateringarna.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

peak oil

Har vi nått ”Peak WordPress”?

För första gången i mannaminne så minskar marknadsandelen för WordPress. Är detta ett tillfälligt hack i kurvan eller är det ”Peak WordPress” som vi bevittnar?

Tilde Mattsson, Michael Wahlgren och Nicklas Krus i avsnitt 83 av Sökpodden

#83 Trender

Webmaster Guidelines är en het potatis som det pratas om i avsnitt 83 av Sökpodden. Tilde, Micke och Nicklas snackar även om varför de gillar Google Trends och vad som är bra att tänka på när du utvärderar din annonsering på TikTok. Du lyssnar väl?

lyssnar google på mig

Lyssnar Google på mig? – Är din integritet i fara?

Du är i en konversation med dina vänner om att åka på semester, och plötsligt dyker en annons för en tropisk resort upp. Du har just upplevt ett av de många sätt på vilka Google använder våra samtal för att […]

Representation blir rankingfaktor i bildsöket

Google kommer förändra hur de rankar bilder i syfte att göra bildsöket mer inkluderande – och i högre grad visa en större variation bilder baserat på personers utseenden.

pins

Pinnar du dina RSAs?

Föredrar du att pinna rubriker och beskrivningar i dina RSAs eller kör du helt utan pins i dina annonser? Det finns bra argument för båda ståndpunkterna och det är svårt att med säkerhet veta vilken väg som är bäst att välja.