Sökmotorkonsult.se

Pineberry lanserar Sökmotorkläder

50 FÖRSTA FÅR GRATIS T-SHIRTS! Sökmotoroptimering handlar om att synliggöra – och det gör även våra nya produkter. Vår tanke är att det ska synas att just du är en Sökmotorkonsult och vi är otroligt stolta över att vara först på marknaden med ett eget SEO-klädmärke. För att fira lanseringen har vi ett erbjudande: De 50 första som besöker webbshoppen och registrerar sig får en gratis t-shirt!

Säg farväl till din rutiga skjorta

Som ni vet har vi (utöver allt på bloggen) lanserat verktyg, en bok och flera utbildningar. Det känns därför givet att nu vara först med att erbjuda SEO-kläder. Tillsammans med vår samarbetspartner Pillar Pair, som står för produktionen, har vi tagit fram ett helt nytt koncept av t-shirts och kepsar. Samtliga skapta för Sökmotorkonsulten. Våra t-shirts är gjorda i organisk bomull, håller i tvätten och främst saknar de sömmar som skaver. Tröjorna har även fått ett funktionsmaterial som leder bort fukt från huden och därmed klarar av mycket svett. Allt detta för att du som optimerar lättare ska kunna röra dig ordentligt framför datorn (exempelvis i jämförelse med när du sitter i din rutiga skjorta). Till en början kan detta mycket speciella material lukta lite klämt sirap, det försvinner dock i första tvätten.

Om du är intresserad av ett tryck på din t-shirt kan du välja mellan våra färdiga tryck eller skapa ett eget. Observera att titeln inte får vara längre än 60 tecken.

Våra färdigtryckta t-shirts:

  • ”SEO – fungerar bättre än röksignaler”
  • ”Det är titeln som räknas!”
  • ”DisaWOW vad snygg du är!”
  • ”FOLLOW/NOFOLLOW”
  • ”Mata inte pandor”
  • ”SEO”
  • ”PPC”

tshirt-ppc tshirt-seo

till-sokshoppen

(fungerar inte knappen kan det bero på dagens datum)

Sidan är senast uppdaterad 2015-04-01

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

techjättarna

Amerikanskt lagförslag kan ändra spelplanen för Google

Ett lagförslag i USA hotar att drastiskt ändra spelplanen för techjättar som Google, Amazon och Apple. Om lagen blir verklighet kommer dessa företag inte längre få favorisera sina egna produkter och tjänster. Sannolikt skulle detta vara en positiv utveckling för mindre företag som är beroende av techjättarna för att nå nya kunder.

youtube

YouTube kan öppna upp för andra annonsnätverk

Google har erbjudit sig att öppna upp YouTube för andra annonsnätverk än sitt eget i ett försök att blidka myndigheterna inom EU. Är det på riktigt denna gång eller blir det ”bara” ett nytt CSS?

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Felix Brynje i avsnitt 84 av Sökpodden

#84 Freshness

Kan Ahrefs nya sökmotor, Yep, utmana Google på riktigt? Detta är ett av ämnena som Björn, Felix och Micke pratar om i avsnitt 84 av Sökpodden. De djupdyker även i varför freshness är en faktor för Google och om man ska pinna i sina RSAs på Google Ads eller inte. Du lyssnar väl?

Collage av bilder på partiledarna, fr v till höger: Johan Pehrson, Ebba Busch, Per Bolund, Märta Stenevi, Nooshi Dadgostar, Ulf Kristersson, Riksdagshuset, Annie Lööf och Magdalena Andersson.

Partierna som är störst på Google – inför valet

Vilket parti har störst synlighet på Google? Och vilken av partiledarna googlas mest? Med knappt fyra månader kvar till valet gör vi ett SEO-nedslag i politiken. 

peak oil

Har vi nått ”Peak WordPress”?

För första gången i mannaminne så minskar marknadsandelen för WordPress. Är detta ett tillfälligt hack i kurvan eller är det ”Peak WordPress” som vi bevittnar?