Sökmotorkonsult.se

Pineberry utsedd till Gasellföretag

Pineberry har blivit utsedd till Gasellföretag 2012. Detta är en utmärkelse som Dagens Industri årligen ger till färre än 0,5 % av Sveriges aktiebolag. Sökmotorkonsult.se har en viktig del i detta pris.

Vi är väldigt stolta över det faktum att Pineberry nu blivit ett Gasellföretag. Det är Dagens Industri som varje år delar ut pris till Sveriges snabbast växande företag. Utmärkelsen baseras på ett företags 4 senaste årsredovisningar. De kriterier som krävs för att bli Gasell är bland annat att omsättningen ska ha fördubblats under dessa fyra år. Här är alla kriterier för att blir Gasell.

Sökmotorkonsult.se har en stor del i vår framgång
Magnus Bråth publicerade första bloggposten på Sökmotorkonsult.se i maj 2007. Vi tog tidigt ett beslut att satsa mycket resurser och engagemang på Sökmotorkonsult.se. Sajten har varit en viktig del i vår önskan att dela med oss och ge vårt bidrag till att öka kunskapen om sökmotoroptimering i Sverige.

Vi har valt att inte investera i traditionell marknadsföring och Sökmotorkonsult.se är vår enskilt största marknadsinvestering. Att bygga en blogg som denna är en långsiktigt investering jämfört med många andra former av marknadsföring. Det tar ett tag innan det ger något konkret resultat, vilket kräver tålamod. Men nu 5 år senare kan vi konstatera att Sökmotorkonsult.se spelat och spelar en stor roll för Pineberrys utveckling.

En avgörande faktor till att Sökmotorkonsult.se är vad den är idag är självklart alla våra engagerade läsare. Tack!

 

 

 

 

Sidan är senast uppdaterad 2012-09-27

11 kommentarer

  1. Stort grattis, välförtjänt!

    Kommentar av Jonas

  2. Grattis Michael & Co!

  3. Grattis Michael, välförtjänt!

    Kommentar av Fredrik Näs

  4. Stort grattis !

  5. Tack för alla glada tillrop!

    Kommentar av Michael

  6. Grattis!

    Jag måste bara fråga om vägen framöver för sokmotorkonsult.se, Magnus, Pineberry och Magnus nya (konkurrerande?) företag med högsäte i Örnsköldsvik. Hur kommer ni att göra där? Är Magnus fortfarande ansiktet utåt för Pineberry när det kommer till sök?

    Jag frågar förstås eftersom den nya tidens företagsstrukturer intresserar mig en del, liksom de situationer som uppstår när ett personligt varumärke blir lika stort, om inte större än det företag man arbetar på.

    Kommentar av Nikke Lindqvist

  7. Företaget jag startar konkurrerar inte med Pineberry, är ingen sökmotorkonsult. Jag finns dessutom kvar bland ägarna och gillar att vara ansikte åt Pineberry :)

  8. OK. Då förstår jag. Nästan. Det var title-texten på sajten som förvirrade. Brath AB – Leadsgenerering PPC och SEO, men nu förstår jag att det väl handlar om leadsgenerering genom PPC och SEO, men utan den konsultande delen alltså.

    Det är intressant med den nya världens företagande. Jag hänger ju väldigt mycket med folk i resebranschen och där pågår det ett ihärdigt korsägande och där personer i ledningen för ett företag mycket väl kan figurera som konsulter åt ett eller till och med flera företag som i mångt och mycket är konkurrenter, men lika ofta även leverantörer till varandra.

    Med SEO-branschens växande differentiering kan jag mycket väl se samma utveckling här. När ett företag som arbetar med strategi köper in tjänster av ett mer produktionsinriktat företag och kanske delvis tar in ytterligare ett annat för rent länkarbete blir det ju hart när omöjligt att undvika att man på ett eller annat sätt har konkurrerande företag i mixen.

    Kommentar av Nikke Lindqvist

  9. Nikke,

    Tack.

    Fyller i lite på din fråga gällande vägen framåt för Sökmotorkonsult.se.

    Magnus slutade ju jobba heltid för Pineberry vid årsskiftet. Sedan dess är han fortsatt engagerade i Pineberry. Dels på konsultbasis och dels som aktieägare. Magnus kommer fortsätta skriva lika energiskt på Sökmotorkonsult.se som tidigare.

    Kommentar av Michael

  10. Grattis! Det är ni verkligen värda.
    Keep up the good work!

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

DuckDuckGo

Kan DuckDuckGo hota?

Det görs mer än 100 miljoner sökningar om dagen på DuckDuckGo. Innebär detta att Google, Bing och andra sökmotorer ska börja se DuckDuckGo som ett reellt hot?

CPM - cost per mille

Vad är en bra CPM?

Är 72 en bra CPM på Facebook? I denna artikel skriver vi om fyra olika saker som påverkar hur mycket du kommer betala i CPM när du annonserar i sociala medier.

SEM-året 2021

Vår head of SEM Jonathan Olsson summerar Google Ads-året 2021. Allt från ändrade matchtyper till cookie-döden.

SEO-året 2021

SEO-året 2021

2021 börjar lida mot sitt slut och det har blivit dags att sammanfatta året som gått ur ett SEO-perspektiv.

Victor Alenlid, Nicklas Krus och Michael Wahlgren i avsnitt 78 av Sökpodden

#78 Läckor

Då var det dags för årets sista avsnitt av Sökpodden. Denna gång är våra ämnen risker inom SEO, vi pratar läckor på Google Ads och sist men inte minst dyker vi ned i annonsering på Pinterest. Du lyssnar väl?