Missa inte våra populära och kostnadsfria webbinarier! Våra populära webbinarier! ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Pineberry utsedd till Gasellföretag

Pineberry har blivit utsedd till Gasellföretag 2012. Detta är en utmärkelse som Dagens Industri årligen ger till färre än 0,5 % av Sveriges aktiebolag. Sökmotorkonsult.se har en viktig del i detta pris.

Vi är väldigt stolta över det faktum att Pineberry nu blivit ett Gasellföretag. Det är Dagens Industri som varje år delar ut pris till Sveriges snabbast växande företag. Utmärkelsen baseras på ett företags 4 senaste årsredovisningar. De kriterier som krävs för att bli Gasell är bland annat att omsättningen ska ha fördubblats under dessa fyra år. Här är alla kriterier för att blir Gasell.

Sökmotorkonsult.se har en stor del i vår framgång
Magnus Bråth publicerade första bloggposten på Sökmotorkonsult.se i maj 2007. Vi tog tidigt ett beslut att satsa mycket resurser och engagemang på Sökmotorkonsult.se. Sajten har varit en viktig del i vår önskan att dela med oss och ge vårt bidrag till att öka kunskapen om sökmotoroptimering i Sverige.

Vi har valt att inte investera i traditionell marknadsföring och Sökmotorkonsult.se är vår enskilt största marknadsinvestering. Att bygga en blogg som denna är en långsiktigt investering jämfört med många andra former av marknadsföring. Det tar ett tag innan det ger något konkret resultat, vilket kräver tålamod. Men nu 5 år senare kan vi konstatera att Sökmotorkonsult.se spelat och spelar en stor roll för Pineberrys utveckling.

En avgörande faktor till att Sökmotorkonsult.se är vad den är idag är självklart alla våra engagerade läsare. Tack!

 

 

 

 

11 kommentarer

  1. Stort grattis, välförtjänt!

    Kommentar av Jonas

  2. Grattis Michael & Co!

  3. Grattis Michael, välförtjänt!

    Kommentar av Fredrik Näs

  4. Stort grattis !

  5. Tack för alla glada tillrop!

    Kommentar av Michael

  6. Grattis!

    Jag måste bara fråga om vägen framöver för sokmotorkonsult.se, Magnus, Pineberry och Magnus nya (konkurrerande?) företag med högsäte i Örnsköldsvik. Hur kommer ni att göra där? Är Magnus fortfarande ansiktet utåt för Pineberry när det kommer till sök?

    Jag frågar förstås eftersom den nya tidens företagsstrukturer intresserar mig en del, liksom de situationer som uppstår när ett personligt varumärke blir lika stort, om inte större än det företag man arbetar på.

    Kommentar av Nikke Lindqvist

  7. Företaget jag startar konkurrerar inte med Pineberry, är ingen sökmotorkonsult. Jag finns dessutom kvar bland ägarna och gillar att vara ansikte åt Pineberry :)

  8. OK. Då förstår jag. Nästan. Det var title-texten på sajten som förvirrade. Brath AB – Leadsgenerering PPC och SEO, men nu förstår jag att det väl handlar om leadsgenerering genom PPC och SEO, men utan den konsultande delen alltså.

    Det är intressant med den nya världens företagande. Jag hänger ju väldigt mycket med folk i resebranschen och där pågår det ett ihärdigt korsägande och där personer i ledningen för ett företag mycket väl kan figurera som konsulter åt ett eller till och med flera företag som i mångt och mycket är konkurrenter, men lika ofta även leverantörer till varandra.

    Med SEO-branschens växande differentiering kan jag mycket väl se samma utveckling här. När ett företag som arbetar med strategi köper in tjänster av ett mer produktionsinriktat företag och kanske delvis tar in ytterligare ett annat för rent länkarbete blir det ju hart när omöjligt att undvika att man på ett eller annat sätt har konkurrerande företag i mixen.

    Kommentar av Nikke Lindqvist

  9. Nikke,

    Tack.

    Fyller i lite på din fråga gällande vägen framåt för Sökmotorkonsult.se.

    Magnus slutade ju jobba heltid för Pineberry vid årsskiftet. Sedan dess är han fortsatt engagerade i Pineberry. Dels på konsultbasis och dels som aktieägare. Magnus kommer fortsätta skriva lika energiskt på Sökmotorkonsult.se som tidigare.

    Kommentar av Michael

  10. Grattis! Det är ni verkligen värda.
    Keep up the good work!

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

amazon se lansering

Lanseringsstrategier för Amazon.se utan annonsplattform

Amazon.se lanseras utan Amazon Advertising, vilket delvis ändrar spelreglerna? Vi går igenom vad som förändras och vad du bör tänka på från ett marknadsföringsperspektiv.

branschen rasar

Google tar bort söktermer – branschen rasar

Stora förändringar i Google Ads. Söktermsrapporten kommer framöver inte innehålla alla sökord du köpt klick på. Google hävdar att det har med integritet att göra, medan branschen är mycket upprörd över denna nyhet.

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Jonathan Olsson i Sökpodden avsnitt 63

#63 Chatvertising

Då var Sökpodden äntligen tillbaka efter ett kortare sommarlov. I avsnitt 63 står Amazon Ads, omnämnanden inom SEO och Click to messenger på Facebook på tapeten. Du lyssnar väl?

Så lyckas du med din SEO på Google efter Amazons intåg

Med Amazons lansering i Sverige får många e-handlare en ny stark konkurrent att tampas med i sökresultaten på Google. Här får du tips på hur du lägger upp din SEO-strategi för att äga ditt segment på Google – före Amazon och alla andra.

pengarisoporna

Kasta inte bort dina pengar – använd söktermsrapporten i Google Ads och annonsera mer effektivt

För att lyckas med din annonsering ställs det höga krav på den löpande optimeringen. Att gå igenom söktermsrapporten i Google Ads är en viktig nyckel till att betala för relevanta klick och på den vägen driva värdefull trafik till din […]

Bing Partner


Preferred Facebook Marketing Partner