Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Sökmotorkonsult.se

Pineberry utsedd till Gasellföretag

Pineberry har blivit utsedd till Gasellföretag 2012. Detta är en utmärkelse som Dagens Industri årligen ger till färre än 0,5 % av Sveriges aktiebolag. Sökmotorkonsult.se har en viktig del i detta pris.

Vi är väldigt stolta över det faktum att Pineberry nu blivit ett Gasellföretag. Det är Dagens Industri som varje år delar ut pris till Sveriges snabbast växande företag. Utmärkelsen baseras på ett företags 4 senaste årsredovisningar. De kriterier som krävs för att bli Gasell är bland annat att omsättningen ska ha fördubblats under dessa fyra år. Här är alla kriterier för att blir Gasell.

Sökmotorkonsult.se har en stor del i vår framgång
Magnus Bråth publicerade första bloggposten på Sökmotorkonsult.se i maj 2007. Vi tog tidigt ett beslut att satsa mycket resurser och engagemang på Sökmotorkonsult.se. Sajten har varit en viktig del i vår önskan att dela med oss och ge vårt bidrag till att öka kunskapen om sökmotoroptimering i Sverige.

Vi har valt att inte investera i traditionell marknadsföring och Sökmotorkonsult.se är vår enskilt största marknadsinvestering. Att bygga en blogg som denna är en långsiktigt investering jämfört med många andra former av marknadsföring. Det tar ett tag innan det ger något konkret resultat, vilket kräver tålamod. Men nu 5 år senare kan vi konstatera att Sökmotorkonsult.se spelat och spelar en stor roll för Pineberrys utveckling.

En avgörande faktor till att Sökmotorkonsult.se är vad den är idag är självklart alla våra engagerade läsare. Tack!

 

 

 

 

11 kommentarer

  1. Stort grattis, välförtjänt!

    Kommentar av

    Jonas

  2. Grattis Michael & Co!

  3. Grattis Michael, välförtjänt!

    Kommentar av

    Fredrik Näs

  4. Stort grattis !

  5. Tack för alla glada tillrop!

    Kommentar av Michael

  6. Grattis!

    Jag måste bara fråga om vägen framöver för sokmotorkonsult.se, Magnus, Pineberry och Magnus nya (konkurrerande?) företag med högsäte i Örnsköldsvik. Hur kommer ni att göra där? Är Magnus fortfarande ansiktet utåt för Pineberry när det kommer till sök?

    Jag frågar förstås eftersom den nya tidens företagsstrukturer intresserar mig en del, liksom de situationer som uppstår när ett personligt varumärke blir lika stort, om inte större än det företag man arbetar på.

    Kommentar av

    Nikke Lindqvist

  7. Företaget jag startar konkurrerar inte med Pineberry, är ingen sökmotorkonsult. Jag finns dessutom kvar bland ägarna och gillar att vara ansikte åt Pineberry :)

  8. OK. Då förstår jag. Nästan. Det var title-texten på sajten som förvirrade. Brath AB – Leadsgenerering PPC och SEO, men nu förstår jag att det väl handlar om leadsgenerering genom PPC och SEO, men utan den konsultande delen alltså.

    Det är intressant med den nya världens företagande. Jag hänger ju väldigt mycket med folk i resebranschen och där pågår det ett ihärdigt korsägande och där personer i ledningen för ett företag mycket väl kan figurera som konsulter åt ett eller till och med flera företag som i mångt och mycket är konkurrenter, men lika ofta även leverantörer till varandra.

    Med SEO-branschens växande differentiering kan jag mycket väl se samma utveckling här. När ett företag som arbetar med strategi köper in tjänster av ett mer produktionsinriktat företag och kanske delvis tar in ytterligare ett annat för rent länkarbete blir det ju hart när omöjligt att undvika att man på ett eller annat sätt har konkurrerande företag i mixen.

    Kommentar av

    Nikke Lindqvist

  9. Nikke,

    Tack.

    Fyller i lite på din fråga gällande vägen framåt för Sökmotorkonsult.se.

    Magnus slutade ju jobba heltid för Pineberry vid årsskiftet. Sedan dess är han fortsatt engagerade i Pineberry. Dels på konsultbasis och dels som aktieägare. Magnus kommer fortsätta skriva lika energiskt på Sökmotorkonsult.se som tidigare.

    Kommentar av Michael

  10. Grattis! Det är ni verkligen värda.
    Keep up the good work!

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Så får du koll på din Canonical

I denna guide lär vi dig i tre enkla steg att undvika de eventuella problem som canonicals kan skapa.

Michael Wahlgren Rand Fishkin

Höjdpunkter från SMX München

SMX i München är slut för i år. Vi var på plats och ger dig vår bild av en av världens mest populära konferenser inom SEO och SEM.

crawl budget

Crawl budget

Vill du veta hur du kan få Google att spindla fler sidor på din webbplats? Fokusera då arbetet på Crawl budget och hur Google besöker din webbplats.

Handla i butik

Facebook offline-konverteringar

Nu kan du med hjälp av Facebook spåra din online-marknadsföring direkt till din butik med offline konverteringar.

pristillägg

Öka din CTR med AdWords nya pristillägg

Har ditt företag konkurrenskraftiga priser? Då är det dags att testa Adwords nya pristillägg och boosta er annonsering! Lär dig hur du går tillväga hos oss på sökmotorkonsult.se