Sökmotorkonsult.se

Populäraste sökningarna 2008

Google har presenterat årets upplaga av Google Zeitgeist (tidsanden) där de visar oss lite data från 2008. Bland annat de populäraste sökningarna. Jag tänkte förmedla lite av informationen:

Populäraste sökningarna 2008

  1. youtube
  2. lyrics
  3. free
  4. blocket
  5. eniro
  6. tv
  7. göteborg
  8. lexikon
  9. google
  10. aftonbladet

En intressant detalj är att det (som alltid) är många engelska sökord även i för svenska Google. Man kan nog dra slutsatsen att många svenska sökare inte känner till att de faktiskt söker i ett särskilt svenskt index när de söker på Google.se.

Annat som också är intressant är att Blondinbella nu toppar listan för svenska kändisar. Åtminstone på nätet är Bella faktiskt den mest intressant svenska kändisen.

Du hittar lite mer statistik där också, bland annat snabbast växande och pouläraste bilmärken. Jag tänker inte återpublicera allt här men det finns mycket intressant statistik för den som är intresserad av sökmotoroptimering.

Sidan är senast uppdaterad 2015-05-29

En kommentar

  1. Tack ska du ha Jack.

    Kommentar av Magnus

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

DuckDuckGo

Kan DuckDuckGo hota?

Det görs mer än 100 miljoner sökningar om dagen på DuckDuckGo. Innebär detta att Google, Bing och andra sökmotorer ska börja se DuckDuckGo som ett reellt hot?

CPM - cost per mille

Vad är en bra CPM?

Är 72 en bra CPM på Facebook? I denna artikel skriver vi om fyra olika saker som påverkar hur mycket du kommer betala i CPM när du annonserar i sociala medier.

SEM-året 2021

Vår head of SEM Jonathan Olsson summerar Google Ads-året 2021. Allt från ändrade matchtyper till cookie-döden.

SEO-året 2021

SEO-året 2021

2021 börjar lida mot sitt slut och det har blivit dags att sammanfatta året som gått ur ett SEO-perspektiv.

Victor Alenlid, Nicklas Krus och Michael Wahlgren i avsnitt 78 av Sökpodden

#78 Läckor

Då var det dags för årets sista avsnitt av Sökpodden. Denna gång är våra ämnen risker inom SEO, vi pratar läckor på Google Ads och sist men inte minst dyker vi ned i annonsering på Pinterest. Du lyssnar väl?