Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 14 954 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Idag börjar PubCon i Las Vegas

Las Vegas Slots

PubCon i Las Vegas är den stora konferensen för sökmotoroptimering i världen och idag går startskottet för årets upplaga. Det är en stor konferens med allt möjligt på schemat och det är här du kan få tag på direkt information från dem som faktiskt bestämmer på företag som Google och Bing. Om du bara åker på en konferens på året så är det PubCon du borde välja.

Jag har tyvärr inte möjlighet att själv åka till PubCon men en del människor som du känner igen om du umgåtts med Pineberry eller läst på Sökmotorkonsult.se ett tag kommer finnas där. Bland annat Aaron som tidigare skrivit här och några fler, det har utlovats så mycket information som går att få och vi som inte är på plats får helt enkelt vänta.

En av de stora fördelarna med PubCon är att du kan få prata direkt med insiders som Matt Cutts och Duane Forrester istället för som på svenska sökkonferenser bara få andrahandsinformation. Visserligen brukar jag säga ofta att sådana som Matt inte egentligen kan SEO men det är ju inte för att lära oss SEO som vi åker, det är ju för att få veta hur de tänker innanför väggarna på Google (eller Bing i Duanes fall). Förutom de här namnen finns det gott om andra intressanta talare i år som jag själv gärna skulle lyssna på, vad sägs om Dixon Jones, Jim Boykin eller Vanessa Fox?

Under året har jag förhört mig bland konferensbesökare och talare, både svenska och internationella och i princip alla är överens, det är PubCon du ska åka till och Las Vegas är stället där det händer när det gäller SEO. Kolla själv.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

responsiva displayannonser google ads

Responsiva Displayannonser – ny standard i Display-nätverket

Responsiva displayannonser är nu utrullat som ett nytt standardformat. Läs mer här.

Automatiska händelser på Facebook

Automatiska händelser på Facebook kan hjälpa dig att spåra händelser utan ytterligare implementering av pixlar. I följande artikel går vi igenom när detta kan vara ett bra alternativt, eller mindre bra att använda sig av.

Utmaningar med mobile first indexing

Google fortsätter rulla ut mobile first indexing. I förra veckan kom den största flytten av sajter till mobile first indexing vi sett hittills. Läs vår lägesuppdatering och vad du behöver ha koll på.

Maria Fernholm, Michael Wahlgren och Erik Allerth i avsnitt 42 av Sökpodden

#42 Länkskatt

Vad innebär EUs nya länkskatt? Vad är en bra ROAS? Finns det billiga klick på Facebook? Detta är några av frågorna som vi ställer i detta septemberavsnitt av Sökpodden. Lyssna gärna!

Emarketer Amazon 3e storst

Amazon går om Microsoft som annonsplattform

Amazons annonsplattform fortsätter att göra framsteg. Enligt en färsk rapport från Emarketer har Amazon nu gått om Microsoft och är den tredje största annonsplattformen i USA. Endast giganterna Google och Facebook är större. Kommer även Amazons annonsplattform bli något att räkna med i Sverige när e-handelsjätten lanserar här?

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner