Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Idag börjar PubCon i Las Vegas

Las Vegas Slots

PubCon i Las Vegas är den stora konferensen för sökmotoroptimering i världen och idag går startskottet för årets upplaga. Det är en stor konferens med allt möjligt på schemat och det är här du kan få tag på direkt information från dem som faktiskt bestämmer på företag som Google och Bing. Om du bara åker på en konferens på året så är det PubCon du borde välja.

Jag har tyvärr inte möjlighet att själv åka till PubCon men en del människor som du känner igen om du umgåtts med Pineberry eller läst på Sökmotorkonsult.se ett tag kommer finnas där. Bland annat Aaron som tidigare skrivit här och några fler, det har utlovats så mycket information som går att få och vi som inte är på plats får helt enkelt vänta.

En av de stora fördelarna med PubCon är att du kan få prata direkt med insiders som Matt Cutts och Duane Forrester istället för som på svenska sökkonferenser bara få andrahandsinformation. Visserligen brukar jag säga ofta att sådana som Matt inte egentligen kan SEO men det är ju inte för att lära oss SEO som vi åker, det är ju för att få veta hur de tänker innanför väggarna på Google (eller Bing i Duanes fall). Förutom de här namnen finns det gott om andra intressanta talare i år som jag själv gärna skulle lyssna på, vad sägs om Dixon Jones, Jim Boykin eller Vanessa Fox?

Under året har jag förhört mig bland konferensbesökare och talare, både svenska och internationella och i princip alla är överens, det är PubCon du ska åka till och Las Vegas är stället där det händer när det gäller SEO. Kolla själv.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Nicklas Krus, Michael Wahlgren och Björn Bydén i avsnitt 59 av Sökpodden

#59 Gasa eller bromsa?

Hur ska du tänka kring din digitala marknadsföring i kristider? Vilka utmaningar finns vid SEO-migreringar? Hur kalibrerar jag min attributionsmodell? Detta är tre av frågorna som vi tar oss an i avsnitt 59 av Sökpodden.

betalvägg strukturerad data

Strukturerad data för innehåll bakom betalvägg

Undvik att ditt innehåll bakom betalvägg klassas som cloaking. I det här inlägget går Fredrik igenom hur du använder strukturerad data för att göra det tydligt för Google vad besökaren måste betala för att få se.

Långdistanslöpare springer i solnedgång

Långsiktig SEO – En lönsam investering

Under årets Webbdagarna höll Björn Bydén från Pineberry en föreläsning på hur företag kan jobba långsiktigt med SEO på ett sätt som bidrar med kundvärde, bygger varumärke och är väldigt lönsamt. Här är en kortare sammanfattning av den föreläsningen.

SEO i kristider

När händelser sker i vår omvärld är det många som tar hjälp av Google för att inhämta mer information. Här tipsar vi om hur samhällsbärande instanser kan jobba för att snabbt fånga upp vilka frågor medborgarna ställer i syfte att kunna bidra med sakliga och korrekta svar.

JavaScript SEO – Få Google att gilla din snygga sajt

Här är ett inlägg om vad JavaScript är, hur de ställer till problem för dig som jobbar med SEO och vad du kan göra för att lösa det.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner