Sökmotorkonsult.se

Idag börjar PubCon i Las Vegas

Las Vegas Slots

PubCon i Las Vegas är den stora konferensen för sökmotoroptimering i världen och idag går startskottet för årets upplaga. Det är en stor konferens med allt möjligt på schemat och det är här du kan få tag på direkt information från dem som faktiskt bestämmer på företag som Google och Bing. Om du bara åker på en konferens på året så är det PubCon du borde välja.

Jag har tyvärr inte möjlighet att själv åka till PubCon men en del människor som du känner igen om du umgåtts med Pineberry eller läst på Sökmotorkonsult.se ett tag kommer finnas där. Bland annat Aaron som tidigare skrivit här och några fler, det har utlovats så mycket information som går att få och vi som inte är på plats får helt enkelt vänta.

En av de stora fördelarna med PubCon är att du kan få prata direkt med insiders som Matt Cutts och Duane Forrester istället för som på svenska sökkonferenser bara få andrahandsinformation. Visserligen brukar jag säga ofta att sådana som Matt inte egentligen kan SEO men det är ju inte för att lära oss SEO som vi åker, det är ju för att få veta hur de tänker innanför väggarna på Google (eller Bing i Duanes fall). Förutom de här namnen finns det gott om andra intressanta talare i år som jag själv gärna skulle lyssna på, vad sägs om Dixon Jones, Jim Boykin eller Vanessa Fox?

Under året har jag förhört mig bland konferensbesökare och talare, både svenska och internationella och i princip alla är överens, det är PubCon du ska åka till och Las Vegas är stället där det händer när det gäller SEO. Kolla själv.

Sidan är senast uppdaterad 2017-11-06

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

DuckDuckGo

Kan DuckDuckGo hota?

Det görs mer än 100 miljoner sökningar om dagen på DuckDuckGo. Innebär detta att Google, Bing och andra sökmotorer ska börja se DuckDuckGo som ett reellt hot?

CPM - cost per mille

Vad är en bra CPM?

Är 72 en bra CPM på Facebook? I denna artikel skriver vi om fyra olika saker som påverkar hur mycket du kommer betala i CPM när du annonserar i sociala medier.

SEM-året 2021

Vår head of SEM Jonathan Olsson summerar Google Ads-året 2021. Allt från ändrade matchtyper till cookie-döden.

SEO-året 2021

SEO-året 2021

2021 börjar lida mot sitt slut och det har blivit dags att sammanfatta året som gått ur ett SEO-perspektiv.

Victor Alenlid, Nicklas Krus och Michael Wahlgren i avsnitt 78 av Sökpodden

#78 Läckor

Då var det dags för årets sista avsnitt av Sökpodden. Denna gång är våra ämnen risker inom SEO, vi pratar läckor på Google Ads och sist men inte minst dyker vi ned i annonsering på Pinterest. Du lyssnar väl?