Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Så byter du domän på bäst sätt

En av de allra vanligaste frågorna jag får är hur man ska gå tillväga när man flyttar en site till ny domän. Det finns lite olika omständigheter som kan göra det olika krångligt men egentligen ska man alltid göra på samma sätt. Vi kan börja med att titta på det allra enklaste läget, när hela siten ska flyttas till ny domän utan att det är några andra ändringar.

Det man ska se till att göra då är att göra en 301 redirect på varje enskild sida till motsvarande sida på nya domänen. Det är viktigt att det blir rätt typ av redirect för att Google ska hantera det rätt och det är 301 som gäller.

Om du är i ett läge där inte allt på siten kommer att motsvaras av samma innehåll på den nya, kanske blir en site en sektion på en annan större site och behöver fogas in i den miljön så kanske det inte går att peka om alla enskilda sidor till en motsvarande. Då ska du peka de sidor som saknas till den sida som bäst motsvarar den tidigare, om kattungesidan försvinner kanske det finns en kattsida att peka till.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Scaleup-möte

SEO för scaleups

SEO är oftast en av de bästa investeringarna som går att göra rent ROI-mässigt för företag som vill skala upp. Här tipsar vi om några viktiga saker att tänka på för dig som jobbar med en scaleup och vill börja arbeta mer aktivt med SEO.

genomsnittsposition begravd

Förväxla inte impression share med impression rate

Saknar du nyckeltalet genomsnittlig annonsposition när du optimerar dina bud på Google Ads? I det här inlägget går Victor igenom övergången från annonsposition till de olika alternativen av impressions.

Martin Splitt SearchStars Malmö 2019

Lyckat på SearchStars i Malmö

Vi har varit på branschkonferens. Närmare bestämt på SearchStars i Malmö. Ett trevligt och intressant event som vi sammanfattar i denna artikel.

SMX Advanced Berlin

SMX Advanced i Berlin

Vi har varit på konferens. Närmare bestämt på SMX Advanced i Berlin. I denna artikel sammanfattar vi föreläsningarna från de två dagarna.

konverterande formulär

4 tips för att kontra formulärskräcken

Får du in för få leads via kontaktformuläret på din sajt? Här går Fredrik igenom fyra enkla tips på hur du kan öka konverteringsgraden för ditt formulär.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner