Sökmotorkonsult.se

Så landar du en sökmotorkonsult

Gifta sig

Om du är duktig på sökmotoroptimering är du företagets guldkalv, du är most wanted på de flesta företags lista och alla vet att det är du som är rockstjärnan. Naturligtvis är det inte bara företag som vill landa en bra sökmotorkonsult så därför har vi satt ihop den kompletta guiden till hur du raggar upp en bra SEO.

Sökmotorkonsulter finns i alla möjliga utföranden, form, färg och kön varierar fritt. De allra flesta kommer med ett annat sätt att tänka och se på saker däremot och det är det här du vill förstå. Lär dig hur sökmotoroptimeraren tänker och lyssnar så är saken biff. Nu följer våra råd till SEO-raggare i hela landet, läs noga så kan vi nästan garantera resultat.

Fem enkla knep för att landa en sökmotorkonsult

1. Se till att synas där han eller hon letar

Det här är en grundbult i sökmotoroptimering och naturligtvis också för dig som vill hitta rätt. Det finns egentligen två metoder för att hitta en partner, antingen gör du som reklamare och direktmarknadsförare och stöter på alla eller så ser du till att vara där din tilltänkta letar som en sökmotoroptimerare. Naturligtvis är det lättare att landa en sökmotorkonsult om du gör som en sökmotorkonsult. Här finns det två tydliga och ganska enkla sätt: Sökmotorkonsulter googlar massor. För att få det där första ögonkastet behöver du ranka bra. Att ta position på någons namn är ungefär sökmotorkonsulternas motsvarighet till en blinking på tunnelbanan eller ett leende till någon du möter på gatan.

2. Tänk länk

Hålla handLänkar är Internets blodomlopp, det är med länkar vi kopplas till varandra och det är också länkar som får varje vettig sökmotorspecialists hjärta att dunka lite hårdare. Det finns inget bättre sätt att visa en optimerare att du är intresserad än med en länk, i content, på en auktoritetssite med relevant innehåll. Det här är så tydligt att det finns många inom SEO som inte kan tänka sig en dejt med någon som inte har PR5 eller högre. Viktigt att komma ihåg här är att trots att Google värderat upp så kallade partial match-ankartexter så är det inget för SEO-ragget, du kommer behöva använda exakt match om du vill ha mer än bara en fling.

3. Lämna Adwords hemma

gorillaJag tror inte jag mött en enda sökmotorkonsult som inte tycker att det är avtändande med PPC. När det väl är dags för första dejten så måste du komma ihåg att låta de sponsrade resultaten stanna i garderoben. Förhållanden är organiska och det är olagligt att betala Google för dem. Det är ok att du använder dig av pay per click men det är inget du vill skylta med innan ni känner varandra bättre.

4. Det spelar ingen roll hur mycket trafik du har om du inte konverterar


Det kanske allra viktigaste rådet jag kan ge till dig som är sugen på SEO är att du måste arbeta med konverteringen. Du har fått en sökmotorkonsult till en dejt, ni har dejtat enligt konstens alla regler men innan du lyckas konvertera besökaren så har du inte uppnått något, utan konvertering – ingen ROI. Lösningen här är Call To Action. Du måste med all tydlighet visa vad dejten förväntas göra och du behöver göra det med ett Call To Action. Motsvarigheten i webbshoppen är Köp ditt smör Här!

5. Om du vill gifta dig

Gifta sigOm du nu faktiskt kommit så långt att du lyckats få tag på en sökmotoroptimerare och vill ta förhållandet till nästa nivå är det också komplicerat. Du måste första att de vanliga skälen inte kommer att fungera. Som tur är har vi en silver bullet som kommer ta hand om det åt dig. Som så mycket inom SEO så är det dessutom väldigt enkelt och kommer ge oerhörda resultat. Här kommer hemligheten: När du friar, säg inget om ett liv tillsammans, prata inte om kärlek och nämn inte alls hus och barn. Det du istället ska göra är att helt enkelt säga att det är en brand signal.

 

Sidan är senast uppdaterad 2013-03-11

En kommentar

  1. Ha Ha, låter som en strategi

    Kommentar av Katrin

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

techjättarna

Amerikanskt lagförslag kan ändra spelplanen för Google

Ett lagförslag i USA hotar att drastiskt ändra spelplanen för techjättar som Google, Amazon och Apple. Om lagen blir verklighet kommer dessa företag inte längre få favorisera sina egna produkter och tjänster. Sannolikt skulle detta vara en positiv utveckling för mindre företag som är beroende av techjättarna för att nå nya kunder.

youtube

YouTube kan öppna upp för andra annonsnätverk

Google har erbjudit sig att öppna upp YouTube för andra annonsnätverk än sitt eget i ett försök att blidka myndigheterna inom EU. Är det på riktigt denna gång eller blir det ”bara” ett nytt CSS?

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Felix Brynje i avsnitt 84 av Sökpodden

#84 Freshness

Kan Ahrefs nya sökmotor, Yep, utmana Google på riktigt? Detta är ett av ämnena som Björn, Felix och Micke pratar om i avsnitt 84 av Sökpodden. De djupdyker även i varför freshness är en faktor för Google och om man ska pinna i sina RSAs på Google Ads eller inte. Du lyssnar väl?

Collage av bilder på partiledarna, fr v till höger: Johan Pehrson, Ebba Busch, Per Bolund, Märta Stenevi, Nooshi Dadgostar, Ulf Kristersson, Riksdagshuset, Annie Lööf och Magdalena Andersson.

Partierna som är störst på Google – inför valet

Vilket parti har störst synlighet på Google? Och vilken av partiledarna googlas mest? Med knappt fyra månader kvar till valet gör vi ett SEO-nedslag i politiken. 

peak oil

Har vi nått ”Peak WordPress”?

För första gången i mannaminne så minskar marknadsandelen för WordPress. Är detta ett tillfälligt hack i kurvan eller är det ”Peak WordPress” som vi bevittnar?