Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Så landar du en sökmotorkonsult

Gifta sig

Om du är duktig på sökmotoroptimering är du företagets guldkalv, du är most wanted på de flesta företags lista och alla vet att det är du som är rockstjärnan. Naturligtvis är det inte bara företag som vill landa en bra sökmotorkonsult så därför har vi satt ihop den kompletta guiden till hur du raggar upp en bra SEO.

Sökmotorkonsulter finns i alla möjliga utföranden, form, färg och kön varierar fritt. De allra flesta kommer med ett annat sätt att tänka och se på saker däremot och det är det här du vill förstå. Lär dig hur sökmotoroptimeraren tänker och lyssnar så är saken biff. Nu följer våra råd till SEO-raggare i hela landet, läs noga så kan vi nästan garantera resultat.

Fem enkla knep för att landa en sökmotorkonsult

1. Se till att synas där han eller hon letar

Det här är en grundbult i sökmotoroptimering och naturligtvis också för dig som vill hitta rätt. Det finns egentligen två metoder för att hitta en partner, antingen gör du som reklamare och direktmarknadsförare och stöter på alla eller så ser du till att vara där din tilltänkta letar som en sökmotoroptimerare. Naturligtvis är det lättare att landa en sökmotorkonsult om du gör som en sökmotorkonsult. Här finns det två tydliga och ganska enkla sätt: Sökmotorkonsulter googlar massor. För att få det där första ögonkastet behöver du ranka bra. Att ta position på någons namn är ungefär sökmotorkonsulternas motsvarighet till en blinking på tunnelbanan eller ett leende till någon du möter på gatan.

2. Tänk länk

Hålla handLänkar är Internets blodomlopp, det är med länkar vi kopplas till varandra och det är också länkar som får varje vettig sökmotorspecialists hjärta att dunka lite hårdare. Det finns inget bättre sätt att visa en optimerare att du är intresserad än med en länk, i content, på en auktoritetssite med relevant innehåll. Det här är så tydligt att det finns många inom SEO som inte kan tänka sig en dejt med någon som inte har PR5 eller högre. Viktigt att komma ihåg här är att trots att Google värderat upp så kallade partial match-ankartexter så är det inget för SEO-ragget, du kommer behöva använda exakt match om du vill ha mer än bara en fling.

3. Lämna Adwords hemma

gorillaJag tror inte jag mött en enda sökmotorkonsult som inte tycker att det är avtändande med PPC. När det väl är dags för första dejten så måste du komma ihåg att låta de sponsrade resultaten stanna i garderoben. Förhållanden är organiska och det är olagligt att betala Google för dem. Det är ok att du använder dig av pay per click men det är inget du vill skylta med innan ni känner varandra bättre.

4. Det spelar ingen roll hur mycket trafik du har om du inte konverterar


Det kanske allra viktigaste rådet jag kan ge till dig som är sugen på SEO är att du måste arbeta med konverteringen. Du har fått en sökmotorkonsult till en dejt, ni har dejtat enligt konstens alla regler men innan du lyckas konvertera besökaren så har du inte uppnått något, utan konvertering – ingen ROI. Lösningen här är Call To Action. Du måste med all tydlighet visa vad dejten förväntas göra och du behöver göra det med ett Call To Action. Motsvarigheten i webbshoppen är Köp ditt smör Här!

5. Om du vill gifta dig

Gifta sigOm du nu faktiskt kommit så långt att du lyckats få tag på en sökmotoroptimerare och vill ta förhållandet till nästa nivå är det också komplicerat. Du måste första att de vanliga skälen inte kommer att fungera. Som tur är har vi en silver bullet som kommer ta hand om det åt dig. Som så mycket inom SEO så är det dessutom väldigt enkelt och kommer ge oerhörda resultat. Här kommer hemligheten: När du friar, säg inget om ett liv tillsammans, prata inte om kärlek och nämn inte alls hus och barn. Det du istället ska göra är att helt enkelt säga att det är en brand signal.

 

En kommentar

  1. Ha Ha, låter som en strategi

    Kommentar av Katrin

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Nicklas Krus, Michael Wahlgren och Björn Bydén i avsnitt 59 av Sökpodden

#59 Gasa eller bromsa?

Hur ska du tänka kring din digitala marknadsföring i kristider? Vilka utmaningar finns vid SEO-migreringar? Hur kalibrerar jag min attributionsmodell? Detta är tre av frågorna som vi tar oss an i avsnitt 59 av Sökpodden.

betalvägg strukturerad data

Strukturerad data för innehåll bakom betalvägg

Undvik att ditt innehåll bakom betalvägg klassas som cloaking. I det här inlägget går Fredrik igenom hur du använder strukturerad data för att göra det tydligt för Google vad besökaren måste betala för att få se.

Långdistanslöpare springer i solnedgång

Långsiktig SEO – En lönsam investering

Under årets Webbdagarna höll Björn Bydén från Pineberry en föreläsning på hur företag kan jobba långsiktigt med SEO på ett sätt som bidrar med kundvärde, bygger varumärke och är väldigt lönsamt. Här är en kortare sammanfattning av den föreläsningen.

SEO i kristider

När händelser sker i vår omvärld är det många som tar hjälp av Google för att inhämta mer information. Här tipsar vi om hur samhällsbärande instanser kan jobba för att snabbt fånga upp vilka frågor medborgarna ställer i syfte att kunna bidra med sakliga och korrekta svar.

JavaScript SEO – Få Google att gilla din snygga sajt

Här är ett inlägg om vad JavaScript är, hur de ställer till problem för dig som jobbar med SEO och vad du kan göra för att lösa det.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner