Missa inte våra populära och kostnadsfria webbinarier! Våra populära webbinarier! ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

SEO Cert – svårt men inte omöjligt

SEO Cert

Sedan vi lanserade SEO Cert 2016 är det 1 275 personer som antagit utmaningen och 119 som har klarat provet. Nu är SEO Cert uppdaterat med nya färska frågor.

SEO Cert är svårt men inte omöjligt, vilket siffrorna visar. Sedan vi lanserade SEO Cert i slutet av 2016 är det 1 275 personer som gjort provet minst en gång. Av dessa är det 119 personer som klarat det. Så det är 9,3 % av er som antar utmaningen som klarar det. Snyggt jobbat!

Uppdaterade frågor

Vi justerar frågorna i SEO Cert löpande, exempelvis när Google ändrar riktlinjerna för paginering. De löpande förändringarna av frågorna handlar oftast om att vi ändrar eller tar bort en eller flera frågor. Sen brukar vi lägga till helt nya frågor en gång per år, vilket vi precis gjort. Denna gång var det en viss övervikt på strukturerad data, E-A-T och rendering bland de nya frågorna.

När vi uppdaterar frågorna uppdaterar vi såklart även våra lästips.

Tips för att klara SEO Cert

Även om SEO Cert är svårt kan alla med god kunskap inom SEO, eller ett stort intresse att lära sig, klara det. Mitt tips till dig som vill ta SEO Cert är:

  1. Gör provet direkt för att få en känsla för upplägget och vilken typ av frågor som du tycker är extra kluriga.
  2. Använd våra lästips för att plugga på inom de områden där frågorna var svåra för dig.
  3. Ta provet igen.
  4. Repetera steg 2 och 3 tills du klarar det (du kommer klara det)!

Det är vanligt att man behöver ett par försök på sig innan man klarar provet.

Ingen har klarat 100 %

En intressant detalj är att ingen hittills har fått 100 % rätt. Några har varit nära, och det är hög tid att någon får full pott! Jag lovar att uppmärksamma dig som är först till 100 % (förutsatt att du vill det såklart).

Klicka här för att komma till SEO Cert. Lycka till!

Har du några frågor eller funderingar kring SEO Cert så skriv en kommentar nedan eller hör gärna av dig till seocert@pineberry.com.

 

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

amazon se lansering

Lanseringsstrategier för Amazon.se utan annonsplattform

Amazon.se lanseras utan Amazon Advertising, vilket delvis ändrar spelreglerna? Vi går igenom vad som förändras och vad du bör tänka på från ett marknadsföringsperspektiv.

branschen rasar

Google tar bort söktermer – branschen rasar

Stora förändringar i Google Ads. Söktermsrapporten kommer framöver inte innehålla alla sökord du köpt klick på. Google hävdar att det har med integritet att göra, medan branschen är mycket upprörd över denna nyhet.

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Jonathan Olsson i Sökpodden avsnitt 63

#63 Chatvertising

Då var Sökpodden äntligen tillbaka efter ett kortare sommarlov. I avsnitt 63 står Amazon Ads, omnämnanden inom SEO och Click to messenger på Facebook på tapeten. Du lyssnar väl?

Så lyckas du med din SEO på Google efter Amazons intåg

Med Amazons lansering i Sverige får många e-handlare en ny stark konkurrent att tampas med i sökresultaten på Google. Här får du tips på hur du lägger upp din SEO-strategi för att äga ditt segment på Google – före Amazon och alla andra.

pengarisoporna

Kasta inte bort dina pengar – använd söktermsrapporten i Google Ads och annonsera mer effektivt

För att lyckas med din annonsering ställs det höga krav på den löpande optimeringen. Att gå igenom söktermsrapporten i Google Ads är en viktig nyckel till att betala för relevanta klick och på den vägen driva värdefull trafik till din […]

Bing Partner


Preferred Facebook Marketing Partner