Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Andra sitter på guldgruvor inom sökmotoroptimering

Konferens

Det är lätt att tro att man är fullärd inom sökmotoroptimering. Det är lätt att hamna i en sits när man själv dominerar ett område att tro att den egna metoden alltid är bäst. Visst kan det vara så att den sökmotoroptimering du själv gör är fantastisk men det finns alltid skäl att utvecklas. Den som inte utvecklas går nämligen bakåt.

Jag går gärna på konferenser men endast mycket sällan för de föreläsningar som görs. Likaså är det med Work Shops eller rundabords-diskussioner, de ger mig sällan något. Ofta är det tillslätat, anpassat för en målgrupp som definitivt inte är jag. Alla som föreläser har dessutom en anledning, en agenda. De vill sälja en bok eller göra reklam för sitt system eller något annat. Det finns något helt annat på SEO-konferenser som är värt mycket mer däremot.

Den huvudsakliga anledningen till att jag går på konferenser är att prata med andra. Det kan vara sökmotoroptimerare i helt andra segment eller med helt andra metoder. Bara att sitta ner och prata med de som brottas med helt andra problem kan ge ordentligt med insikter i den egna problematiken.

En viktig läxa är att man måste dela med sig för att det ska fungera. Allt för ofta har jag upplevt att folk går runt och håller på hemligheter och det gör att de heller aldrig får reda på några hemligheter. Om du läst den här bloggen ett tag så vet du min (och Pineberrys) inställning till hemligheter, vi tror inte att något blir bättre av att det hålls hemligt. Dela med dig, sprid och få tillbaka.

Därför befinner jag mig idag på SMX Advanced i Seattle och kommer att rapportera i Linkedin-gruppen SEO för Svenskar, gå med där för att få reda på vad jag får reda på.

För övrigt anser jag att Blogg.se fortfarande är utkastad av Google.

4 kommentarer

  1. Vi är många som är väldigt glada över din ochPineberrys generösa inställning!

    Kommentar av

    Lena

  2. Klart man kan dela med sig av en del saker men hundraprocentig öppenhet har bara lett till att någon försökt sno min idé. SEO metoder tycker jag däremot det är viktigt dela med mig av men ingenting därutöver.

    Kommentar av

    John

  3. John, varför skulle det vara skillnad på SEO och något annat? SEO är ganska utvecklingsdrivet och om du har bra metoder som ingen annan har så har du ett försprång eller hur?

    Jag tror ändå man förlorar på att sitta och hålla på hemligheter. Visst är det kanske inte läge att berätta företagets marknadsplan för direkta konkurrenten men det finns ju massor av intressant och generell information att dela.

    Lena, Tack!

  4. Sharing is caring :o).

    Kommentar av

    Daniel Lazic

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Facebook subtitles

Facebook Subtitles – så får du textning på din video

Optimera resultatet för dina videoannonser genom att texta dem. Facebook subtitles gör det enklare för användarna att ta till sig ditt budskap. Läs mer!

Kvinna vilar i hängmatta i somrig miljö

Sommarens SEO-nyheter

Bara för att det är sommar är det inte lugnt på SEO-fronten. Här är en sammanfattning av vad som hänt i SEO-världen hittills under sommaren 2019.

Digital Marketing in an AI World Futureproofing Your PPC Agency

Sommarläsning: ”Digital Marketing in an AI World – Futureproofing Your PPC Agency”

Dags för semester och tid i hängmattan? Vad passar då bättre en bok om Google Ads och AI? Vi har läst Frederick Vallaeys nya bok ”Digital Marketing in an AI World – Futureproofing Your PPC Agency” och här kan du läsa vad vi tyckte om boken.

Simon Davidsson, Michael Wahlgren & Viktoria Nerell i avsnitt Sökpodden 51

#51 Optiscore

Snart är det dags för sommarlov för Sökpodden! Men innan dess ska du såklart lyssna på rykande färska avsnitt 51 av Sökpodden där vi pratar som sökresultatets nya utseende, vi går igenom Optimization Score och så avslutar vi med ett snack om O2O.

Local campaigns

Öka antalet fysiska besök med Local campaigns

Local campaigns är en ny kampanjtyp som passar dig som vill driva fysiska besök via Google Ads. Läs mer om Local campaigns här!

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner