Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

SEO-Proffs

Att köpa in SEO kan vara både svårt och tidskrävande. Det kan vara riktigt svårt att sätta sin in i hur olika aktörer arbetar och det är stora skillnader mellan de större bolagen och de enskilda SEO-konsulter som finns. För att underlätta så har Jim Westergren startat siten SEO-proffs.se. SEO-proffs är en lista över folk i branschen som utmärkt sig på SEO-Forum, i princip det enda svenska forum som finns för sökmotoroptimering.

Kraven för att få finnas med på listan är att man måste vara registrerad som SEO-proffs på SEO-forum och ha skrapat ihop minst 20 poäng. Man får poängen på forumet av folk som upplever sig hjälpta av något man skrivit. Det är förstås alltid svårt att tillverka en sådan här lista med någon trovärdighet eftersom det kan finnas många tänkbara bedömningsgrunder för vilka som ska finnas med i listan. Poängen från SEO-Forum fungerar faktiskt bra i förhållande till övriga tänkbara bedömningsgrunder och det uppmuntrar dessutom till att proffsen delar med sig av sina kunskaper.

Du hittar min profil här..

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Scaleup-möte

SEO för scaleups

SEO är oftast en av de bästa investeringarna som går att göra rent ROI-mässigt för företag som vill skala upp. Här tipsar vi om några viktiga saker att tänka på för dig som jobbar med en scaleup och vill börja arbeta mer aktivt med SEO.

genomsnittsposition begravd

Förväxla inte impression share med impression rate

Saknar du nyckeltalet genomsnittlig annonsposition när du optimerar dina bud på Google Ads? I det här inlägget går Victor igenom övergången från annonsposition till de olika alternativen av impressions.

Martin Splitt SearchStars Malmö 2019

Lyckat på SearchStars i Malmö

Vi har varit på branschkonferens. Närmare bestämt på SearchStars i Malmö. Ett trevligt och intressant event som vi sammanfattar i denna artikel.

SMX Advanced Berlin

SMX Advanced i Berlin

Vi har varit på konferens. Närmare bestämt på SMX Advanced i Berlin. I denna artikel sammanfattar vi föreläsningarna från de två dagarna.

konverterande formulär

4 tips för att kontra formulärskräcken

Får du in för få leads via kontaktformuläret på din sajt? Här går Fredrik igenom fyra enkla tips på hur du kan öka konverteringsgraden för ditt formulär.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner