Sökmotorkonsult.se

SEO-Proffs

Att köpa in SEO kan vara både svårt och tidskrävande. Det kan vara riktigt svårt att sätta sin in i hur olika aktörer arbetar och det är stora skillnader mellan de större bolagen och de enskilda SEO-konsulter som finns. För att underlätta så har Jim Westergren startat siten SEO-proffs.se. SEO-proffs är en lista över folk i branschen som utmärkt sig på SEO-Forum, i princip det enda svenska forum som finns för sökmotoroptimering.

Kraven för att få finnas med på listan är att man måste vara registrerad som SEO-proffs på SEO-forum och ha skrapat ihop minst 20 poäng. Man får poängen på forumet av folk som upplever sig hjälpta av något man skrivit. Det är förstås alltid svårt att tillverka en sådan här lista med någon trovärdighet eftersom det kan finnas många tänkbara bedömningsgrunder för vilka som ska finnas med i listan. Poängen från SEO-Forum fungerar faktiskt bra i förhållande till övriga tänkbara bedömningsgrunder och det uppmuntrar dessutom till att proffsen delar med sig av sina kunskaper.

Du hittar min profil här..

Sidan är senast uppdaterad 2015-05-29

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

DuckDuckGo

Kan DuckDuckGo hota?

Det görs mer än 100 miljoner sökningar om dagen på DuckDuckGo. Innebär detta att Google, Bing och andra sökmotorer ska börja se DuckDuckGo som ett reellt hot?

CPM - cost per mille

Vad är en bra CPM?

Är 72 en bra CPM på Facebook? I denna artikel skriver vi om fyra olika saker som påverkar hur mycket du kommer betala i CPM när du annonserar i sociala medier.

SEM-året 2021

Vår head of SEM Jonathan Olsson summerar Google Ads-året 2021. Allt från ändrade matchtyper till cookie-döden.

SEO-året 2021

SEO-året 2021

2021 börjar lida mot sitt slut och det har blivit dags att sammanfatta året som gått ur ett SEO-perspektiv.

Victor Alenlid, Nicklas Krus och Michael Wahlgren i avsnitt 78 av Sökpodden

#78 Läckor

Då var det dags för årets sista avsnitt av Sökpodden. Denna gång är våra ämnen risker inom SEO, vi pratar läckor på Google Ads och sist men inte minst dyker vi ned i annonsering på Pinterest. Du lyssnar väl?