Sökmotorkonsult.se

SEO-Proffs

Att köpa in SEO kan vara både svårt och tidskrävande. Det kan vara riktigt svårt att sätta sin in i hur olika aktörer arbetar och det är stora skillnader mellan de större bolagen och de enskilda SEO-konsulter som finns. För att underlätta så har Jim Westergren startat siten SEO-proffs.se. SEO-proffs är en lista över folk i branschen som utmärkt sig på SEO-Forum, i princip det enda svenska forum som finns för sökmotoroptimering.

Kraven för att få finnas med på listan är att man måste vara registrerad som SEO-proffs på SEO-forum och ha skrapat ihop minst 20 poäng. Man får poängen på forumet av folk som upplever sig hjälpta av något man skrivit. Det är förstås alltid svårt att tillverka en sådan här lista med någon trovärdighet eftersom det kan finnas många tänkbara bedömningsgrunder för vilka som ska finnas med i listan. Poängen från SEO-Forum fungerar faktiskt bra i förhållande till övriga tänkbara bedömningsgrunder och det uppmuntrar dessutom till att proffsen delar med sig av sina kunskaper.

Du hittar min profil här..

Sidan är senast uppdaterad 2015-05-29

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

techjättarna

Amerikanskt lagförslag kan ändra spelplanen för Google

Ett lagförslag i USA hotar att drastiskt ändra spelplanen för techjättar som Google, Amazon och Apple. Om lagen blir verklighet kommer dessa företag inte längre få favorisera sina egna produkter och tjänster. Sannolikt skulle detta vara en positiv utveckling för mindre företag som är beroende av techjättarna för att nå nya kunder.

youtube

YouTube kan öppna upp för andra annonsnätverk

Google har erbjudit sig att öppna upp YouTube för andra annonsnätverk än sitt eget i ett försök att blidka myndigheterna inom EU. Är det på riktigt denna gång eller blir det ”bara” ett nytt CSS?

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Felix Brynje i avsnitt 84 av Sökpodden

#84 Freshness

Kan Ahrefs nya sökmotor, Yep, utmana Google på riktigt? Detta är ett av ämnena som Björn, Felix och Micke pratar om i avsnitt 84 av Sökpodden. De djupdyker även i varför freshness är en faktor för Google och om man ska pinna i sina RSAs på Google Ads eller inte. Du lyssnar väl?

Collage av bilder på partiledarna, fr v till höger: Johan Pehrson, Ebba Busch, Per Bolund, Märta Stenevi, Nooshi Dadgostar, Ulf Kristersson, Riksdagshuset, Annie Lööf och Magdalena Andersson.

Partierna som är störst på Google – inför valet

Vilket parti har störst synlighet på Google? Och vilken av partiledarna googlas mest? Med knappt fyra månader kvar till valet gör vi ett SEO-nedslag i politiken. 

peak oil

Har vi nått ”Peak WordPress”?

För första gången i mannaminne så minskar marknadsandelen för WordPress. Är detta ett tillfälligt hack i kurvan eller är det ”Peak WordPress” som vi bevittnar?