Sökmotorkonsult.se

SEO-texter

skrivmaskin

Texter är en av hörnstenarna i varje bra SEO-kampanj, men det handlar inte bara om bra texter på sin egen site utan även relevanta texter på andra ställen som länkar tillbaka.

Kom ihåg att Google från början var en rent akademisk maskin och teamet Brin/Page influerades förstås av den akademiska värld där de verkade. Sökmotorn bygger ju på samma princip som man vanligtvis använder för att ranka forskare, ju oftare de är citerade desto hejigare forskare. Nu är det ju vanligtvis inte helt enkelt att hitta alla referenser när det gäller avhandlingar och så vidare, men när det gäller texter på Internet är det desto lättare. Precis som med avhandlingar så är texten viktig, även om det är bra med spännande bilder så är det vad som är skrivet som avgör.

Att lägga ner lite extra tid (inte hur mycket som helst förstås) på dina texter när du arbetar med SEO är ingen dum grej. Om du dessutom vill ha hjälp så har vi faktiskt en tjänst för gratis artiklar som du kan använda.

Sidan är senast uppdaterad 2022-05-17

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

lyssnar google på mig

Lyssnar Google på mig? – Är din integritet i fara?

Du är i en konversation med dina vänner om att åka på semester, och plötsligt dyker en annons för en tropisk resort upp. Du har just upplevt ett av de många sätt på vilka Google använder våra samtal för att […]

Representation blir rankingfaktor i bildsöket

Google kommer förändra hur de rankar bilder i syfte att göra bildsöket mer inkluderande – och i högre grad visa en större variation bilder baserat på personers utseenden.

pins

Pinnar du dina RSAs?

Föredrar du att pinna rubriker och beskrivningar i dina RSAs eller kör du helt utan pins i dina annonser? Det finns bra argument för båda ståndpunkterna och det är svårt att med säkerhet veta vilken väg som är bäst att välja.

Brödrost

Så optimerar du för People also ask

People also ask erbjuder en underutnyttjad möjlighet till bättre synlighet på Google. Lär dig mer om hur du får din sajt att synas i People also ask.

tak

Med eller utan mål-ROAS / CPA

I Googles smarta budstrategier kan du som annonsör välja att använda dig av en mål-ROAS eller mål-CPA. I denna artikel tar vi upp när denna typ av ”tak” kan vara bra samt vilka fördelar som finns med att inte använda det.