Sökmotorkonsult.se

SEO tips – snabboptimering av din hemsida

Jag har försökt vikta mängden ansträngning och kostnad mot resultat och sortera i en lista där man bör gå uppifrån och ner till dess man når resultat. Listan fungerar alltså på sättet att först kommer det som har bäst ROI. Mycket lite tid och stora resultat mot en stor kostnad och mindre resultat mot slutet. Ett exempel på hur den fungerar är Fetmarkera sökordet i brödtexten, det ger mindre effekt än punkten efter, se till att det finns inlänkar men det är å andra sidan så vansinnigt mycket mindre jobb att fetmarkera.

  • Se till att ha sökordet först i titeltaggen
  • Se till att ha sökordet i H1
  • Se till att ha sökordet först i Meta Descritption
  • Se till att brödtexten handlar om sökordet
  • Se till att ha sökordet i brödtexten
  • Fetmarkera eller kursivera sökordet i brödtexten
  • Se till att inlänkar med sökordet som ankartext finns
  • Se till att sitemap finns
  • Se till att vanlig html-navigering finns
  • Se till att alla sidor på siten har är möjliga att klicka sig till
  • Se till att ditt innehåll är unikt
  • Uppdatera innehållet med jämna mellanrum
  • Se till att varje sida på siten har unika rubriker/metadata/texter
  • Byt länkar med relevanta siter
  • Registrera artiklar på siten i sociala nätverk
  • Tillverka mer innehåll
  • Se till att siten ligger på en host i landet där den ska synas.
  • Lägg till siten i kataloger med sökordet som rubrik
  • Förenkla koden, minska code to text ration
  • Bygg siter om ämnet på andra hosts och länka till siten med sökordet som ankartext
  • Köp länkar

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Björn Bydén, Michael Wahlgren oc Nicklas Krus i avsnitt 66 av Sökpodden.

#66 Antitrust

Så här mitt i novemberslasket bjuder vi på ett nytt avsnitt av Sökpodden. Denna gång är våra ämnen antitrust, kategorisidor och nya annonsgränser. Du lyssnar väl på #66 av Sökpodden?

Steg för kvalitetsresultat

Så förbättrar du dina sökords kvalitetsresultat i Google Ads

Kvalitetsresultat eller Quality Score är något som ofta nämns inom annonsering på Google Ads. Men vad är egentligen kvalitetsresultat och hur kan man jobba med att förbättra detta?
I denna artikel går vi igenom vilka fördelar det finns med att dina sökord håller ett högt kvalitetsresultat och hur man kan jobba med att förbättra detta.

Vad är en bra ROAS?

Vad är en bra ROAS?

Är 450 % en bra ROAS? I denna artikel benar vi ut ROAS, ROI och ACOS – och framförallt svarar vi på vad som är en bra ROAS.

Årets julklapp 2020

Vad blir årets julklapp 2020?

Julhandeln år 2020 är igång. Ett ovanligt år med lika ovanliga julklappar? Vi kollar vilka produkter som potentiellt kan bli Årets Julklapp 2020!

Så skapar du förutsättningarna för att lyckas med SEO i din organisation

Lär dig mer om vilka förutsättningar som behöver finnas på plats i din organisation för att ni ska lyckas med SEO.

Bing Partner


Preferred Facebook Marketing Partner