Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

SEO tips – snabboptimering av din hemsida

Jag har försökt vikta mängden ansträngning och kostnad mot resultat och sortera i en lista där man bör gå uppifrån och ner till dess man når resultat. Listan fungerar alltså på sättet att först kommer det som har bäst ROI. Mycket lite tid och stora resultat mot en stor kostnad och mindre resultat mot slutet. Ett exempel på hur den fungerar är Fetmarkera sökordet i brödtexten, det ger mindre effekt än punkten efter, se till att det finns inlänkar men det är å andra sidan så vansinnigt mycket mindre jobb att fetmarkera.

  • Se till att ha sökordet först i titeltaggen
  • Se till att ha sökordet i H1
  • Se till att ha sökordet först i Meta Descritption
  • Se till att brödtexten handlar om sökordet
  • Se till att ha sökordet i brödtexten
  • Fetmarkera eller kursivera sökordet i brödtexten
  • Se till att inlänkar med sökordet som ankartext finns
  • Se till att sitemap finns
  • Se till att vanlig html-navigering finns
  • Se till att alla sidor på siten har är möjliga att klicka sig till
  • Se till att ditt innehåll är unikt
  • Uppdatera innehållet med jämna mellanrum
  • Se till att varje sida på siten har unika rubriker/metadata/texter
  • Byt länkar med relevanta siter
  • Registrera artiklar på siten i sociala nätverk
  • Tillverka mer innehåll
  • Se till att siten ligger på en host i landet där den ska synas.
  • Lägg till siten i kataloger med sökordet som rubrik
  • Förenkla koden, minska code to text ration
  • Bygg siter om ämnet på andra hosts och länka till siten med sökordet som ankartext
  • Köp länkar

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Amazon Ads och Amazon SEO

Sälja på Amazon? – 7 fokusområden att ta i beaktning

Intresserad av att sälja på Amazon? Vi har tagit fram en guide med 7 fokusområden som du bör lägga vikt vid för att lyckas med Amazon som kanal. Det berör allt ifrån försäljningslogik till marknadsföring.

Gratis Google Shopping – Nu även i vanliga sökresultatet

För två månader sen började Google visa organiska sökresultat i Google Shopping-tabben – helt gratis för alla e-handlare. Nu kommer samma förändring även till Googles vanliga sökresultat. Här är vad vi vet hittills.

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Maria Fernholm i avsnitt 62 av Sökpodden

#62 Mygg & Kameler

I avsnitt 62 av Sökpodden frågar vi oss om Core web vitals är något att ha, vi spionerar på konkurrenter med hjälp av auktionsinformationen i Google Ads och så tar vi oss an Amazonutmanaren Facebook Shops. Du lyssnar väl?

Billiga klick och låg konkurrens med Bing Shopping

För några månader sedan lanserades en betaversion av Bing Shopping i Sverige. För de annonsörer som är tidiga med att testa, kan det innebära billiga klick och låg konkurrens.
I denna artikel går vi igenom hur man enkelt kan komma igång med sin Bing annonsering och vilka fördelar det finns med att vara tidig med att testa.

Vad avgör om en annons är bra – CTR eller CR?

Vad är det viktigaste mätetalet vid annonstestning i Google Ads? Är det klickfrekvens (CTR) eller konverteringsgrad (CR)? I denna artikel får du reda på ”svaret” på denna eviga fråga.

Bing Partner


Preferred Facebook Marketing Partner