Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

SEO tips – snabboptimering av din hemsida

Jag har försökt vikta mängden ansträngning och kostnad mot resultat och sortera i en lista där man bör gå uppifrån och ner till dess man når resultat. Listan fungerar alltså på sättet att först kommer det som har bäst ROI. Mycket lite tid och stora resultat mot en stor kostnad och mindre resultat mot slutet. Ett exempel på hur den fungerar är Fetmarkera sökordet i brödtexten, det ger mindre effekt än punkten efter, se till att det finns inlänkar men det är å andra sidan så vansinnigt mycket mindre jobb att fetmarkera.

  • Se till att ha sökordet först i titeltaggen
  • Se till att ha sökordet i H1
  • Se till att ha sökordet först i Meta Descritption
  • Se till att brödtexten handlar om sökordet
  • Se till att ha sökordet i brödtexten
  • Fetmarkera eller kursivera sökordet i brödtexten
  • Se till att inlänkar med sökordet som ankartext finns
  • Se till att sitemap finns
  • Se till att vanlig html-navigering finns
  • Se till att alla sidor på siten har är möjliga att klicka sig till
  • Se till att ditt innehåll är unikt
  • Uppdatera innehållet med jämna mellanrum
  • Se till att varje sida på siten har unika rubriker/metadata/texter
  • Byt länkar med relevanta siter
  • Registrera artiklar på siten i sociala nätverk
  • Tillverka mer innehåll
  • Se till att siten ligger på en host i landet där den ska synas.
  • Lägg till siten i kataloger med sökordet som rubrik
  • Förenkla koden, minska code to text ration
  • Bygg siter om ämnet på andra hosts och länka till siten med sökordet som ankartext
  • Köp länkar

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Pontus Karlsson i avsnitt 58 av Sökpodden

#58 SEO-partiet

I detta februariavsnitt av Sökpodden pratar vi om landningssidor, sätter prio på olika SEO-insatser och så ger vi oss på att bena ut skillnaderna i konverteringar i Google Analytics jämfört med Google Ads. Du lyssnar väl?

Var är ett lead värt

Vad är ett lead värt?

Vad är du beredd att betala för ett lead? I denna artikel går vi igenom hur du sätter ett värde på dina leads samt varför det är viktigt att räkna ihop alla dina olika leadskällor.

Sök dominerar

Sök står för 67 % av intäkterna

En intressant undersökning av Wolfgang Digital visar på att sök helt dominerar som källa till intäkter på nätet. Samtidigt visar undersökningen att sociala medier ökar i betydelse, medan röstsök fortfarande inte tar fart.

Årets första SEO-snack med rundpingisturnering!

Sommarens sista dagar är här och de flesta av oss har hittat tillbaka till jobbet. Vad passar då bättre än att mingla runt med andra onlinenördar? Torsdagen den 31 augusti kör vi SEO-snack igen och det här kan vara sista gången som vi håller till på Sue Ellen.

Simon Davidsson, Michael Wahlgren och Pontus Karlsson i avsnitt 57 av Sökpodden

#57 Teknisk SEO

Vilka är trenderna inom teknisk SEO 2020? Hur kan du använda konverteringar på kampanjnivå på bästa sätt? Varför är Showcase Shopping Ads inte så stort i Sverige ännu? Detta är tre av frågorna vi ställer oss i avsnitt 57 av Sökodden. Du lyssnar väl?

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner