Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Skynda långsamt vid sökmotoroptimering

Det är lätt att rusa på när man väl upptäckt sökmotoroptimering. Min uppmaning till alla som precis kommit igång med att optimera är att ta det lugnt, utvärdera alla steg. Även erfarna optimerare behöver göra det.

När man jobbar med sökmotoroptimering måste man ta det lugnt på 2 sätt, dels så får det inte går för fort i tid räknat, dels får det inte gå för fort i länkar räknat. När det gäller tid är det ganska enkelt, se till att inte smälla upp alltihop på en gång. Alla satellitsiter, bloggen, länkkataloger eller vad det kan vara får inte komma på en gång. Gör arbetet utspritt över tid.

När det gäller länkar så är det förstås viktigt att de är utspridda i tid men det är inte det jag menar här. Det är viktigt att ta det lite försiktigt, alla dina siter får inte länka till alla andra. Det funkar om du har 4 men om du har 10 eller 25 är det direkt olämpligt. Länka till de relevantaste av dina siter från de siter du har så blir resultatet mycket stabilare.

Google logga på EU-flagga

Google lyfter in andra söktjänster i serpen

Google har tydligare börjat lyfta fram konkurrerande söktjänster i sina europeiska sökresultatet. Förändringen ska ses i ljuset av de processer EU driver mot Google och dess dominerande ställning på den europeiska sökmarknaden. 

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Pontus Karlsson i avsnitt 58 av Sökpodden

#58 SEO-partiet

I detta februariavsnitt av Sökpodden pratar vi om landningssidor, sätter prio på olika SEO-insatser och så ger vi oss på att bena ut skillnaderna i konverteringar i Google Analytics jämfört med Google Ads. Du lyssnar väl?

Var är ett lead värt

Vad är ett lead värt?

Vad är du beredd att betala för ett lead? I denna artikel går vi igenom hur du sätter ett värde på dina leads samt varför det är viktigt att räkna ihop alla dina olika leadskällor.

Sök dominerar

Sök står för 67 % av intäkterna

En intressant undersökning av Wolfgang Digital visar på att sök helt dominerar som källa till intäkter på nätet. Samtidigt visar undersökningen att sociala medier ökar i betydelse, medan röstsök fortfarande inte tar fart.

Årets första SEO-snack med rundpingisturnering!

Sommarens sista dagar är här och de flesta av oss har hittat tillbaka till jobbet. Vad passar då bättre än att mingla runt med andra onlinenördar? Torsdagen den 31 augusti kör vi SEO-snack igen och det här kan vara sista gången som vi håller till på Sue Ellen.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner