Sökmotorkonsult.se

Skynda långsamt vid sökmotoroptimering

Det är lätt att rusa på när man väl upptäckt sökmotoroptimering. Min uppmaning till alla som precis kommit igång med att optimera är att ta det lugnt, utvärdera alla steg. Även erfarna optimerare behöver göra det.

När man jobbar med sökmotoroptimering måste man ta det lugnt på 2 sätt, dels så får det inte går för fort i tid räknat, dels får det inte gå för fort i länkar räknat. När det gäller tid är det ganska enkelt, se till att inte smälla upp alltihop på en gång. Alla satellitsiter, bloggen, länkkataloger eller vad det kan vara får inte komma på en gång. Gör arbetet utspritt över tid.

När det gäller länkar så är det förstås viktigt att de är utspridda i tid men det är inte det jag menar här. Det är viktigt att ta det lite försiktigt, alla dina siter får inte länka till alla andra. Det funkar om du har 4 men om du har 10 eller 25 är det direkt olämpligt. Länka till de relevantaste av dina siter från de siter du har så blir resultatet mycket stabilare.

Sidan är senast uppdaterad 2014-03-19

budget Google Ads

Så kan du tänka kring din budget på Google Ads

Hur stor är en bra Google Ads-budget? Om det är första gången du bestämmer din budget för Google Ads kan det vara svårt att veta vad som är en rimlig nivå. Men det finns några faktorer som kan hjälpa dig att hitta rätt.

höststäda sajten

Hitta glömda subdomäner

Det är inte alls omöjligt att det gömmer sig glömda subdomäner på din webbsajt. Framförallt om sajten är gammal. I denna artikel lär du dig hur du hittar dessa subdomäner.

Helpful content

Få sajter påverkade i Helpful content update

Det har nu gått drygt två veckor sedan Google lanserade sin Helpful content update för engelska sökningar. Vi har undersökt hur algoritmuppdateringen påverkat sajter i Storbritannien och USA. 

Bilddagboken "fjortis"-selfie

Minns du Bilddagboken?

Hela tanken bakom bilddagboken, eller bdb som det också kallades, var att ha en bild som dagboksinlägg istället för ett blogginlägg. När sajten grundades hade många skaffat sin första digitalkamera eller till och med sin första mobil med inbyggd kamera, och bloggar var populära. Så det var ett logiskt steg att sätta ihop de två. Men mot slutet av 00-talet försvann sajten. Vad hände egentligen?

Kristian Jältsäter, Michael Wahlgren och Victor Alenlid i avsnitt 85 av Sökpodden

#85 Sökordslös framtid

Vad händer i en sökordslös framtid? Detta är ett av ämnena i avsnitt 85 av Sökpodden. Det diskuteras även Domain Rating och andra länkmått samt moderna kontostrukturer i Google Ads. Du lyssnar väl?