Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

SMX Stockholm 15% rabatt – Search Marketing Expo

Du kan få 15% rabatt på SMX Stockholm 12 – 13 Oktober genom att registrera dig med Sökmotorkonsults Rabatt-kod (MAGNUS09). Anmäl dig på Searchmarketingexpo.com och uppge koden MAGNUS09 för att få din rabatt.

För dig som inte har koll på vad SMX eller Search Marketing Expo är så är det en mässa för alla som jobbar inom sökmarknadsföring på ett eller annat sätt, om du till exempel arbetar med sökmotoroptimering måste du nästan gå dit. SMX hålls på några olika ställen och SMX Stockholm är på Stockholm City Conference Centre på gångavstånd från Centralstationen.

Intressantaste talaren på SMX är nog Mikkel deMib Svendsen men jag skulle vilja slå ett slag för Bernt Johansson, en god vän som dag två faktiskt battlar (jag kan inte svära på att det är det dom gör) med ovan nämnde Mikkel. Gillian Muessig från SEOmoz kommer också om det är intressant.

Om du måste välja dag på SMX Stockholm

Kanske kan du inte gå båda dagarna och då är mitt självklara tips den 13:e. Där hittar du både lite snack om Googles nya heta Canonical-tagg och Bernt vs Mikkel som jag nämnde innan (i vad som i mina ögon ser ut som det intressantaste på SMX dessutom, Beyond the Usual Link Building). Om du hellre går på nybörjargrejerna (vilket du förstås inte behöver som läsare av den här bloggen) så är nog måndagen (den 12:e) bättre.

Om du inte riktigt kan gå någon av dagarna kan ett mingelpass vara på sin plats, helt enkelt för att vara där och skapa kontakter med andra inom branschen.

7 kommentarer

  1. Ser nu att jag måste tillägga att rabatten gäller om du går på hela konferensen (Full Combi eller Full Conference).

    Kommentar av

    Magnus

  2. Du är så snäll Magnus :) Men nu får man ju nästan prestationsångest :)

    Kommentar av

    Bernt Johansson

  3. Låter bra det, ska skicka så många som möjligt från oss.

    Kommentar av

    Magnus

  4. För er som vill använda er av Magnus kod så kan jag meddela att de har löst så man får 15% rabatt även när man registrerar sig för en dag.

    Kollade upp det för någon dag sedan och nu ska det vara löst :)

  5. Tackar för den upplysningen, Simon.

    Kommentar av

    Magnus

  6. Har du någon kupong för 2010?

    Kommentar av

    Jonas Lindelöf

  7. Så vitt jag vet har de inte börjat arbeta med 2010 än. Om de delar ut kuponger, vilket jag tror de kommer göra, så kommer jag dela ut här.

    Kommentar av Magnus

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Vanliga frågor-strukturerad data i serpen

Svara på vanliga frågor direkt i sökresultatet

Du kan svara på dina användares vanliga frågor direkt i serpen. I dagens artikel berättar vi hur du gör det med hjälp av strukturerade data.

Korslänkning – Så får du “gratis” länkar

Behöver du fler länkar till din sajt? I denna artikel pratar vi om hur man kan få gratis länkar genom att återskapa länkar som dina konkurrenter har.

Avvisa spamlänkar

Så avvisar du oönskade länkar med en disavow-fil

Att få länkar till din sajt är viktigt ur ett SEO-perspektiv eftersom det bygger förtroende hos Google. Men alla länkar är inte bra och i vissa fall kan dåliga länkar skada din ranking. Här går vi igenom hur du upptäcker skadliga länkar och hur du hanterar det.

Siri Mårtensson, advokat

Tveksamt om Google uppfyller kravet på annonsmärkning

Googles nya annonsutseende har väckt frågor kring annonsmärkning. Är den tillräckligt tydlig enligt gällande lagar och regler i Sverige? För att besvara denna fråga har vi pratat med Siri Mårtensson, advokat och expert på området.

ny annonsmärkning google

Google ändrar hur de märker upp textannonser

Google har nu återigen ändrat hur de märker upp textannonser. Läs mer i artikeln här!

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner