Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Sök inkognito och få rätt resultat

Google arbetar idag för att göra varje sökresultat allt mer personligt. Fler och fler är inloggade med ett googlekonto (t.ex. gmail eller youtube) och det här möjliggör för Google att visa dig ett personligt resultat baserat på denna information. Det här skapar ett problem för dig som arbetar med sökmotoroptimering som vill se ett resultat som inte är personligt påverkat.

Det finns en lösning på detta problem och genom att söka inkognito kan du använda en helt opåverkad webbläsare och få ett resultat som är det som flest användare ser.

Så här gör du för att öppna ett Inkognitofönster Chrome:

  1. Öppna Chrome.
  2. Klicka på Arkiv > Nytt inkognitofönster.
  3. Öppna Google.se och sök.

Så här gör du för att öppna privat fönster i Firefox:

  1. Öppna Firefox.
  2. Klicka på Arkiv > Nytt privat fönster.
  3. Öppna Google.se och sök.

Notera att det går logga in i en webbläsare som har inkognitoläge men då är inte sökningen opåverkad utan rekommendation är att endast öppna ett inkognitofönster när ni ska göra en opåverkad sökning.

Hoppas det här kan hjälpa dig att utvärdera ditt arbete med sökmotoroptimering och att det ger dig en tydligare bild av hur sökresultaten idag fungerar.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Scaleup-möte

SEO för scaleups

SEO är oftast en av de bästa investeringarna som går att göra rent ROI-mässigt för företag som vill skala upp. Här tipsar vi om några viktiga saker att tänka på för dig som jobbar med en scaleup och vill börja arbeta mer aktivt med SEO.

genomsnittsposition begravd

Förväxla inte impression share med impression rate

Saknar du nyckeltalet genomsnittlig annonsposition när du optimerar dina bud på Google Ads? I det här inlägget går Victor igenom övergången från annonsposition till de olika alternativen av impressions.

Martin Splitt SearchStars Malmö 2019

Lyckat på SearchStars i Malmö

Vi har varit på branschkonferens. Närmare bestämt på SearchStars i Malmö. Ett trevligt och intressant event som vi sammanfattar i denna artikel.

SMX Advanced Berlin

SMX Advanced i Berlin

Vi har varit på konferens. Närmare bestämt på SMX Advanced i Berlin. I denna artikel sammanfattar vi föreläsningarna från de två dagarna.

konverterande formulär

4 tips för att kontra formulärskräcken

Får du in för få leads via kontaktformuläret på din sajt? Här går Fredrik igenom fyra enkla tips på hur du kan öka konverteringsgraden för ditt formulär.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner