Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Sök inkognito och få rätt resultat

Google arbetar idag för att göra varje sökresultat allt mer personligt. Fler och fler är inloggade med ett googlekonto (t.ex. gmail eller youtube) och det här möjliggör för Google att visa dig ett personligt resultat baserat på denna information. Det här skapar ett problem för dig som arbetar med sökmotoroptimering som vill se ett resultat som inte är personligt påverkat.

Det finns en lösning på detta problem och genom att söka inkognito kan du använda en helt opåverkad webbläsare och få ett resultat som är det som flest användare ser.

Så här gör du för att öppna ett Inkognitofönster Chrome:

  1. Öppna Chrome.
  2. Klicka på Arkiv > Nytt inkognitofönster.
  3. Öppna Google.se och sök.

Så här gör du för att öppna privat fönster i Firefox:

  1. Öppna Firefox.
  2. Klicka på Arkiv > Nytt privat fönster.
  3. Öppna Google.se och sök.

Notera att det går logga in i en webbläsare som har inkognitoläge men då är inte sökningen opåverkad utan rekommendation är att endast öppna ett inkognitofönster när ni ska göra en opåverkad sökning.

Hoppas det här kan hjälpa dig att utvärdera ditt arbete med sökmotoroptimering och att det ger dig en tydligare bild av hur sökresultaten idag fungerar.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Butik med öppet-skylt

Så optimerar du för Black week och andra kampanjer på bästa sätt

Black Week är officiellt igång och för de företag som har gjort sin SEO rätt kommer veckan innebära ett enormt uppsving i gratis och köpstark trafik från Google. I den här bloggposten går vi igenom vad som är viktigt att […]

Simon Davidsson, Michael Wahlgren och Pontus Karlsson i Sökpodden avsnitt 55

#55 Sistrix

Då var det äntligen dags för ett nytt avsnitt av Sökpodden. I denna novemberutgåva är ämnena Sistrix, Google Shoppings tillväxt samt Cookiegeddeon. Du lyssnar väl?

Mobillåda - en mobil tas upp ur en låda

Mobillåda – En låda som löser alla dina problem?

Man tar problemet och köper sedan en låda att lägga problemet i, gärna med problemets namn på lådan. Voila! En mobillåda. Klart. Men man gör inget åt det som egentligen är problemet.

Japanese Keyword Hack – Hur du löser det

Har du blivit drabbad av Japanese Keyword Hack? Här är en guide hur du snabbt kan återta positionerna och få bort alla hackade URL:er från Googles index.

Kristian Jältsäter Digital Marknadsföring

Digital Marknadsföring – Vad är det?

Att förstå sig på digital marknadsföring kan vara svårt. Hur kan branschen upplevas när någon kommer in i den från ett annat håll? Behövs egentligen alla olika titlar och vad får man egentligen kalla sig? Varför kan en junior vara […]

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner