Sökmotorkonsult.se

Sökmotoroptimering 2012 – infographic

Vi har under dagen arbetat fram en infographic med grunderna i sökmotoroptimering så som de ser ut just nu. Vi vill förstås dela den med dig, det är en ganska stor bild så om du sitter på en lite sämre uppkoppling kan det vara värt att vänta tills du kommer hem.

Sökmotoroptimering Infographic 2012

Du får förstås använda och sprida den om du vill och vi är tacksamma ifall du länkar hit när du gör det. Nu finns också en PDF-version som går lättare att skriva ut tack vare Håkan som lagt tid och energi på det.

Sidan är senast uppdaterad 2014-03-19

10 kommentarer

  1. Riktigt, riktigt bra, blir till att skriva ut och sätta på väggen här på kontoret. Självklart med loggan kvar. :)

    Kommentar av Patrik

  2. Håller med Patrik, denna skall printas och visas till alla nya anställda.. Bra och välgjord!

  3. Snyggt!

    Kommentar av Anna Boberg

  4. Jag drog iväg den för utskrift med A3-höjd men blev lite besviken för bokstäverna grötade ihop sig. Minskade jag den så blev det lite för smått. Annars var det kanonbra. Har en liknande skiss men i min hjärna är områdena inte lika avskiljt uppdelade utan det framgår mer att onpage->länkar->utvärdering-> är en process med återkoppling och revideringar, vilket ni också faktiskt säger genom den gula pilen. Under länkar finns en del att lägga till men även på denna nivån borde det kanske tas med att bygga relevanta sidor som stöttar huvudsidan (vill inte använda ordet satellitsidor),

    Kommentar av Håkan Persson

  5. Grymt bra! Tack snälla för allt ni delar med er av.

  6. Intressant läsning… SPRID informationen :)

    Kommentar av Hanna

  7. […]  Sökmotorkonsult visar infographics […]

    Pingback av Vecka 42 – Workshop! - PRODUKTION203

  8. Snyggt jobbat!

    Infographics är något som blir allt vanligare, bara de senaste veckorna har jag sett en ökning av illustrationer för SEO, link building och sociala medier.

    ”En bild säger mer än tusen ord”

    Kommentar av Tommy Skålberg

  9. Bra jobbat Magnus, alla som jobbar inom seo fattar till 100% och resten fattar 0 vad riktig seo är. 10 points Magnus.

    Kommentar av Property Marbella

  10. Riktigt bra karta genom seo djungeln :) Lätt att komma bort sig när man bara sitter och jobbar på utan någon bra plan.

    Kommentar av andreas

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

techjättarna

Amerikanskt lagförslag kan ändra spelplanen för Google

Ett lagförslag i USA hotar att drastiskt ändra spelplanen för techjättar som Google, Amazon och Apple. Om lagen blir verklighet kommer dessa företag inte längre få favorisera sina egna produkter och tjänster. Sannolikt skulle detta vara en positiv utveckling för mindre företag som är beroende av techjättarna för att nå nya kunder.

youtube

YouTube kan öppna upp för andra annonsnätverk

Google har erbjudit sig att öppna upp YouTube för andra annonsnätverk än sitt eget i ett försök att blidka myndigheterna inom EU. Är det på riktigt denna gång eller blir det ”bara” ett nytt CSS?

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Felix Brynje i avsnitt 84 av Sökpodden

#84 Freshness

Kan Ahrefs nya sökmotor, Yep, utmana Google på riktigt? Detta är ett av ämnena som Björn, Felix och Micke pratar om i avsnitt 84 av Sökpodden. De djupdyker även i varför freshness är en faktor för Google och om man ska pinna i sina RSAs på Google Ads eller inte. Du lyssnar väl?

Collage av bilder på partiledarna, fr v till höger: Johan Pehrson, Ebba Busch, Per Bolund, Märta Stenevi, Nooshi Dadgostar, Ulf Kristersson, Riksdagshuset, Annie Lööf och Magdalena Andersson.

Partierna som är störst på Google – inför valet

Vilket parti har störst synlighet på Google? Och vilken av partiledarna googlas mest? Med knappt fyra månader kvar till valet gör vi ett SEO-nedslag i politiken. 

peak oil

Har vi nått ”Peak WordPress”?

För första gången i mannaminne så minskar marknadsandelen för WordPress. Är detta ett tillfälligt hack i kurvan eller är det ”Peak WordPress” som vi bevittnar?